LensOnline heeft 7,5% van de Belgische contactlenzenmarkt

LensOnline heeft 7,5% van de Belgische contactlenzenmarkt

De Belgische contactlenzensite LensOnline heeft op acht jaar tijd een marktaandeel van 7,5% weten te veroveren op ‘s lands contactlenzenmarkt. Daar stopt de ambitie echter allesbehalve: dit jaar hopen oprichters Bert Boon en Luc Cuperus boven de 10% op de Belgische markt uit te komen en ook internationaal wil de lenzenverkoper groeien.

6,5 miljoen euro omzet in België

Het jonge Antwerpse bedrijf LensOnline presteerde het vorige boekjaar een omzet van 6,5 miljoen euro op de thuismarkt. Dat had het te danken aan 70.000 klanten, die lenzen bestelden via de webshop of via de 45 Belgische zelfstandige opticiens waarmee de onderneming samenwerkt.

 

“In de eerste fase verkochten we de contactlensproducten alleen via het internet, maar in een tweede fase hebben we het verkoopkanaal uitgebreid naar 'partnerships' met opticiens,” legt Bert Boon uit.


10% marktaandeel en Europa in zicht

Het komende jaar hoopt LensOnline op die manier boven de 10% van de Belgische markt uit te komen: "Op korte termijn willen we nog 25 optiekzaken erbij krijgen. Als we er 70 hebben, is de kans groot dat we boven de 10% uitkomen."

 

Bovendien koestert het duo buitenlandse groei-ambities. In Italië is LensOnline na drie jaar, naar eigen zeggen, al bijna de grootste online aanbieder van contactlensproducten en ook in Nederland en Spanje is LensOnline online actief. Het komende jaar wordt LensOnline ook in andere Europese landen opgestart.

 

“We zijn nu bezig met het implementeren van een SAP-systeem, wat onze (logistieke) organisatie moet vergemakkelijken. Vorig jaar hebben we in Barcelona onze eerste partner binnengehaald en zodra SAP werkt gaan we ook in andere Spaanse steden van start,” aldus Luc Cuperus.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top