LensOnline heeft 7,5% van de Belgische contactlenzenmarkt

LensOnline heeft 7,5% van de Belgische contactlenzenmarkt

De Belgische contactlenzensite LensOnline heeft op acht jaar tijd een marktaandeel van 7,5% weten te veroveren op ‘s lands contactlenzenmarkt. Daar stopt de ambitie echter allesbehalve: dit jaar hopen oprichters Bert Boon en Luc Cuperus boven de 10% op de Belgische markt uit te komen en ook internationaal wil de lenzenverkoper groeien.

6,5 miljoen euro omzet in België

Het jonge Antwerpse bedrijf LensOnline presteerde het vorige boekjaar een omzet van 6,5 miljoen euro op de thuismarkt. Dat had het te danken aan 70.000 klanten, die lenzen bestelden via de webshop of via de 45 Belgische zelfstandige opticiens waarmee de onderneming samenwerkt.

 

“In de eerste fase verkochten we de contactlensproducten alleen via het internet, maar in een tweede fase hebben we het verkoopkanaal uitgebreid naar 'partnerships' met opticiens,” legt Bert Boon uit.


10% marktaandeel en Europa in zicht

Het komende jaar hoopt LensOnline op die manier boven de 10% van de Belgische markt uit te komen: "Op korte termijn willen we nog 25 optiekzaken erbij krijgen. Als we er 70 hebben, is de kans groot dat we boven de 10% uitkomen."

 

Bovendien koestert het duo buitenlandse groei-ambities. In Italië is LensOnline na drie jaar, naar eigen zeggen, al bijna de grootste online aanbieder van contactlensproducten en ook in Nederland en Spanje is LensOnline online actief. Het komende jaar wordt LensOnline ook in andere Europese landen opgestart.

 

“We zijn nu bezig met het implementeren van een SAP-systeem, wat onze (logistieke) organisatie moet vergemakkelijken. Vorig jaar hebben we in Barcelona onze eerste partner binnengehaald en zodra SAP werkt gaan we ook in andere Spaanse steden van start,” aldus Luc Cuperus.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top