LensOnline heeft 7,5% van de Belgische contactlenzenmarkt | RetailDetail

LensOnline heeft 7,5% van de Belgische contactlenzenmarkt

LensOnline heeft 7,5% van de Belgische contactlenzenmarkt

De Belgische contactlenzensite LensOnline heeft op acht jaar tijd een marktaandeel van 7,5% weten te veroveren op ‘s lands contactlenzenmarkt. Daar stopt de ambitie echter allesbehalve: dit jaar hopen oprichters Bert Boon en Luc Cuperus boven de 10% op de Belgische markt uit te komen en ook internationaal wil de lenzenverkoper groeien.

6,5 miljoen euro omzet in België

Het jonge Antwerpse bedrijf LensOnline presteerde het vorige boekjaar een omzet van 6,5 miljoen euro op de thuismarkt. Dat had het te danken aan 70.000 klanten, die lenzen bestelden via de webshop of via de 45 Belgische zelfstandige opticiens waarmee de onderneming samenwerkt.

 

“In de eerste fase verkochten we de contactlensproducten alleen via het internet, maar in een tweede fase hebben we het verkoopkanaal uitgebreid naar 'partnerships' met opticiens,” legt Bert Boon uit.


10% marktaandeel en Europa in zicht

Het komende jaar hoopt LensOnline op die manier boven de 10% van de Belgische markt uit te komen: "Op korte termijn willen we nog 25 optiekzaken erbij krijgen. Als we er 70 hebben, is de kans groot dat we boven de 10% uitkomen."

 

Bovendien koestert het duo buitenlandse groei-ambities. In Italië is LensOnline na drie jaar, naar eigen zeggen, al bijna de grootste online aanbieder van contactlensproducten en ook in Nederland en Spanje is LensOnline online actief. Het komende jaar wordt LensOnline ook in andere Europese landen opgestart.

 

“We zijn nu bezig met het implementeren van een SAP-systeem, wat onze (logistieke) organisatie moet vergemakkelijken. Vorig jaar hebben we in Barcelona onze eerste partner binnengehaald en zodra SAP werkt gaan we ook in andere Spaanse steden van start,” aldus Luc Cuperus.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.