Mango zet in op e-commerce.

Mango zet in op e-commerce.

altDe Spaanse modeketen Mango wilt de verdeling van het merk via internet verder uitbreiden. Over drie jaar tijd moet het aandeel van online verkoop opklimmen van 1% naar 7% van de totale verkoopcijfers. De uitbreiding zou onder andere gebeuren door Mango aan te bieden in bekende multibrand webshops.


Het ambitieuze internetplan van de keten is ingegeven door de indrukwekkende toename van internetverkoop in 2009. Toen steeg de online verkoop met 47% in vergelijking met het voorgaande boekjaar. Een vernieuwde site lay-out moet het succes van de webformule verder promoten. De Mango webshops zijn, zoals het tegenwoordig hoort, helemaal uitgerust met web 2.0 technieken, zoals integratie met sociale netwerken en een zoekfunctie.


Tegenwoordig heeft Mango reeds in de meeste Europese landen en een aantal grote landen daarbuiten een eigen webshop. Er zijn zelfs online Mango outlets. Het aantal webshops zal echter nog snel toenemen. De verkoop van het merk in multibrand internetwinkels verloopt tegenwoordig via ASOS, John Lewis, House of Fraser, Amazon en de webshop van V&D. Desalniettemin blijft het openen van winkels eveneens een prioriteit. Mango maakt zich sterk dat het in elke stad ter wereld een eigen winkel wilt.

altDe Spaanse modeketen Mango wilt de verdeling van het merk via internet verder uitbreiden. Over drie jaar tijd moet het aandeel van online verkoop opklimmen van 1% naar 7% van de totale verkoopcijfers. De uitbreiding zou onder andere gebeuren door Mango aan te bieden in bekende multibrand webshops.


Het ambitieuze internetplan van de keten is ingegeven door de indrukwekkende toename van internetverkoop in 2009. Toen steeg de online verkoop met 47% in vergelijking met het voorgaande boekjaar. Een vernieuwde site lay-out moet het succes van de webformule verder promoten. De Mango webshops zijn, zoals het tegenwoordig hoort, helemaal uitgerust met web 2.0 technieken, zoals integratie met sociale netwerken en een zoekfunctie.


Tegenwoordig heeft Mango reeds in de meeste Europese landen en een aantal grote landen daarbuiten een eigen webshop. Er zijn zelfs online Mango outlets. Het aantal webshops zal echter nog snel toenemen. De verkoop van het merk in multibrand internetwinkels verloopt tegenwoordig via ASOS, John Lewis, House of Fraser, Amazon en de webshop van V&D. Desalniettemin blijft het openen van winkels eveneens een prioriteit. Mango maakt zich sterk dat het in elke stad ter wereld een eigen winkel wilt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top