Lidl-klanten kiezen Superzaterdagpromotie via Facebook | RetailDetail

Lidl-klanten kiezen Superzaterdagpromotie via Facebook

 Lidl-klanten kiezen Superzaterdagpromotie via Facebook

Supermarktketen Lidl heeft een promotiestunt gelanceerd via Facebook: de bekende Superzaterdagpromotie voor dit weekend werd deze keer niet bepaald door Lidl zelf, maar door haar 11.700 fans op de socialenetwerksite. Dat de keten zo wil werken aan klantenbinding door hen inspraak te geven in promotieacties, is vrij uniek voor een discounter.

Zeldzame klanteninspraak bij een discounter

Met deze stunt maakt Lidl een duidelijk statement: “We willen niet enkel zelf staan schreeuwen, maar vooral luisteren naar wat onze klanten te zeggen hebben”. De Superzaterdagpromotie is niet nieuw: Lidl-klanten krijgen wekelijks een folder in de bus waarin telkens een drietal producten aan een aantrekkelijke prijs worden aangeboden. De manier waarop de keuze van deze producten deze week tot stand kwam, is echter wél nieuw.

 

Op 4 mei konden Lidl-klanten via een poll kiezen uit vier producten, het product met de meeste stemmen werd verkozen tot Superzaterdagpromotie. Het Amerikaanse ijs haalde het van de Pinot Grigio, de cocktail Mojito en het vloeibaar wasmiddel Marsiglia. De poll werd bewust ruimschoots vooraf gehouden, omdat er heel wat voorbereiding mee gepaard gaat. “We moeten extra voorraad inkopen én tijdig in de winkels krijgen,” aldus Pieterjan Rynwalt, woordvoerder van Lidl.

 

De Facebookpagina van Lidl is sinds maart actief en telt ondertussen 11.700 leden. Voor het bedrijf is de socialenetwerksite de ideale manier om op een laagdrempelige manier een dialoog aan te gaan met zijn klanten. Opmerkingen en klachten die klanten posten op de site worden indien mogelijk individueel behandeld. Volgende week volgt een nieuwe poll voor verkiezing van de nieuwe Superzaterdagpromotie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.