Lush draait Amazon een leuke loer

Lush draait Amazon een leuke loer

De Britse cosmeticafabrikant Lush heeft Amazon afgepoeierd: het merk won niet alleen een proces tegen de internetgigant, hij mag ook de naam van diens Britse topman gebruiken als merknaam voor een reeks verzorgingsproducten.

Concurrent wordt merknaam

Lush had voor een Londense rechtbank een geding tegen Amazon aangespannen omdat de Amerikaanse internetgigant zoekopdrachten naar 'Lush' liet afleiden naar zijn eigen site en dit hoewel Amazon de Lush-producten in Groot-Brittannië niet eens in zijn aanbod heeft. De rechtbank volgde de aanklager hierin. Amazon heeft trouwens de reputatie om het gras voor andermans voeten weg te maaien.

 

Opmerkelijk was echter ook dat Lush als wraak intussen de merknaam Christopher North had geregistreerd, de Britse topman van Amazon. Die kan zijn naam dus zien prijken op een flesje douchegel van Lush. Bovendien is de promotie erop afgestemd. Christopher North is niet belastend voor uw huid, heet het. Dat is een knipoog naar het feit dat Amazon in de VS belastingen probeert te ontlopen.

 

De rechter vond het bizar, maar niet ter zake doende en dus mag Lush de merknaam blijven gebruiken. Amazon zal echter wel in beroep te gaan tegen beide beslissingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top