Kortrijk krijgt Smart City Platform | RetailDetail

Kortrijk krijgt Smart City Platform

Kortrijk krijgt Smart City Platform

Kortrijk krijgt binnenkort een eigen Smart City Platform, waarop consumenten zich kunnen inschrijven op een virtuele account en punten sparen of meedingen naar prijzen.

Maandelijkse bijdrage voor deelnemende ondernemers

Gelijkaardige platformen zijn sinds 2012 al opgericht in twintig steden en gemeenten in België en Nederland, waarbij de lokale detailhandel een aantal digitale instrumenten krijgt om zich beter te promoten in hun regio. Ook in Kortrijk worden de verschillende verenigingen in de stad betrokken bij het opzet van het Smart City Platform. De initiatiefnemers, het lokale activatiebureau Het Opzet, mikken op meer dan 75.000 gebruikers.

 

Gebruikers van het platform kunnen hun account online of via de app beheren. Daarnaast worden er 35.000 fysieke versies van de Smart Kortrijk Pas verdeeld, zodat ook mensen zonder smartphone kunnen deelnemen.

 

Deelnemende handels- en horecazaken betalen wel een maandelijkse abonnementsbijdrage. Via het platform kunnen ze dan gerichte boodschappen sturen naar hun klanten, in de vorm van onder andere nieuwsbrieven en coupons. Daarnaast kan hun eigen klantenkaart geïntegreerd worden in het platform. Bovendien krijgen ze de mogelijkheid om hun producten ook online aan te bieden: de bestellingen worden dan afgewikkeld door enkele logistieke partners die samenwerken met het platform.

 

Ook lokale verenigingen kunnen zich aansluiten bij het platform, om zo eigen evenementen te promoten of speciale deals af te sluiten voor hun leden.

 

Het Smart Kortrijk Platform zal in mei officieel gelanceerd worden voor alle handels- en horecazaken in Kortrijk en de deelgemeenten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.