Keyware kondigt contactloos betalen aan

Keyware kondigt contactloos betalen aan

(update) Ontwikkelaar van betaalsystemen Keyware heeft wereldkundig gemaakt een betaalsysteem te hebben ontwikkeld waarbij de kaart niet meer in de betaalterminal hoeft te worden gestoken.  Ook een code intikken is niet meer nodig: de gebruiker houdt de kaart op minder dan vier centimeter tegen de betaalterminal waarop de transactie automatisch wordt uitgevoerd.

Betaalkaart met antenne

Op dit moment beschikken tussen 2.000 en 3.000 handelaars al over een terminal die contactloos betalen mogelijk maakt. Hun terminal van Keyware is er namelijk één van de jongste generatie, waarbij de functie van op afstand geactiveerd kan worden. De kaart van de gebruiker moet wel uitgerust zijn met een microchip en een ingebouwde antenne, en die kaarten zijn op dit moment enkel nog maar beschikbaar bij bPost en Axa. Ook is dit betaalsysteem enkel van toepassing voor kleine bedragen van minder dan 25 euro.

 

De veiligheid wordt gegarandeerd doordat de klant de kaart tijdens de transactie in de hand houdt, aldus Keyware-topman Stéphane Vandervelde. Bij diefstal of verlies wordt de kaart meteen geblokkeerd. Vandervelde legt bovendien uit dat het geld niet op de chip maar online staat, waardoor de klant bij diefstal van de kaart enkel zijn kaart en niet zijn geld kwijt is - in tegenstelling tot bij Proton, dat pas nog werd geslachtofferd ten voordele van dit soort nieuwe systemen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top