Marketingtopman Zalando verkast naar Peek & Cloppenburg | RetailDetail

Marketingtopman Zalando verkast naar Peek & Cloppenburg

Marketingtopman Zalando verkast naar Peek & Cloppenburg

Chief marketing officer Christian Meermann heeft Zalando eind juni verlaten en is momenteel op wereldreis. Volgens de Duitse website Etailment zou hij nadien verkassen naar Peek & Cloppenburg, dat recentelijk zwaar in de online handel investeerde. Meermann wil zelf pas spreken wanneer hij terug is.

Zalando toch naar meer lokale marketingaanpak

Meermann werkte drie jaar voor Zalando. Hij was er verantwoordelijk voor alle nationale websites van de groep. Zijn taak bestond er dan ook in om de naamsbekendheid van de onderneming zo sterk mogelijk te verhogen en zoveel mogelijk omzet te draaien.


Bij Zalando wordt Meermann vervangen door de Zwitser Arne Schenker, die vorig jaar nog als marketing manager aan de slag was bij Procter & Gamble in zijn thuisland.


Zalando, dat in 2012 een omzet boekte van 1,2 miljard euro, maakt van de wijziging gebruik om zijn gecentraliseerde marketingaanpak om te gooien en toch meer te kiezen voor een lokale benadering van de markten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.