Mango voegt augmented reality toe aan app | RetailDetail

Mango voegt augmented reality toe aan app

Mango voegt augmented reality toe aan app

Modeketen Mango heeft een nieuwe functie toegevoegd aan zijn mobiele applicatie, waardoor klanten nu kledingstukken in magazines kunnen scannen en ze onmiddellijk doorgelinkt worden naar de webshop.

1,6 miljoen gebruikers

Daarvoor maakt Mango gebruik van augmented reality, die ervoor zorgt dat advertenties van de keten in magazines of catalogi kunnen gescand worden. Als het kledingstuk wordt herkend, dan krijgt de klant een link naar de betreffende pagina op de webshop. Ook kan die dan zien in welke fysieke vestigingen het item te vinden is.

 

Mango zegt voor dit systeem te kiezen ten opzichte van bijvoorbeeld QR-codes, zodat het visuele aspect van de advertenties onaangetast kan blijven.

 

Het Spaanse bedrijf zet de laatste tijd flink in op mobiele gebruikers. Zo is het aandeel van mobiel dit jaar gestegen naar 30 procent van de totale online omzet, drie keer meer dan vorig jaar. Toen haalde Mango een totale online omzet van 124 miljoen euro. De mobiele applicatie van Mango telt ondertussen al ongeveer 1,6 miljoen gebruikers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.