Keyware lanceert aanval op betaalplatform Ogone

Keyware lanceert aanval op betaalplatform Ogone

Keyware, de Zaventemse leverancier van betaalterminals, is begonnen met een eigen online betaalplatform voor webshops. Daarnaast werkt de firma ook aan een betalingssysteem via NFC (Near Field Communciation, oftewel betalen door een betaalkaart vlakbij een sensor te houden). Zo probeert Keyware marktleider Ogone bij te benen en weer positief in het nieuws te komen na teleurstellende kwartaalcijfers.

 

Absolute groeimarkt

"Onze PayService for e-commerce heeft een rechtstreekse verbinding met partijen als Visa en Mastercard, waardoor wij met nieuwe prijs- en serviceformules het verschil kunnen maken", stelt Stéphane Vandervelde, CEO van Keyware. "De laatste jaren is de online verkoop in België sterk gestegen en elke dag komen er nog webshops bij. Voor Keyware is dit het juiste moment om op die groeimarkt in te zetten." Eind september maakte BeCommerce bekend dat de Belgische e-commercemarkt dit jaar een groei van 40% kan verwachten en Keyware is dus van plan daar een graantje van mee te pikken.

 

De aankondiging van de nieuwe initiatieven kwam er op het vijftiende verjaardagsfeestje van Keyware, in de poepsjieke Cercle de Lorraine in Ukkel. Dat werd echter een feest in mineur na de aankondiging een week eerder dat het bedrijf in het derde kwartaal zijn winst met 96% zag afnemen. Vorig jaar was behaalde Keyware in dezelfde periode nog 89.000 euro, nu nog amper 4.000. Over de voorbije negen maanden zakte de nettowinst van 261.000 naar 54.000 euro (-79%). Ook de omzet ging achteruit:  in het derde kwartaal met 1,2% tot 1,355 miljoen euro; voor de eerste drie kwartalen met 6% tot 4,346 miljoen euro. De firma zegt echter dat er voor dit jaar, in tegenstelling tot vorig jaar, "geen eenmalige elementen" meespelen en zegt "met zekerheid stellen winstgevend te zijn over het volledige boekjaar 2011", aldus Keyware-voorzitter Guido Van der Schueren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgen shoppen steeds meer bij Chinese webshops

29/03/2017

Steeds meer Belgische consumenten doen aankopen bij Chinese webshops. In 2016 zijn de totale bestedingen bij die webwinkels met 63 procent gestegen. Dat blijkt uit cijfers van BeCommerce. Ook B2B wordt er steeds meer gekocht bij Chinese webshops.

Bol.com pakt verkopers van namaak aan

27/03/2017

Bol.com gaat verkopers van namaakproducten van zijn verkoopplatform weren. Het online warenhuis heeft twintig verkopers een officiële waarschuwing gestuurd en drie partijen werden met onmiddellijke ingang van het platform verwijderd.

Amazon werkt aan verschillende fysieke winkelconcepten

27/03/2017

Amazon heeft al een tijdje een aantal fysieke boekwinkels en met Amazon Go heeft het ook een supermarktconcept zonder kassa’s ontwikkeld. Volgens insiders heeft het echter nog een aantal fysieke winkelconcepten achter de hand.

Coolblue zoekt werknemers voor magazijn in Luik

17/03/2017

Op de website van Coolblue is momenteel een vacature te vinden voor een teamleider bezorging voor een magazijn in Luik. Daarmee worden de plannen van de Nederlandse webshop om de taalgrens over te steken nog concreter.

Bol.com lanceert augmented reality app voor meubels

16/03/2017

Bezoekers van bol.com die hun oogje hebben laten vallen op een bepaald meubelstuk, kunnen voortaan eerst uitproberen of dat wel in hun interieur past. De webwinkel heeft daarvoor een app met augmented reality uitgebracht.

Google: consument shopt specifieker

10/03/2017

Consumenten zoeken op het internet steeds specifieker om precies dat te vinden waarnaar ze op zoek zijn. Als het gaat om shoppen, kunnen retailers en producenten de consument helpen met zijn zoektocht én profiteren door hun onlinesales op te krikken.

Back to top