M and M Direct in handen van Bestseller

M and M Direct in handen van Bestseller

Het Deense modebedrijf Bestseller heeft de online winkel M and M Direct overgenomen. Het betaalt daarvoor een bedrag van ongeveer 140 miljoen pond (175 miljoen euro) aan TA Associates.

Geen beursgang

Bestseller, het moederbedrijf van formules zoals Vero Moda en Only, koopt de webwinkel van TA Associates terwijl die eigenlijk aasde op een beursgang. Nu heeft de eigenaar van de online moderetailer echter toch besloten om het bedrijf helemaal te verkopen aan Bestseller. De deal zou binnen acht weken afgerond moeten zijn. 

 

M and M Direct verkoopt kledij van verschillende merken in meer dan twintig landen, waaronder Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Nederland en Polen. Het is nog niet geweten wat de exacte plannen zijn van Bestseller met M and M Direct. TA Associates was sinds 2007 eigenaar van M and M Direct.

 

Meer labels

Bestseller lanceerde het voorbije boekjaar ook al enkele nieuwe merken, waaronder Little Pieces voor meisjes tot twaalf jaar, jeansmerk Noisy May en Junarose, een merk voor grote maten. Daarnaast gaat het ook op de proppen komen met een merk voor mannen (Only & Sons) en een merk voor jongen (LP Boys). Zo wil het een breder publiek aanspreken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top