Marks & Spencer breekt met Amazon-platform

Marks & Spencer breekt met Amazon-platform

Het Britse Marks & Spencer heeft in Groot-Brittannië een nieuwe website gelanceerd. Het stapt daarbij af van het gebruik van de software van Amazon en kiest nu voor een zelf gebouwd platform.

Focus op content

Marks & Spencer is al lange tijd bezig met de ontwikkeling van de nieuwe site en de lancering werd ook al een aantal keren uitgesteld. Het Britse M&S wilde met de nieuwe website een magazinegevoel creëren, daarom wordt er nu gebruik gemaakt van grotere foto's en is er een grotere focus op content. Zo zal modejournalist Nicola Copping (ex-Financial Times) toezien op de website en is er ruimte voor 'style & celebrity'.

 

Executive director multi-channel Laura Wade-Gery zei al tegen RetailWeek dat het bedrijf zich met deze website eerder als een soort uitgever profileert. Zo wil het de 14,5 miljoen fysieke klanten die niet online kopen bij Marks & Spencer, maar dat vaak wel doen bij andere webshops, overtuigen om ook bij hen het online gamma te ontdekken. In het vorige financieel jaar was online al goed voor 13 procent van de non-food omzet, ongeveer 800 miljoen euro.

 

Ook de andere internationale websites van Marks & Spencer, zoals marksandspencer.eu, moeten in de nabije toekomst overschakelen op het nieuwe platform dat nu gebruikt wordt voor de Britse versie. De stap van M&S is opvallend, want over het algemeen stappen steeds meer merken net over op de platformen van Amazon.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top