Lucardi lanceert Belgische webshop | RetailDetail

Lucardi lanceert Belgische webshop

Lucardi lanceert Belgische webshop

De Nederlandse juwelier Lucardi heeft een webshop gelanceerd voor Belgische klanten. De keten heeft in Nederland al 95 filialen en een webshop, maar wil nu ook de Belgische markt veroveren.

"Uniek in België"

"We willen met de Belgische webshop net zo veel succes bereiken als met de Nederlandse," zegt directeur Theo Koomen van Lucardi. "Er is in België nog geen webshop die zo'n groot aanbod sieraden en horloges heeft voor een scherpe prijs. Met onze nieuwe webshop willen we iedereen in België mee laten profiteren van het Nederlandse succes."


Lucardi mocht in Nederland al de prijs ontvangen voor Beste Winkelketen Sieraden en Bijouterie. De Belgische webshop heeft ook meteen het BeCommerce-certificaat gekregen, wat moet bewijzen dat het een betrouwbare website is.


Lucardi werd in 1988 opgericht en maakt sinds 2006 deel uit van het Zweedse bedrijf Axcent of Scandinavia. De keten verkoopt een ruim assortiment aan juwelen en sieraden van verschillende merken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.