Loyaliteit ook bij e-commerce van tel.

Loyaliteit ook bij e-commerce van tel.

Webwinkeliers beseffen nog onvoldoende dat de online loyaliteit van klanten essentieel is voor hun toekomst. Op het gebied van e-tailing zal er de volgende jaren een hevige concurrentiestrijd worden uitgevochten. Het opbouwen van stevige klantenrelaties is daarom de sleutel tot succes. 


De groep mensen die nog nooit een online aankoop heeft gedaan, wordt steeds kleiner. Het aantal webshops groeit dan ook aan ijltempo. In Nederland is volgens de studie Retail 2020 e-commerce de markt die de laatste twee jaar het hevigst groeit. Ook in België rijzen de webshops als paddenstoelen uit de grond.


 Bedrijven zullen zich moeten onderscheiden van de concurrentie. Ze moeten zorgen voor differentiatie. Want zoals de topman van webwinkel Proxis.be&Azur.be al zei: “De concurrentie is slechts één klik verwijderd”.  Consumenten moeten echt voelen dat ze persoonlijk worden bediend.  Ook de service na verkoop speelt hierin een grote rol. Wat echter vooral invloed heeft op de klanten is de website. Een mooi design zou  hun aankoopbeslissing voor 67% beïnvloeden. 


De usability van de internetshop zorgt dat het voor mensen aangenaam vertoeven is op de website. Een handige zoekfunctie, geen te ingewikkelde betalingsprocessen en snelle registratiemethoden maken dat consumenten meer tijd op een site doorbrengen.


Redenen om frequent terug te keren naar de e-shop zijn dan weer de ratings en reviews op sociale media. Het is dan ook zeer belangrijk voor de producent is om al deze comments en ratings te analyseren en er mee aan de slag te gaan.  Als een e-tailer luistert naar wat de klant te zeggen heeft en hier iets mee doet, creëert hij loyaliteit. Loyale klanten zijn bereid een hogere prijs te betalen voor een gekend product, waar ze al goede ervaringen mee hebben. Ze kopen dus meer – en vaker – en zorgen voor een positieve mond-tot-mond reclame. 

Webwinkeliers beseffen nog onvoldoende dat de online loyaliteit van klanten essentieel is voor hun toekomst. Op het gebied van e-tailing zal er de volgende jaren een hevige concurrentiestrijd worden uitgevochten. Het opbouwen van stevige klantenrelaties is daarom de sleutel tot succes. 


De groep mensen die nog nooit een online aankoop heeft gedaan, wordt steeds kleiner. Het aantal webshops groeit dan ook aan ijltempo. In Nederland is volgens de studie Retail 2020 e-commerce de markt die de laatste twee jaar het hevigst groeit. Ook in België rijzen de webshops als paddenstoelen uit de grond.


 Bedrijven zullen zich moeten onderscheiden van de concurrentie. Ze moeten zorgen voor differentiatie. Want zoals de topman van webwinkel Proxis.be&Azur.be al zei: “De concurrentie is slechts één klik verwijderd”.  Consumenten moeten echt voelen dat ze persoonlijk worden bediend.  Ook de service na verkoop speelt hierin een grote rol. Wat echter vooral invloed heeft op de klanten is de website. Een mooi design zou  hun aankoopbeslissing voor 67% beïnvloeden. 


De usability van de internetshop zorgt dat het voor mensen aangenaam vertoeven is op de website. Een handige zoekfunctie, geen te ingewikkelde betalingsprocessen en snelle registratiemethoden maken dat consumenten meer tijd op een site doorbrengen.


Redenen om frequent terug te keren naar de e-shop zijn dan weer de ratings en reviews op sociale media. Het is dan ook zeer belangrijk voor de producent is om al deze comments en ratings te analyseren en er mee aan de slag te gaan.  Als een e-tailer luistert naar wat de klant te zeggen heeft en hier iets mee doet, creëert hij loyaliteit. Loyale klanten zijn bereid een hogere prijs te betalen voor een gekend product, waar ze al goede ervaringen mee hebben. Ze kopen dus meer – en vaker – en zorgen voor een positieve mond-tot-mond reclame. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beslist.nl start met uitrol nieuw bedrijfsmodel

11/07/2017

Beslist.nl heeft zijn eerste stappen gezet richting nieuw bedrijfsmodel. Daarin gaat de vergelijkingssite verder als een online marktplaats, in plaats van een pure prijsvergelijker.

Bpost toont interesse in Bubble Post

07/07/2017

Bpost wil volgens anonieme bronnen het Gentse koeriersbedrijf Bubble Post inlijven. Dat levert pakjes in het centrum van steden, waarbij het gebruik maakt van fietskoeriers. Bubble Post wil het nieuws niet bevestigen, maar zegt wel op zoek te zijn naar externe partners.

Ook Alibaba lanceert eigen intelligente speaker

05/07/2017

Na Amazon, Apple en Google ziet nu ook het Chinese Alibaba graten in de markt van de intelligente speakers. De speaker van Alibaba is bovendien een stuk goedkoper dan die van zijn concurrenten. Een beperkte groep mag het toestel alvast een maand uittesten.

Bol.com breidt servicepunten bij Albert Heijn uit

03/07/2017

Bol.com is bij drie Nederlandse vestigingen van Albert Heijn gestart met een pilootproject, waarbij de servicepunten in de supermarkten uitgebreid worden met een extra balie. Daar kunnen klanten onder andere terecht met hun vragen.

Coolblue rolt eigen witgoedlevering uit in Vlaanderen

28/06/2017

Coolblue lanceert CoolblueBezorgt, de eigen dienst waarmee het witgoedbestellingen voortaan zal leveren aan haar klanten, nu ook in België. De webshop hoopt zo meer grip te krijgen op de 'last mile delivery' van grote pakketten.

Media-Saturn wil aankoop Redcoon ongedaan laten maken

27/06/2017

Media-Saturn heeft een bijzondere strategie aangenomen om de verliezen vanuit de webwinkel Redcoon, die het in 2011 aankocht, te laten verdwijnen. Het heeft een rechtszaak aangespannen om de overname met terugwerkende kracht ongedaan te laten maken.

Back to top