Kortrijk krijgt Smart City Platform

Kortrijk krijgt Smart City Platform

Kortrijk krijgt binnenkort een eigen Smart City Platform, waarop consumenten zich kunnen inschrijven op een virtuele account en punten sparen of meedingen naar prijzen.

Maandelijkse bijdrage voor deelnemende ondernemers

Gelijkaardige platformen zijn sinds 2012 al opgericht in twintig steden en gemeenten in België en Nederland, waarbij de lokale detailhandel een aantal digitale instrumenten krijgt om zich beter te promoten in hun regio. Ook in Kortrijk worden de verschillende verenigingen in de stad betrokken bij het opzet van het Smart City Platform. De initiatiefnemers, het lokale activatiebureau Het Opzet, mikken op meer dan 75.000 gebruikers.

 

Gebruikers van het platform kunnen hun account online of via de app beheren. Daarnaast worden er 35.000 fysieke versies van de Smart Kortrijk Pas verdeeld, zodat ook mensen zonder smartphone kunnen deelnemen.

 

Deelnemende handels- en horecazaken betalen wel een maandelijkse abonnementsbijdrage. Via het platform kunnen ze dan gerichte boodschappen sturen naar hun klanten, in de vorm van onder andere nieuwsbrieven en coupons. Daarnaast kan hun eigen klantenkaart geïntegreerd worden in het platform. Bovendien krijgen ze de mogelijkheid om hun producten ook online aan te bieden: de bestellingen worden dan afgewikkeld door enkele logistieke partners die samenwerken met het platform.

 

Ook lokale verenigingen kunnen zich aansluiten bij het platform, om zo eigen evenementen te promoten of speciale deals af te sluiten voor hun leden.

 

Het Smart Kortrijk Platform zal in mei officieel gelanceerd worden voor alle handels- en horecazaken in Kortrijk en de deelgemeenten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top