Kortrijk krijgt Smart City Platform

Kortrijk krijgt Smart City Platform

Kortrijk krijgt binnenkort een eigen Smart City Platform, waarop consumenten zich kunnen inschrijven op een virtuele account en punten sparen of meedingen naar prijzen.

Maandelijkse bijdrage voor deelnemende ondernemers

Gelijkaardige platformen zijn sinds 2012 al opgericht in twintig steden en gemeenten in België en Nederland, waarbij de lokale detailhandel een aantal digitale instrumenten krijgt om zich beter te promoten in hun regio. Ook in Kortrijk worden de verschillende verenigingen in de stad betrokken bij het opzet van het Smart City Platform. De initiatiefnemers, het lokale activatiebureau Het Opzet, mikken op meer dan 75.000 gebruikers.

 

Gebruikers van het platform kunnen hun account online of via de app beheren. Daarnaast worden er 35.000 fysieke versies van de Smart Kortrijk Pas verdeeld, zodat ook mensen zonder smartphone kunnen deelnemen.

 

Deelnemende handels- en horecazaken betalen wel een maandelijkse abonnementsbijdrage. Via het platform kunnen ze dan gerichte boodschappen sturen naar hun klanten, in de vorm van onder andere nieuwsbrieven en coupons. Daarnaast kan hun eigen klantenkaart geïntegreerd worden in het platform. Bovendien krijgen ze de mogelijkheid om hun producten ook online aan te bieden: de bestellingen worden dan afgewikkeld door enkele logistieke partners die samenwerken met het platform.

 

Ook lokale verenigingen kunnen zich aansluiten bij het platform, om zo eigen evenementen te promoten of speciale deals af te sluiten voor hun leden.

 

Het Smart Kortrijk Platform zal in mei officieel gelanceerd worden voor alle handels- en horecazaken in Kortrijk en de deelgemeenten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top