Mango zet in op e-commerce. | RetailDetail

Mango zet in op e-commerce.

Mango zet in op e-commerce.

altDe Spaanse modeketen Mango wilt de verdeling van het merk via internet verder uitbreiden. Over drie jaar tijd moet het aandeel van online verkoop opklimmen van 1% naar 7% van de totale verkoopcijfers. De uitbreiding zou onder andere gebeuren door Mango aan te bieden in bekende multibrand webshops.


Het ambitieuze internetplan van de keten is ingegeven door de indrukwekkende toename van internetverkoop in 2009. Toen steeg de online verkoop met 47% in vergelijking met het voorgaande boekjaar. Een vernieuwde site lay-out moet het succes van de webformule verder promoten. De Mango webshops zijn, zoals het tegenwoordig hoort, helemaal uitgerust met web 2.0 technieken, zoals integratie met sociale netwerken en een zoekfunctie.


Tegenwoordig heeft Mango reeds in de meeste Europese landen en een aantal grote landen daarbuiten een eigen webshop. Er zijn zelfs online Mango outlets. Het aantal webshops zal echter nog snel toenemen. De verkoop van het merk in multibrand internetwinkels verloopt tegenwoordig via ASOS, John Lewis, House of Fraser, Amazon en de webshop van V&D. Desalniettemin blijft het openen van winkels eveneens een prioriteit. Mango maakt zich sterk dat het in elke stad ter wereld een eigen winkel wilt.

altDe Spaanse modeketen Mango wilt de verdeling van het merk via internet verder uitbreiden. Over drie jaar tijd moet het aandeel van online verkoop opklimmen van 1% naar 7% van de totale verkoopcijfers. De uitbreiding zou onder andere gebeuren door Mango aan te bieden in bekende multibrand webshops.


Het ambitieuze internetplan van de keten is ingegeven door de indrukwekkende toename van internetverkoop in 2009. Toen steeg de online verkoop met 47% in vergelijking met het voorgaande boekjaar. Een vernieuwde site lay-out moet het succes van de webformule verder promoten. De Mango webshops zijn, zoals het tegenwoordig hoort, helemaal uitgerust met web 2.0 technieken, zoals integratie met sociale netwerken en een zoekfunctie.


Tegenwoordig heeft Mango reeds in de meeste Europese landen en een aantal grote landen daarbuiten een eigen webshop. Er zijn zelfs online Mango outlets. Het aantal webshops zal echter nog snel toenemen. De verkoop van het merk in multibrand internetwinkels verloopt tegenwoordig via ASOS, John Lewis, House of Fraser, Amazon en de webshop van V&D. Desalniettemin blijft het openen van winkels eveneens een prioriteit. Mango maakt zich sterk dat het in elke stad ter wereld een eigen winkel wilt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.