Mailplus whitepaper "e-commerce & e-mailmarketingtrends 2015"

Mailplus whitepaper "e-commerce & e-mailmarketingtrends 2015"

(publireportage) E-commerce en e-mailmarketing zijn nauw met elkaar verbonden: verschillende webshops zetten e-mailmarketing met succes in. Benieuwd naar de trends en ontwikkelingen in 2015 waar webshopeigenaren rekening mee moeten houden?

Trends in e-commerce en e-mailmarketing 2015

Tal van webshops, groot en klein, maken graag gebruik van e-mailmarketing voor allerhande acties en types berichten. Niet alleen de reguliere productnieuwsbrief, maar ook allerlei campagnes zijn ideaal voor e-commerce en worden dagelijks ingezet, menen ze bij Mailplus.


Denk hierbij aan één van de bekendste e-mailcampagnes in e-commerce: de verlaten winkelwagen. Er valt altijd wat van de ‘verloren’ omzet terug te halen door iemand aan te bieden de inhoud van z’n winkelwagen alsnog af te rekenen.


Die campagne is een van de vele die (online) handelaars kunnen inzetten voor meer engagement, conversie en uiteindelijk omzet in de webshop. Andere campagnes die ook bijdragen aan het opbouwen van een gezonde klantrelatie zijn:

  • Welkomstmail voor nieuwe klanten en/of nieuwsbriefabonnees
  • Gerelateerde productenmail: ‘U heeft X besteld, misschien ook interesse in Y’
  • ‘Product review’-mail: laat klanten na productontvangst reviews schrijven
  • Verjaardagsmail: altijd leuk om mensen te feliciteren en een korting aan te bieden
  • Win-backmail: een klant die al een tijdje de webshop niet bezocht heeft, vragen om de webshop weer te bezoeken

 

Maar wat zijn nu de trends en ontwikkelingen in 2015 waar webshopeigenaren rekening mee moeten houden? In hun nieuwste whitepaper beschrijft Mailplus de trends in e-commerce en e-mailmarketing voor 2015 en geven de e-mailspecialisten tips hoe u ermee om kan gaan.


Download hier gratis de whitepaper.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top