Marks & Spencer moet leveringstermijnen webshop verlengen

Marks & Spencer moet leveringstermijnen webshop verlengen

De Britse moderetailer Marks & Spencer ziet zich door problemen in zijn nieuwe distributiecentrum verplicht om de leveringstermijnen van zijn webshop gevoelig te verlengen.

Bijna dubbel zo lang wachten

Marks & Spencer kan de toevloed aan onlinebestellingen niet aan sinds het eind november in Groot-Brittannië uitpakte met een grote promocampagne voor zijn webshop. Door problemen in zijn nieuwe distributiecentrum zag de groep zich genoodzaakt zijn leveringstermijnen gevoelig te verlengen.

 

Normaal garandeert M&S.com in Groot-Brittannië levering binnen de 3 tot 5 dagen, maar nu stelt het concern een termijn van 10 dagen in het vooruitzicht. Heel even werd ook de 'Dag +1'-optie geschrapt, maar die is na klachten op sociale media intussen weer ingevoerd. Althans voor leveringen aan huis, want bestellingen afhalen in de winkels duurt wel nog twee tot drie dagen.

 

"Onze klant is altijd onze topprioriteit en precies daarom hebben we ons leveringstermijnen aangepast", klinkt het bij M&S. "De meeste bestellingen worden nu op tijd geleverd. En als we toch een leveringsdatum missen, zullen we alles doen om dat voor de klant goed te maken."

 

Kinderziektes in fonkelnieuw dc

Het nieuws komt op een bijzonder slecht moment voor M&S, dat van e-commerce net hét speerpunt had gemaakt van zijn revival. De groep nam daartoe in april van dit jaar een gloednieuw volautomatisch distributiecentrum van net geen 85.000 m² in gebruik in Castle Donington (in Centraal-Engeland). Het dc, van waaruit alle bestellingen van M&S.com worden beheerd, moest tegen de drukke kerstperiode volledig operationeel zijn.

 

"Het is de eerste Kerst en bij operaties van een dergelijke schaal heb je altijd wel een aantal uitdaging ter plaatse", zegt een woordvoerder van M&S. Al liep ook de opstart niet van een leien dakje, in die mate zelfs dat de omzet van M&S.com het eerste halfjaar (tot 27 september) met zo'n 6,3% was teruggelopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top