LensOnline heeft 7,5% van de Belgische contactlenzenmarkt

LensOnline heeft 7,5% van de Belgische contactlenzenmarkt

De Belgische contactlenzensite LensOnline heeft op acht jaar tijd een marktaandeel van 7,5% weten te veroveren op ‘s lands contactlenzenmarkt. Daar stopt de ambitie echter allesbehalve: dit jaar hopen oprichters Bert Boon en Luc Cuperus boven de 10% op de Belgische markt uit te komen en ook internationaal wil de lenzenverkoper groeien.

6,5 miljoen euro omzet in België

Het jonge Antwerpse bedrijf LensOnline presteerde het vorige boekjaar een omzet van 6,5 miljoen euro op de thuismarkt. Dat had het te danken aan 70.000 klanten, die lenzen bestelden via de webshop of via de 45 Belgische zelfstandige opticiens waarmee de onderneming samenwerkt.

 

“In de eerste fase verkochten we de contactlensproducten alleen via het internet, maar in een tweede fase hebben we het verkoopkanaal uitgebreid naar 'partnerships' met opticiens,” legt Bert Boon uit.


10% marktaandeel en Europa in zicht

Het komende jaar hoopt LensOnline op die manier boven de 10% van de Belgische markt uit te komen: "Op korte termijn willen we nog 25 optiekzaken erbij krijgen. Als we er 70 hebben, is de kans groot dat we boven de 10% uitkomen."

 

Bovendien koestert het duo buitenlandse groei-ambities. In Italië is LensOnline na drie jaar, naar eigen zeggen, al bijna de grootste online aanbieder van contactlensproducten en ook in Nederland en Spanje is LensOnline online actief. Het komende jaar wordt LensOnline ook in andere Europese landen opgestart.

 

“We zijn nu bezig met het implementeren van een SAP-systeem, wat onze (logistieke) organisatie moet vergemakkelijken. Vorig jaar hebben we in Barcelona onze eerste partner binnengehaald en zodra SAP werkt gaan we ook in andere Spaanse steden van start,” aldus Luc Cuperus.

Tags: