Lidl-klanten kiezen Superzaterdagpromotie via Facebook | RetailDetail

Lidl-klanten kiezen Superzaterdagpromotie via Facebook

 Lidl-klanten kiezen Superzaterdagpromotie via Facebook

Supermarktketen Lidl heeft een promotiestunt gelanceerd via Facebook: de bekende Superzaterdagpromotie voor dit weekend werd deze keer niet bepaald door Lidl zelf, maar door haar 11.700 fans op de socialenetwerksite. Dat de keten zo wil werken aan klantenbinding door hen inspraak te geven in promotieacties, is vrij uniek voor een discounter.

Zeldzame klanteninspraak bij een discounter

Met deze stunt maakt Lidl een duidelijk statement: “We willen niet enkel zelf staan schreeuwen, maar vooral luisteren naar wat onze klanten te zeggen hebben”. De Superzaterdagpromotie is niet nieuw: Lidl-klanten krijgen wekelijks een folder in de bus waarin telkens een drietal producten aan een aantrekkelijke prijs worden aangeboden. De manier waarop de keuze van deze producten deze week tot stand kwam, is echter wél nieuw.

 

Op 4 mei konden Lidl-klanten via een poll kiezen uit vier producten, het product met de meeste stemmen werd verkozen tot Superzaterdagpromotie. Het Amerikaanse ijs haalde het van de Pinot Grigio, de cocktail Mojito en het vloeibaar wasmiddel Marsiglia. De poll werd bewust ruimschoots vooraf gehouden, omdat er heel wat voorbereiding mee gepaard gaat. “We moeten extra voorraad inkopen én tijdig in de winkels krijgen,” aldus Pieterjan Rynwalt, woordvoerder van Lidl.

 

De Facebookpagina van Lidl is sinds maart actief en telt ondertussen 11.700 leden. Voor het bedrijf is de socialenetwerksite de ideale manier om op een laagdrempelige manier een dialoog aan te gaan met zijn klanten. Opmerkingen en klachten die klanten posten op de site worden indien mogelijk individueel behandeld. Volgende week volgt een nieuwe poll voor verkiezing van de nieuwe Superzaterdagpromotie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.