Lidl-klanten kiezen Superzaterdagpromotie via Facebook | RetailDetail

Lidl-klanten kiezen Superzaterdagpromotie via Facebook

 Lidl-klanten kiezen Superzaterdagpromotie via Facebook

Supermarktketen Lidl heeft een promotiestunt gelanceerd via Facebook: de bekende Superzaterdagpromotie voor dit weekend werd deze keer niet bepaald door Lidl zelf, maar door haar 11.700 fans op de socialenetwerksite. Dat de keten zo wil werken aan klantenbinding door hen inspraak te geven in promotieacties, is vrij uniek voor een discounter.

Zeldzame klanteninspraak bij een discounter

Met deze stunt maakt Lidl een duidelijk statement: “We willen niet enkel zelf staan schreeuwen, maar vooral luisteren naar wat onze klanten te zeggen hebben”. De Superzaterdagpromotie is niet nieuw: Lidl-klanten krijgen wekelijks een folder in de bus waarin telkens een drietal producten aan een aantrekkelijke prijs worden aangeboden. De manier waarop de keuze van deze producten deze week tot stand kwam, is echter wél nieuw.

 

Op 4 mei konden Lidl-klanten via een poll kiezen uit vier producten, het product met de meeste stemmen werd verkozen tot Superzaterdagpromotie. Het Amerikaanse ijs haalde het van de Pinot Grigio, de cocktail Mojito en het vloeibaar wasmiddel Marsiglia. De poll werd bewust ruimschoots vooraf gehouden, omdat er heel wat voorbereiding mee gepaard gaat. “We moeten extra voorraad inkopen én tijdig in de winkels krijgen,” aldus Pieterjan Rynwalt, woordvoerder van Lidl.

 

De Facebookpagina van Lidl is sinds maart actief en telt ondertussen 11.700 leden. Voor het bedrijf is de socialenetwerksite de ideale manier om op een laagdrempelige manier een dialoog aan te gaan met zijn klanten. Opmerkingen en klachten die klanten posten op de site worden indien mogelijk individueel behandeld. Volgende week volgt een nieuwe poll voor verkiezing van de nieuwe Superzaterdagpromotie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top