Kinnevik en Rocket Internet vormen Global Fashion Group

Kinnevik en Rocket Internet vormen Global Fashion Group

Het Zweedse investeringsfonds Kinnevik en het Duitse Rocket Internet van de gebroeders Samwer hebben samen de Global Fashion Group opgericht, waarin ze vijf online modebedrijven willen combineren tot één grootmacht.

23 landen

De Global Fashion Group combineert vijf bedrijven uit Latijns-Amerika, Rusland, het Midden-Oosten, Zuidoost Azië en Australië en opereert in 23 landen. Samen hebben ze een waarde van 2,7 miljard euro.

 

Kinnevik wordt met 25,1 procent de grootste aandeelhouder, terwijl Rocket Internet 23,5 procent in handen krijgt. Door de vijf bedrijven samen te brengen wordt hun structuur en die van Rocket Internet een stuk eenvoudiger. Die zet wordt waarschijnlijk genomen vanwege de beursgang van Rocket Internet die in de nabije toekomst zou aangekondigd worden.

 

Het uiteindelijke doel van Rocket Internet is om markten te domineren waar Amerikaanse of Chinese bedrijven nog niet dominant zijn, zoals Afrika, Rusland en Latijns-Amerika. "GFG zal gefocust zijn op het veroveren van de immense groeimogelijkheden voor fashion e-commerce in opkomende markten", zegt CEO Olivier Samwer daarover.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top