Mango voegt augmented reality toe aan app

Mango voegt augmented reality toe aan app

Modeketen Mango heeft een nieuwe functie toegevoegd aan zijn mobiele applicatie, waardoor klanten nu kledingstukken in magazines kunnen scannen en ze onmiddellijk doorgelinkt worden naar de webshop.

1,6 miljoen gebruikers

Daarvoor maakt Mango gebruik van augmented reality, die ervoor zorgt dat advertenties van de keten in magazines of catalogi kunnen gescand worden. Als het kledingstuk wordt herkend, dan krijgt de klant een link naar de betreffende pagina op de webshop. Ook kan die dan zien in welke fysieke vestigingen het item te vinden is.

 

Mango zegt voor dit systeem te kiezen ten opzichte van bijvoorbeeld QR-codes, zodat het visuele aspect van de advertenties onaangetast kan blijven.

 

Het Spaanse bedrijf zet de laatste tijd flink in op mobiele gebruikers. Zo is het aandeel van mobiel dit jaar gestegen naar 30 procent van de totale online omzet, drie keer meer dan vorig jaar. Toen haalde Mango een totale online omzet van 124 miljoen euro. De mobiele applicatie van Mango telt ondertussen al ongeveer 1,6 miljoen gebruikers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top