Mango zet in op e-commerce.

Mango zet in op e-commerce.

altDe Spaanse modeketen Mango wilt de verdeling van het merk via internet verder uitbreiden. Over drie jaar tijd moet het aandeel van online verkoop opklimmen van 1% naar 7% van de totale verkoopcijfers. De uitbreiding zou onder andere gebeuren door Mango aan te bieden in bekende multibrand webshops.


Het ambitieuze internetplan van de keten is ingegeven door de indrukwekkende toename van internetverkoop in 2009. Toen steeg de online verkoop met 47% in vergelijking met het voorgaande boekjaar. Een vernieuwde site lay-out moet het succes van de webformule verder promoten. De Mango webshops zijn, zoals het tegenwoordig hoort, helemaal uitgerust met web 2.0 technieken, zoals integratie met sociale netwerken en een zoekfunctie.


Tegenwoordig heeft Mango reeds in de meeste Europese landen en een aantal grote landen daarbuiten een eigen webshop. Er zijn zelfs online Mango outlets. Het aantal webshops zal echter nog snel toenemen. De verkoop van het merk in multibrand internetwinkels verloopt tegenwoordig via ASOS, John Lewis, House of Fraser, Amazon en de webshop van V&D. Desalniettemin blijft het openen van winkels eveneens een prioriteit. Mango maakt zich sterk dat het in elke stad ter wereld een eigen winkel wilt.

altDe Spaanse modeketen Mango wilt de verdeling van het merk via internet verder uitbreiden. Over drie jaar tijd moet het aandeel van online verkoop opklimmen van 1% naar 7% van de totale verkoopcijfers. De uitbreiding zou onder andere gebeuren door Mango aan te bieden in bekende multibrand webshops.


Het ambitieuze internetplan van de keten is ingegeven door de indrukwekkende toename van internetverkoop in 2009. Toen steeg de online verkoop met 47% in vergelijking met het voorgaande boekjaar. Een vernieuwde site lay-out moet het succes van de webformule verder promoten. De Mango webshops zijn, zoals het tegenwoordig hoort, helemaal uitgerust met web 2.0 technieken, zoals integratie met sociale netwerken en een zoekfunctie.


Tegenwoordig heeft Mango reeds in de meeste Europese landen en een aantal grote landen daarbuiten een eigen webshop. Er zijn zelfs online Mango outlets. Het aantal webshops zal echter nog snel toenemen. De verkoop van het merk in multibrand internetwinkels verloopt tegenwoordig via ASOS, John Lewis, House of Fraser, Amazon en de webshop van V&D. Desalniettemin blijft het openen van winkels eveneens een prioriteit. Mango maakt zich sterk dat het in elke stad ter wereld een eigen winkel wilt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Media Markt gaat samenwerken met Parcify

22/06/2017

Media Markt heeft een samenwerking afgesloten met de startup Parcify, waardoor klanten voortaan meer vrijheid krijgen om te bepalen wanneer hun online bestellingen aan huis worden geleverd. Ook Bol.com en Zalando werken al samen met Parcify.

Ikea lanceert winkel op Amazon

19/06/2017

Slechts een week nadat Ikea aankondigde te denken aan de verkoop via derde partijen, komt de Zweedse woonketen op de proppen met een eigen winkel op Amazon. Daar wordt een uitgebreid aantal producten van Ikea aangeboden.

CFO van Alibaba voorspelt forse omzetgroei

08/06/2017

De Chinese internetreus Alibaba verwacht dat zijn omzet in het lopende boekjaar met 45 tot 49% zal stijgen. Dat heeft financieel directeur Maggie Wu gezegd tijdens een investeerdersconferentie in het Chinese Hangzhou.

Google krijgt mogelijk fikse boete van Europese Commissie

07/06/2017

Google mag zich aan een fikse boete verwachten van de Europese Commissie, na een onderzoek dat ongeveer zeven jaar aan de gang is geweest. De internetgigant zou binnen zoekresultaten Google Shopping bevoordeeld hebben.

Online verkoop FMCG fors gestegen in 2016

06/06/2017

In 2016 is de online verkoop van 'fast moving consumer goods', producten met een korte levensduur, gegroeid met 26%. De online omzet is nu goed voor 35% van de totale omzetgroei wereldwijd.

E-commerce blijft in opmars in België

06/06/2017

De online verkoop blijft ook in het eerste kwartaal van 2017 verder groeien in België. In totaal groeide de omzet met 6%; voor het eerst was er in Wallonië een grotere groei dan in Vlaanderen.

Back to top