Marks & Spencer breekt met Amazon-platform | RetailDetail

Marks & Spencer breekt met Amazon-platform

Marks & Spencer breekt met Amazon-platform

Het Britse Marks & Spencer heeft in Groot-Brittannië een nieuwe website gelanceerd. Het stapt daarbij af van het gebruik van de software van Amazon en kiest nu voor een zelf gebouwd platform.

Focus op content

Marks & Spencer is al lange tijd bezig met de ontwikkeling van de nieuwe site en de lancering werd ook al een aantal keren uitgesteld. Het Britse M&S wilde met de nieuwe website een magazinegevoel creëren, daarom wordt er nu gebruik gemaakt van grotere foto's en is er een grotere focus op content. Zo zal modejournalist Nicola Copping (ex-Financial Times) toezien op de website en is er ruimte voor 'style & celebrity'.

 

Executive director multi-channel Laura Wade-Gery zei al tegen RetailWeek dat het bedrijf zich met deze website eerder als een soort uitgever profileert. Zo wil het de 14,5 miljoen fysieke klanten die niet online kopen bij Marks & Spencer, maar dat vaak wel doen bij andere webshops, overtuigen om ook bij hen het online gamma te ontdekken. In het vorige financieel jaar was online al goed voor 13 procent van de non-food omzet, ongeveer 800 miljoen euro.

 

Ook de andere internationale websites van Marks & Spencer, zoals marksandspencer.eu, moeten in de nabije toekomst overschakelen op het nieuwe platform dat nu gebruikt wordt voor de Britse versie. De stap van M&S is opvallend, want over het algemeen stappen steeds meer merken net over op de platformen van Amazon.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.