Lidl-klanten kiezen Superzaterdagpromotie via Facebook

 Lidl-klanten kiezen Superzaterdagpromotie via Facebook

Supermarktketen Lidl heeft een promotiestunt gelanceerd via Facebook: de bekende Superzaterdagpromotie voor dit weekend werd deze keer niet bepaald door Lidl zelf, maar door haar 11.700 fans op de socialenetwerksite. Dat de keten zo wil werken aan klantenbinding door hen inspraak te geven in promotieacties, is vrij uniek voor een discounter.

Zeldzame klanteninspraak bij een discounter

Met deze stunt maakt Lidl een duidelijk statement: “We willen niet enkel zelf staan schreeuwen, maar vooral luisteren naar wat onze klanten te zeggen hebben”. De Superzaterdagpromotie is niet nieuw: Lidl-klanten krijgen wekelijks een folder in de bus waarin telkens een drietal producten aan een aantrekkelijke prijs worden aangeboden. De manier waarop de keuze van deze producten deze week tot stand kwam, is echter wél nieuw.

 

Op 4 mei konden Lidl-klanten via een poll kiezen uit vier producten, het product met de meeste stemmen werd verkozen tot Superzaterdagpromotie. Het Amerikaanse ijs haalde het van de Pinot Grigio, de cocktail Mojito en het vloeibaar wasmiddel Marsiglia. De poll werd bewust ruimschoots vooraf gehouden, omdat er heel wat voorbereiding mee gepaard gaat. “We moeten extra voorraad inkopen én tijdig in de winkels krijgen,” aldus Pieterjan Rynwalt, woordvoerder van Lidl.

 

De Facebookpagina van Lidl is sinds maart actief en telt ondertussen 11.700 leden. Voor het bedrijf is de socialenetwerksite de ideale manier om op een laagdrempelige manier een dialoog aan te gaan met zijn klanten. Opmerkingen en klachten die klanten posten op de site worden indien mogelijk individueel behandeld. Volgende week volgt een nieuwe poll voor verkiezing van de nieuwe Superzaterdagpromotie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Back to top