Mango zet in op e-commerce. | RetailDetail

Mango zet in op e-commerce.

Mango zet in op e-commerce.

altDe Spaanse modeketen Mango wilt de verdeling van het merk via internet verder uitbreiden. Over drie jaar tijd moet het aandeel van online verkoop opklimmen van 1% naar 7% van de totale verkoopcijfers. De uitbreiding zou onder andere gebeuren door Mango aan te bieden in bekende multibrand webshops.


Het ambitieuze internetplan van de keten is ingegeven door de indrukwekkende toename van internetverkoop in 2009. Toen steeg de online verkoop met 47% in vergelijking met het voorgaande boekjaar. Een vernieuwde site lay-out moet het succes van de webformule verder promoten. De Mango webshops zijn, zoals het tegenwoordig hoort, helemaal uitgerust met web 2.0 technieken, zoals integratie met sociale netwerken en een zoekfunctie.


Tegenwoordig heeft Mango reeds in de meeste Europese landen en een aantal grote landen daarbuiten een eigen webshop. Er zijn zelfs online Mango outlets. Het aantal webshops zal echter nog snel toenemen. De verkoop van het merk in multibrand internetwinkels verloopt tegenwoordig via ASOS, John Lewis, House of Fraser, Amazon en de webshop van V&D. Desalniettemin blijft het openen van winkels eveneens een prioriteit. Mango maakt zich sterk dat het in elke stad ter wereld een eigen winkel wilt.

altDe Spaanse modeketen Mango wilt de verdeling van het merk via internet verder uitbreiden. Over drie jaar tijd moet het aandeel van online verkoop opklimmen van 1% naar 7% van de totale verkoopcijfers. De uitbreiding zou onder andere gebeuren door Mango aan te bieden in bekende multibrand webshops.


Het ambitieuze internetplan van de keten is ingegeven door de indrukwekkende toename van internetverkoop in 2009. Toen steeg de online verkoop met 47% in vergelijking met het voorgaande boekjaar. Een vernieuwde site lay-out moet het succes van de webformule verder promoten. De Mango webshops zijn, zoals het tegenwoordig hoort, helemaal uitgerust met web 2.0 technieken, zoals integratie met sociale netwerken en een zoekfunctie.


Tegenwoordig heeft Mango reeds in de meeste Europese landen en een aantal grote landen daarbuiten een eigen webshop. Er zijn zelfs online Mango outlets. Het aantal webshops zal echter nog snel toenemen. De verkoop van het merk in multibrand internetwinkels verloopt tegenwoordig via ASOS, John Lewis, House of Fraser, Amazon en de webshop van V&D. Desalniettemin blijft het openen van winkels eveneens een prioriteit. Mango maakt zich sterk dat het in elke stad ter wereld een eigen winkel wilt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top