Lucardi lanceert Belgische webshop

Lucardi lanceert Belgische webshop

De Nederlandse juwelier Lucardi heeft een webshop gelanceerd voor Belgische klanten. De keten heeft in Nederland al 95 filialen en een webshop, maar wil nu ook de Belgische markt veroveren.

"Uniek in België"

"We willen met de Belgische webshop net zo veel succes bereiken als met de Nederlandse," zegt directeur Theo Koomen van Lucardi. "Er is in België nog geen webshop die zo'n groot aanbod sieraden en horloges heeft voor een scherpe prijs. Met onze nieuwe webshop willen we iedereen in België mee laten profiteren van het Nederlandse succes."


Lucardi mocht in Nederland al de prijs ontvangen voor Beste Winkelketen Sieraden en Bijouterie. De Belgische webshop heeft ook meteen het BeCommerce-certificaat gekregen, wat moet bewijzen dat het een betrouwbare website is.


Lucardi werd in 1988 opgericht en maakt sinds 2006 deel uit van het Zweedse bedrijf Axcent of Scandinavia. De keten verkoopt een ruim assortiment aan juwelen en sieraden van verschillende merken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top