Loyaliteit ook bij e-commerce van tel.

Loyaliteit ook bij e-commerce van tel.

Webwinkeliers beseffen nog onvoldoende dat de online loyaliteit van klanten essentieel is voor hun toekomst. Op het gebied van e-tailing zal er de volgende jaren een hevige concurrentiestrijd worden uitgevochten. Het opbouwen van stevige klantenrelaties is daarom de sleutel tot succes. 


De groep mensen die nog nooit een online aankoop heeft gedaan, wordt steeds kleiner. Het aantal webshops groeit dan ook aan ijltempo. In Nederland is volgens de studie Retail 2020 e-commerce de markt die de laatste twee jaar het hevigst groeit. Ook in België rijzen de webshops als paddenstoelen uit de grond.


 Bedrijven zullen zich moeten onderscheiden van de concurrentie. Ze moeten zorgen voor differentiatie. Want zoals de topman van webwinkel Proxis.be&Azur.be al zei: “De concurrentie is slechts één klik verwijderd”.  Consumenten moeten echt voelen dat ze persoonlijk worden bediend.  Ook de service na verkoop speelt hierin een grote rol. Wat echter vooral invloed heeft op de klanten is de website. Een mooi design zou  hun aankoopbeslissing voor 67% beïnvloeden. 


De usability van de internetshop zorgt dat het voor mensen aangenaam vertoeven is op de website. Een handige zoekfunctie, geen te ingewikkelde betalingsprocessen en snelle registratiemethoden maken dat consumenten meer tijd op een site doorbrengen.


Redenen om frequent terug te keren naar de e-shop zijn dan weer de ratings en reviews op sociale media. Het is dan ook zeer belangrijk voor de producent is om al deze comments en ratings te analyseren en er mee aan de slag te gaan.  Als een e-tailer luistert naar wat de klant te zeggen heeft en hier iets mee doet, creëert hij loyaliteit. Loyale klanten zijn bereid een hogere prijs te betalen voor een gekend product, waar ze al goede ervaringen mee hebben. Ze kopen dus meer – en vaker – en zorgen voor een positieve mond-tot-mond reclame. 

Webwinkeliers beseffen nog onvoldoende dat de online loyaliteit van klanten essentieel is voor hun toekomst. Op het gebied van e-tailing zal er de volgende jaren een hevige concurrentiestrijd worden uitgevochten. Het opbouwen van stevige klantenrelaties is daarom de sleutel tot succes. 


De groep mensen die nog nooit een online aankoop heeft gedaan, wordt steeds kleiner. Het aantal webshops groeit dan ook aan ijltempo. In Nederland is volgens de studie Retail 2020 e-commerce de markt die de laatste twee jaar het hevigst groeit. Ook in België rijzen de webshops als paddenstoelen uit de grond.


 Bedrijven zullen zich moeten onderscheiden van de concurrentie. Ze moeten zorgen voor differentiatie. Want zoals de topman van webwinkel Proxis.be&Azur.be al zei: “De concurrentie is slechts één klik verwijderd”.  Consumenten moeten echt voelen dat ze persoonlijk worden bediend.  Ook de service na verkoop speelt hierin een grote rol. Wat echter vooral invloed heeft op de klanten is de website. Een mooi design zou  hun aankoopbeslissing voor 67% beïnvloeden. 


De usability van de internetshop zorgt dat het voor mensen aangenaam vertoeven is op de website. Een handige zoekfunctie, geen te ingewikkelde betalingsprocessen en snelle registratiemethoden maken dat consumenten meer tijd op een site doorbrengen.


Redenen om frequent terug te keren naar de e-shop zijn dan weer de ratings en reviews op sociale media. Het is dan ook zeer belangrijk voor de producent is om al deze comments en ratings te analyseren en er mee aan de slag te gaan.  Als een e-tailer luistert naar wat de klant te zeggen heeft en hier iets mee doet, creëert hij loyaliteit. Loyale klanten zijn bereid een hogere prijs te betalen voor een gekend product, waar ze al goede ervaringen mee hebben. Ze kopen dus meer – en vaker – en zorgen voor een positieve mond-tot-mond reclame. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JD.com zet vol in op drones

23/05/2017

Het Chinese JD.com kom gaat het grootste Chinese logistieke netwerk voor drones uitbouwen. Het heeft daarvoor een akkoord bereikt met het bestuur van de provincie Shaanxi in Midden-China. Sommige drones zouden zelfs tot duizend kilo moeten kunnen vervoeren.

Belgische Storesquare voert kapitaalsverhoging door

22/05/2017

Het Belgische Storesquare, dat lokale handelaars samenbrengt op één online platform, wil dankzij een reclamecampagne en een kapitaalverhoging zijn naamsbekendheid verhogen en de aanval inzetten op grotere concurrenten als Coolblue en Bol.com.

Boomende e-commerce zorgt voor startersrecord

18/05/2017

Het aantal Belgen dat een eigen onderneming is gestart, was nooit hoger dan vorig jaar. Opvallend: de dienstensector, en dan vooral de kleine zelfstandige koerierbedrijfjes die pakjes leveren voor webshops, trekken de kar.

Heftige strijd om de laatste mijl in thuisbezorgen

16/05/2017

De strijd om de laagste bezorgkosten richting consument - met name tussen Amazon en Walmart - staat hoog op de agenda in de Verenigde Staten. “Standaardisatie van pakketlabels is in de VS ook een thema. Wel is men daar nog niet zo ver als in Europa.”

Zalando haalt nu ook ‘retours’ op in Hasselt

11/05/2017

Na de Gentenaars krijgen ook de inwoners van Hasselt de mogelijkheid om retourzendingen door Zalando te laten afhalen. De internetwinkel werkt daarvoor ook nu weer samen met bpost-dochter CityDepot.

Jet.com experimenteert met pop-upsupermarkt

11/05/2017

Jet.com, dat onderdeel is van de groep rond de Amerikaanse warenhuisketen Walmart, heeft in New York een pop-upwinkel geopend voor dagelijkse boodschappen bij conceptwinkel Story.

Back to top