Koopoptie Twitter in testfase | RetailDetail

Koopoptie Twitter in testfase

Koopoptie Twitter in testfase

Een tijdje geleden waren er al verschillende aanwijzingen dat Twitter bezig was om een koopknop te introduceren. Nu is het sociale netwerk ook effectief een testfase gestart voor gebruikers in de Verenigde Staten.

Betalen voor koopknop

Twitter zegt zelf dat het nog maar de eerste fase is van de ontwikkeling van de functionaliteit, maar hoopt in de toekomst gebruikers via Twitter toegang te geven tot aanbiedingen die ze nergens anders kunnen vinden.

 

Als gebruikers in een bericht op een 'Buy'-knop drukken, krijgen ze extra informatie over het product. Daar kunnen ook de verzend- en betaalinformatie ingevoerd worden. Zodra alles daar ingevuld is, worden alle gegevens rechtstreeks doorgestuurd naar de handelaar. Klanten moeten de app van Twitter dus niet verlaten om hun bestelling te vervolledigen.

 

Bedrijven die gebruik willen maken van de koopoptie in hun tweets, moeten wel betalen om de optie toe te voegen. Wanneer het hele systeem wordt uitgerold naar de rest van de gebruikers en hoeveel het exact zal kosten aan bedrijven is nog niet geweten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Back to top