Leapp lanceert nieuw e-commerceplatform | RetailDetail

Leapp lanceert nieuw e-commerceplatform

Leapp lanceert nieuw e-commerceplatform

Leapp heeft zijn nieuw e-commerceplatform in dienst gesteld. Een beter voorraadbeheer zorgt ervoor dat de consument online en offline steeds het real-time aanbod van refurbished Apple-toestellen ziet en zijn aankopen sneller ontvangt.

 

Ondersteuning van omnichannel-aanpak

Leapp verkoopt Apple-producten met kortingen die kunnen oplopen tot 70%.Het gaat om toestellen die door klanten werden omgeruild of die na een defect weer bedrijfsklaar werden gemaakt .

 

De verkoop gebeurt zowel online via webwinkels als offline via 17 fysieke verkooppunten in Nederland, België en Duitsland. Dat netwerk wordt trouwens verder uitgebreid. Eind dit jaar wil de keten 30 winkels hebben. Ook uitbreiden naar andere Europese landen maakt deel uit van het expansieplan.

 

Sinds zijn oprichting in 2011 kon Leapp de omzet elk jaar verdubbelen. “Dat betekent dat klanten ook steeds meer van je verwachten en volkomen terecht”, zegt oprichter en algemeen directeur Rogier van Camp. “Ons ERP-voorraadsysteem en e-commerceplatform waren echter niet langer geschikt voor deze groeiende volumes en versterkte ambities." 

 

Online shoppen wordt aantrekkelijker

Daarom stapte het bedrijf over op een nieuw platform, dat samen met het internetbureau Amsterdam Standard werd ontwikkeld. “De bedoeling was om uit te blinken in  omnichannel/crossborder-retailing. En dat is voor 90% geslaagd, 5% wordt hier in de komende dagen nog aan toegevoegd door allerlei kleine opmaakdingetjes goed te zetten, die pas na livegang de hoogste prioriteit krijgen. En de laatste 5% zullen we nooit helemaal realiseren, maar we zullen er blijven aan werken”, zegt automatiseringspecialist Jan Willem Boerhout.

 

Naast een fundamentele verandering achter de schermen, die tot meer efficiëntie moet leiden in de interne processen, is de webwinkel in een compleet vernieuwde huisstijl uitgevoerd. “Dit moet het online shoppen op Leapp ook leuker en makkelijker maken”, zegt Belgisch operationeel directeur Werner Bruyns.  
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.