LensOnline heeft 7,5% van de Belgische contactlenzenmarkt

LensOnline heeft 7,5% van de Belgische contactlenzenmarkt

De Belgische contactlenzensite LensOnline heeft op acht jaar tijd een marktaandeel van 7,5% weten te veroveren op ‘s lands contactlenzenmarkt. Daar stopt de ambitie echter allesbehalve: dit jaar hopen oprichters Bert Boon en Luc Cuperus boven de 10% op de Belgische markt uit te komen en ook internationaal wil de lenzenverkoper groeien.

6,5 miljoen euro omzet in België

Het jonge Antwerpse bedrijf LensOnline presteerde het vorige boekjaar een omzet van 6,5 miljoen euro op de thuismarkt. Dat had het te danken aan 70.000 klanten, die lenzen bestelden via de webshop of via de 45 Belgische zelfstandige opticiens waarmee de onderneming samenwerkt.

 

“In de eerste fase verkochten we de contactlensproducten alleen via het internet, maar in een tweede fase hebben we het verkoopkanaal uitgebreid naar 'partnerships' met opticiens,” legt Bert Boon uit.


10% marktaandeel en Europa in zicht

Het komende jaar hoopt LensOnline op die manier boven de 10% van de Belgische markt uit te komen: "Op korte termijn willen we nog 25 optiekzaken erbij krijgen. Als we er 70 hebben, is de kans groot dat we boven de 10% uitkomen."

 

Bovendien koestert het duo buitenlandse groei-ambities. In Italië is LensOnline na drie jaar, naar eigen zeggen, al bijna de grootste online aanbieder van contactlensproducten en ook in Nederland en Spanje is LensOnline online actief. Het komende jaar wordt LensOnline ook in andere Europese landen opgestart.

 

“We zijn nu bezig met het implementeren van een SAP-systeem, wat onze (logistieke) organisatie moet vergemakkelijken. Vorig jaar hebben we in Barcelona onze eerste partner binnengehaald en zodra SAP werkt gaan we ook in andere Spaanse steden van start,” aldus Luc Cuperus.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top