Marks & Spencer moet leveringstermijnen webshop verlengen

Marks & Spencer moet leveringstermijnen webshop verlengen

De Britse moderetailer Marks & Spencer ziet zich door problemen in zijn nieuwe distributiecentrum verplicht om de leveringstermijnen van zijn webshop gevoelig te verlengen.

Bijna dubbel zo lang wachten

Marks & Spencer kan de toevloed aan onlinebestellingen niet aan sinds het eind november in Groot-Brittannië uitpakte met een grote promocampagne voor zijn webshop. Door problemen in zijn nieuwe distributiecentrum zag de groep zich genoodzaakt zijn leveringstermijnen gevoelig te verlengen.

 

Normaal garandeert M&S.com in Groot-Brittannië levering binnen de 3 tot 5 dagen, maar nu stelt het concern een termijn van 10 dagen in het vooruitzicht. Heel even werd ook de 'Dag +1'-optie geschrapt, maar die is na klachten op sociale media intussen weer ingevoerd. Althans voor leveringen aan huis, want bestellingen afhalen in de winkels duurt wel nog twee tot drie dagen.

 

"Onze klant is altijd onze topprioriteit en precies daarom hebben we ons leveringstermijnen aangepast", klinkt het bij M&S. "De meeste bestellingen worden nu op tijd geleverd. En als we toch een leveringsdatum missen, zullen we alles doen om dat voor de klant goed te maken."

 

Kinderziektes in fonkelnieuw dc

Het nieuws komt op een bijzonder slecht moment voor M&S, dat van e-commerce net hét speerpunt had gemaakt van zijn revival. De groep nam daartoe in april van dit jaar een gloednieuw volautomatisch distributiecentrum van net geen 85.000 m² in gebruik in Castle Donington (in Centraal-Engeland). Het dc, van waaruit alle bestellingen van M&S.com worden beheerd, moest tegen de drukke kerstperiode volledig operationeel zijn.

 

"Het is de eerste Kerst en bij operaties van een dergelijke schaal heb je altijd wel een aantal uitdaging ter plaatse", zegt een woordvoerder van M&S. Al liep ook de opstart niet van een leien dakje, in die mate zelfs dat de omzet van M&S.com het eerste halfjaar (tot 27 september) met zo'n 6,3% was teruggelopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top