Klanten bol.com kunnen kiezen voor bezorgabonnement | RetailDetail

Klanten bol.com kunnen kiezen voor bezorgabonnement

Klanten bol.com kunnen kiezen voor bezorgabonnement
Twitter

Bol.com neemt een voorbeeld aan Amazon en lanceert een eigen bezorgabonnement voor Nederlandse klanten. Voor 14,99 euro per jaar worden meer dan 300.000 artikelen in de webshop altijd gratis aan huis geleverd.

Drempel verlagen

Het abonnement geldt voor alle bestellingen onder twintig euro, maar ook voor leveringen op dezelfde dag, in de avond of op zondag. De enige voorwaarde is dus dat de klant zijn keuze heeft gemaakt uit één van de 300.000 meest bestelde producten. In de toekomst moet dat aantal oplopen tot een miljoen producten.

 

“De afgelopen jaren hebben we er alles aan gedaan om onze klanten nog meer keus en daarmee controle te geven over de bezorging van pakketjes”, zegt algemeen directeur Daniel Ropers. “Enkel de bijkomende kosten kunnen nog weleens een drempel vormen om er gebruik van te maken. Die drempel nemen we nu zo goed mogelijk weg met de introductie van een bezorgabonnement. We bieden zo maximale keus, gemak en snelheid tegen minimale kosten.” Voor Nederlandse klanten toch, want in een reactie zegt bol.com dat Belgen voorlopig uitgesloten zijn van de actie.

 

Klanten die kiezen voor ‘Select’, zoals de dienst heet, worden sowieso voor één jaar lid. Als de klant niet uit eigen beweging besluit om te verlengen, dan wordt de dienst automatisch stopgezet.

 

Bij Albert Heijn, dat net als bol.com deel uitmaakt van Ahold Delhaize, hebben ze sinds kort de Bezorgbundel, waarmee Nederlandse klanten voor een vast bedrag al hun bestellingen van AH.nl thuis kunnen laten leveren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Bol.com ijvert voor database met duurzame keurmerken

30/04/2018

Bol.com wil ‘duurzaamheid’ opnemen als criterium waarop klanten kunnen filteren, maar dat blijkt niet eenvoudig. Een overkoepelende digitale database van duurzame keurmerken bestaat vandaag nog niet en daar is zeker nood aan, aldus de webwinkel.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Pets Place verkoopt nu ook in België via bol.com

17/04/2018

Pets Place gaat zijn volledige assortiment van huis- en erfdierproducten nu ook via bol.com verkopen. De Nederlandse keten hoopt daarmee ook Belgische klanten te werven en te beleveren vanuit zijn distributiecentrum in Ede.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.