Marks & Spencer breekt met Amazon-platform

Marks & Spencer breekt met Amazon-platform

Het Britse Marks & Spencer heeft in Groot-Brittannië een nieuwe website gelanceerd. Het stapt daarbij af van het gebruik van de software van Amazon en kiest nu voor een zelf gebouwd platform.

Focus op content

Marks & Spencer is al lange tijd bezig met de ontwikkeling van de nieuwe site en de lancering werd ook al een aantal keren uitgesteld. Het Britse M&S wilde met de nieuwe website een magazinegevoel creëren, daarom wordt er nu gebruik gemaakt van grotere foto's en is er een grotere focus op content. Zo zal modejournalist Nicola Copping (ex-Financial Times) toezien op de website en is er ruimte voor 'style & celebrity'.

 

Executive director multi-channel Laura Wade-Gery zei al tegen RetailWeek dat het bedrijf zich met deze website eerder als een soort uitgever profileert. Zo wil het de 14,5 miljoen fysieke klanten die niet online kopen bij Marks & Spencer, maar dat vaak wel doen bij andere webshops, overtuigen om ook bij hen het online gamma te ontdekken. In het vorige financieel jaar was online al goed voor 13 procent van de non-food omzet, ongeveer 800 miljoen euro.

 

Ook de andere internationale websites van Marks & Spencer, zoals marksandspencer.eu, moeten in de nabije toekomst overschakelen op het nieuwe platform dat nu gebruikt wordt voor de Britse versie. De stap van M&S is opvallend, want over het algemeen stappen steeds meer merken net over op de platformen van Amazon.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top