Leapp lanceert nieuw e-commerceplatform

Leapp lanceert nieuw e-commerceplatform

Leapp heeft zijn nieuw e-commerceplatform in dienst gesteld. Een beter voorraadbeheer zorgt ervoor dat de consument online en offline steeds het real-time aanbod van refurbished Apple-toestellen ziet en zijn aankopen sneller ontvangt.

 

Ondersteuning van omnichannel-aanpak

Leapp verkoopt Apple-producten met kortingen die kunnen oplopen tot 70%.Het gaat om toestellen die door klanten werden omgeruild of die na een defect weer bedrijfsklaar werden gemaakt .

 

De verkoop gebeurt zowel online via webwinkels als offline via 17 fysieke verkooppunten in Nederland, België en Duitsland. Dat netwerk wordt trouwens verder uitgebreid. Eind dit jaar wil de keten 30 winkels hebben. Ook uitbreiden naar andere Europese landen maakt deel uit van het expansieplan.

 

Sinds zijn oprichting in 2011 kon Leapp de omzet elk jaar verdubbelen. “Dat betekent dat klanten ook steeds meer van je verwachten en volkomen terecht”, zegt oprichter en algemeen directeur Rogier van Camp. “Ons ERP-voorraadsysteem en e-commerceplatform waren echter niet langer geschikt voor deze groeiende volumes en versterkte ambities." 

 

Online shoppen wordt aantrekkelijker

Daarom stapte het bedrijf over op een nieuw platform, dat samen met het internetbureau Amsterdam Standard werd ontwikkeld. “De bedoeling was om uit te blinken in  omnichannel/crossborder-retailing. En dat is voor 90% geslaagd, 5% wordt hier in de komende dagen nog aan toegevoegd door allerlei kleine opmaakdingetjes goed te zetten, die pas na livegang de hoogste prioriteit krijgen. En de laatste 5% zullen we nooit helemaal realiseren, maar we zullen er blijven aan werken”, zegt automatiseringspecialist Jan Willem Boerhout.

 

Naast een fundamentele verandering achter de schermen, die tot meer efficiëntie moet leiden in de interne processen, is de webwinkel in een compleet vernieuwde huisstijl uitgevoerd. “Dit moet het online shoppen op Leapp ook leuker en makkelijker maken”, zegt Belgisch operationeel directeur Werner Bruyns.  
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Computerwebwinkel Afuture opgedoekt

18/09/2017

Enkele maanden geleden ging webshop Afuture failliet, maar dankzij Beat-it was er wel sprake van een doorstart. Nu heeft de nieuwe eigenaar toch besloten om er definitief de stekker uit te trekken.

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

EU wil internetbedrijven belasten op omzet

11/09/2017

De Europese Unie wil de manier waarop internetbedrijven zoals Amazon en Google worden belast veranderen. Dat moet in de toekomst op basis van de omzet gebeuren in plaats van op basis van de winst.

Back to top