Mailplus whitepaper "e-commerce & e-mailmarketingtrends 2015"

Mailplus whitepaper "e-commerce & e-mailmarketingtrends 2015"

(publireportage) E-commerce en e-mailmarketing zijn nauw met elkaar verbonden: verschillende webshops zetten e-mailmarketing met succes in. Benieuwd naar de trends en ontwikkelingen in 2015 waar webshopeigenaren rekening mee moeten houden?

Trends in e-commerce en e-mailmarketing 2015

Tal van webshops, groot en klein, maken graag gebruik van e-mailmarketing voor allerhande acties en types berichten. Niet alleen de reguliere productnieuwsbrief, maar ook allerlei campagnes zijn ideaal voor e-commerce en worden dagelijks ingezet, menen ze bij Mailplus.


Denk hierbij aan één van de bekendste e-mailcampagnes in e-commerce: de verlaten winkelwagen. Er valt altijd wat van de ‘verloren’ omzet terug te halen door iemand aan te bieden de inhoud van z’n winkelwagen alsnog af te rekenen.


Die campagne is een van de vele die (online) handelaars kunnen inzetten voor meer engagement, conversie en uiteindelijk omzet in de webshop. Andere campagnes die ook bijdragen aan het opbouwen van een gezonde klantrelatie zijn:

  • Welkomstmail voor nieuwe klanten en/of nieuwsbriefabonnees
  • Gerelateerde productenmail: ‘U heeft X besteld, misschien ook interesse in Y’
  • ‘Product review’-mail: laat klanten na productontvangst reviews schrijven
  • Verjaardagsmail: altijd leuk om mensen te feliciteren en een korting aan te bieden
  • Win-backmail: een klant die al een tijdje de webshop niet bezocht heeft, vragen om de webshop weer te bezoeken

 

Maar wat zijn nu de trends en ontwikkelingen in 2015 waar webshopeigenaren rekening mee moeten houden? In hun nieuwste whitepaper beschrijft Mailplus de trends in e-commerce en e-mailmarketing voor 2015 en geven de e-mailspecialisten tips hoe u ermee om kan gaan.


Download hier gratis de whitepaper.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top