Leapp lanceert nieuw e-commerceplatform

Leapp lanceert nieuw e-commerceplatform

Leapp heeft zijn nieuw e-commerceplatform in dienst gesteld. Een beter voorraadbeheer zorgt ervoor dat de consument online en offline steeds het real-time aanbod van refurbished Apple-toestellen ziet en zijn aankopen sneller ontvangt.

 

Ondersteuning van omnichannel-aanpak

Leapp verkoopt Apple-producten met kortingen die kunnen oplopen tot 70%.Het gaat om toestellen die door klanten werden omgeruild of die na een defect weer bedrijfsklaar werden gemaakt .

 

De verkoop gebeurt zowel online via webwinkels als offline via 17 fysieke verkooppunten in Nederland, België en Duitsland. Dat netwerk wordt trouwens verder uitgebreid. Eind dit jaar wil de keten 30 winkels hebben. Ook uitbreiden naar andere Europese landen maakt deel uit van het expansieplan.

 

Sinds zijn oprichting in 2011 kon Leapp de omzet elk jaar verdubbelen. “Dat betekent dat klanten ook steeds meer van je verwachten en volkomen terecht”, zegt oprichter en algemeen directeur Rogier van Camp. “Ons ERP-voorraadsysteem en e-commerceplatform waren echter niet langer geschikt voor deze groeiende volumes en versterkte ambities." 

 

Online shoppen wordt aantrekkelijker

Daarom stapte het bedrijf over op een nieuw platform, dat samen met het internetbureau Amsterdam Standard werd ontwikkeld. “De bedoeling was om uit te blinken in  omnichannel/crossborder-retailing. En dat is voor 90% geslaagd, 5% wordt hier in de komende dagen nog aan toegevoegd door allerlei kleine opmaakdingetjes goed te zetten, die pas na livegang de hoogste prioriteit krijgen. En de laatste 5% zullen we nooit helemaal realiseren, maar we zullen er blijven aan werken”, zegt automatiseringspecialist Jan Willem Boerhout.

 

Naast een fundamentele verandering achter de schermen, die tot meer efficiëntie moet leiden in de interne processen, is de webwinkel in een compleet vernieuwde huisstijl uitgevoerd. “Dit moet het online shoppen op Leapp ook leuker en makkelijker maken”, zegt Belgisch operationeel directeur Werner Bruyns.  
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Back to top