Mailplus whitepaper "e-commerce & e-mailmarketingtrends 2015" | RetailDetail

Mailplus whitepaper "e-commerce & e-mailmarketingtrends 2015"

Mailplus whitepaper "e-commerce & e-mailmarketingtrends 2015"

(publireportage) E-commerce en e-mailmarketing zijn nauw met elkaar verbonden: verschillende webshops zetten e-mailmarketing met succes in. Benieuwd naar de trends en ontwikkelingen in 2015 waar webshopeigenaren rekening mee moeten houden?

Trends in e-commerce en e-mailmarketing 2015

Tal van webshops, groot en klein, maken graag gebruik van e-mailmarketing voor allerhande acties en types berichten. Niet alleen de reguliere productnieuwsbrief, maar ook allerlei campagnes zijn ideaal voor e-commerce en worden dagelijks ingezet, menen ze bij Mailplus.


Denk hierbij aan één van de bekendste e-mailcampagnes in e-commerce: de verlaten winkelwagen. Er valt altijd wat van de ‘verloren’ omzet terug te halen door iemand aan te bieden de inhoud van z’n winkelwagen alsnog af te rekenen.


Die campagne is een van de vele die (online) handelaars kunnen inzetten voor meer engagement, conversie en uiteindelijk omzet in de webshop. Andere campagnes die ook bijdragen aan het opbouwen van een gezonde klantrelatie zijn:

  • Welkomstmail voor nieuwe klanten en/of nieuwsbriefabonnees
  • Gerelateerde productenmail: ‘U heeft X besteld, misschien ook interesse in Y’
  • ‘Product review’-mail: laat klanten na productontvangst reviews schrijven
  • Verjaardagsmail: altijd leuk om mensen te feliciteren en een korting aan te bieden
  • Win-backmail: een klant die al een tijdje de webshop niet bezocht heeft, vragen om de webshop weer te bezoeken

 

Maar wat zijn nu de trends en ontwikkelingen in 2015 waar webshopeigenaren rekening mee moeten houden? In hun nieuwste whitepaper beschrijft Mailplus de trends in e-commerce en e-mailmarketing voor 2015 en geven de e-mailspecialisten tips hoe u ermee om kan gaan.


Download hier gratis de whitepaper.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.