Keyware lanceert aanval op betaalplatform Ogone

Keyware lanceert aanval op betaalplatform Ogone

Keyware, de Zaventemse leverancier van betaalterminals, is begonnen met een eigen online betaalplatform voor webshops. Daarnaast werkt de firma ook aan een betalingssysteem via NFC (Near Field Communciation, oftewel betalen door een betaalkaart vlakbij een sensor te houden). Zo probeert Keyware marktleider Ogone bij te benen en weer positief in het nieuws te komen na teleurstellende kwartaalcijfers.

 

Absolute groeimarkt

"Onze PayService for e-commerce heeft een rechtstreekse verbinding met partijen als Visa en Mastercard, waardoor wij met nieuwe prijs- en serviceformules het verschil kunnen maken", stelt Stéphane Vandervelde, CEO van Keyware. "De laatste jaren is de online verkoop in België sterk gestegen en elke dag komen er nog webshops bij. Voor Keyware is dit het juiste moment om op die groeimarkt in te zetten." Eind september maakte BeCommerce bekend dat de Belgische e-commercemarkt dit jaar een groei van 40% kan verwachten en Keyware is dus van plan daar een graantje van mee te pikken.

 

De aankondiging van de nieuwe initiatieven kwam er op het vijftiende verjaardagsfeestje van Keyware, in de poepsjieke Cercle de Lorraine in Ukkel. Dat werd echter een feest in mineur na de aankondiging een week eerder dat het bedrijf in het derde kwartaal zijn winst met 96% zag afnemen. Vorig jaar was behaalde Keyware in dezelfde periode nog 89.000 euro, nu nog amper 4.000. Over de voorbije negen maanden zakte de nettowinst van 261.000 naar 54.000 euro (-79%). Ook de omzet ging achteruit:  in het derde kwartaal met 1,2% tot 1,355 miljoen euro; voor de eerste drie kwartalen met 6% tot 4,346 miljoen euro. De firma zegt echter dat er voor dit jaar, in tegenstelling tot vorig jaar, "geen eenmalige elementen" meespelen en zegt "met zekerheid stellen winstgevend te zijn over het volledige boekjaar 2011", aldus Keyware-voorzitter Guido Van der Schueren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Walmart-veteraan wordt marketingbaas Pinterest

08/12/2016

Brian Monahan, jarenlang verantwoordelijk voor de online marketing bij Walmart, gaat aan de slag bij Pinterest. Hij moet er als ‘chef verticale strategie’ het sociaalnetwerk ‘top of mind’ maken bij die bedrijfssectoren die vooralsnog amper op Pinterest aanwezig zijn.

Louis Delhaize-dochter opent eerste afhaalpunt in station

01/12/2016

Online supermarkt Wink heeft een afhaalpunt opgezet aan het treinstation van Ottignies. Als de test in samenwerking met de NMBS succesvol is, wil Wink ook in andere treinstations zo'n afhaalpunt opzetten.

Bol.com geeft korting voor late levering vanwege drukte

30/11/2016

Ahold-dochter Bol.com deelde maandagavond 2,5 euro korting uit aan klanten die vrede namen met een iets latere levering. De webshop spreekt van zijn drukste dag ooit en kon de bestellingen niet bijhouden.

Zelfmoordpoging wegens hoge werkdruk bij Amazon

30/11/2016

Een werknemer van Amazon raakte gewond toen hij van een gebouw sprong in het hoofdkwartier van Amazon in Seattle. Het zou daarbij over een zelfmoordpoging gaan, die het gevolg is van de werkdruk bij de Amerikaanse webshop.

Nieuwe regels tegen valse recensies op Amazon

29/11/2016

De Amerikaanse webshop Amazon heeft een nieuwe regel ingevoerd voor het aanmaken van recensies: klanten mogen voortaan nog maar vijf producten per week beoordelen. Zo wil Amazon valse recensies tegengaan.

Europese ministers ruimen hindernis grensoverschrijdend shoppen op

28/11/2016

Burgers van de Europese Unie moeten makkelijker iets online kunnen kopen in een andere lidstaat van de Unie. De economieministers hebben daarover overeenstemming bereikt, nu moet het Europees parlement nog tot een akkoord komen.

Back to top