Loyaliteit ook bij e-commerce van tel.

Loyaliteit ook bij e-commerce van tel.

Webwinkeliers beseffen nog onvoldoende dat de online loyaliteit van klanten essentieel is voor hun toekomst. Op het gebied van e-tailing zal er de volgende jaren een hevige concurrentiestrijd worden uitgevochten. Het opbouwen van stevige klantenrelaties is daarom de sleutel tot succes. 


De groep mensen die nog nooit een online aankoop heeft gedaan, wordt steeds kleiner. Het aantal webshops groeit dan ook aan ijltempo. In Nederland is volgens de studie Retail 2020 e-commerce de markt die de laatste twee jaar het hevigst groeit. Ook in België rijzen de webshops als paddenstoelen uit de grond.


 Bedrijven zullen zich moeten onderscheiden van de concurrentie. Ze moeten zorgen voor differentiatie. Want zoals de topman van webwinkel Proxis.be&Azur.be al zei: “De concurrentie is slechts één klik verwijderd”.  Consumenten moeten echt voelen dat ze persoonlijk worden bediend.  Ook de service na verkoop speelt hierin een grote rol. Wat echter vooral invloed heeft op de klanten is de website. Een mooi design zou  hun aankoopbeslissing voor 67% beïnvloeden. 


De usability van de internetshop zorgt dat het voor mensen aangenaam vertoeven is op de website. Een handige zoekfunctie, geen te ingewikkelde betalingsprocessen en snelle registratiemethoden maken dat consumenten meer tijd op een site doorbrengen.


Redenen om frequent terug te keren naar de e-shop zijn dan weer de ratings en reviews op sociale media. Het is dan ook zeer belangrijk voor de producent is om al deze comments en ratings te analyseren en er mee aan de slag te gaan.  Als een e-tailer luistert naar wat de klant te zeggen heeft en hier iets mee doet, creëert hij loyaliteit. Loyale klanten zijn bereid een hogere prijs te betalen voor een gekend product, waar ze al goede ervaringen mee hebben. Ze kopen dus meer – en vaker – en zorgen voor een positieve mond-tot-mond reclame. 

Webwinkeliers beseffen nog onvoldoende dat de online loyaliteit van klanten essentieel is voor hun toekomst. Op het gebied van e-tailing zal er de volgende jaren een hevige concurrentiestrijd worden uitgevochten. Het opbouwen van stevige klantenrelaties is daarom de sleutel tot succes. 


De groep mensen die nog nooit een online aankoop heeft gedaan, wordt steeds kleiner. Het aantal webshops groeit dan ook aan ijltempo. In Nederland is volgens de studie Retail 2020 e-commerce de markt die de laatste twee jaar het hevigst groeit. Ook in België rijzen de webshops als paddenstoelen uit de grond.


 Bedrijven zullen zich moeten onderscheiden van de concurrentie. Ze moeten zorgen voor differentiatie. Want zoals de topman van webwinkel Proxis.be&Azur.be al zei: “De concurrentie is slechts één klik verwijderd”.  Consumenten moeten echt voelen dat ze persoonlijk worden bediend.  Ook de service na verkoop speelt hierin een grote rol. Wat echter vooral invloed heeft op de klanten is de website. Een mooi design zou  hun aankoopbeslissing voor 67% beïnvloeden. 


De usability van de internetshop zorgt dat het voor mensen aangenaam vertoeven is op de website. Een handige zoekfunctie, geen te ingewikkelde betalingsprocessen en snelle registratiemethoden maken dat consumenten meer tijd op een site doorbrengen.


Redenen om frequent terug te keren naar de e-shop zijn dan weer de ratings en reviews op sociale media. Het is dan ook zeer belangrijk voor de producent is om al deze comments en ratings te analyseren en er mee aan de slag te gaan.  Als een e-tailer luistert naar wat de klant te zeggen heeft en hier iets mee doet, creëert hij loyaliteit. Loyale klanten zijn bereid een hogere prijs te betalen voor een gekend product, waar ze al goede ervaringen mee hebben. Ze kopen dus meer – en vaker – en zorgen voor een positieve mond-tot-mond reclame. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Forse winststijging voor Amazon

28/04/2017

Amazon heeft er een bijzonder productief eerste kwartaal opzitten: ondanks grote investeringen slaagde het er in om de winst met 40% op te voeren, terwijl ook de omzet er weer met een kwart op vooruit ging.

Online supermarkt Wink blijft geloven in toekomst

27/04/2017

Bij online supermarkt Wink blijven ze geloven in hun toekomst in België. Wink werd in 2013 opgericht, maar slaagt er maar niet in om echt van de grond te komen. Daarom werd besloten om het concept aan te passen.

Jack Ma (Alibaba) waarschuwt voor zware impact internet

26/04/2017

Alibaba-CEO Jack Ma heeft in een speech gewaarschuwd op de problemen die het internet en zijn rol op de maatschappij de komende dertig jaar met zich zal meebrengen. Hij wees daarbij ook op de impact van automatisering.

Belangrijkste bedrijven Rocket Internet groeien verder

25/04/2017

De belangrijkste bedrijven van de Duitse incubator Rocket Internet zijn in 2016 verder blijven groeien op vlak van omzet. Daarnaast werd het verlies ook flink kleiner en Rocket Internet meent binnenkort zelfs winst te zullen maken.

Yannick Khayati: “Tactiek gaat voor op strategie bij behalen leads”

25/04/2017

Hoe realiseer je tegen de laagste kostprijs het hoogste aantal leads naar je website? Op het RetailDetail Congress in het voorprogramma #growthhacking hoor je er alles over.

 

Amazon denkt aan hyperloop voor same-day delivery

21/04/2017

Amazon is een samenwerking aangegaan met Hyperloop One, om te testen of een hyperloop kan worden ingezet om producten te vervoeren voor same-day delivery. De hyperloop is een idee van Tesla-oprichter Elon Musk.

Back to top