Marks & Spencer moet leveringstermijnen webshop verlengen | RetailDetail

Marks & Spencer moet leveringstermijnen webshop verlengen

Marks & Spencer moet leveringstermijnen webshop verlengen

De Britse moderetailer Marks & Spencer ziet zich door problemen in zijn nieuwe distributiecentrum verplicht om de leveringstermijnen van zijn webshop gevoelig te verlengen.

Bijna dubbel zo lang wachten

Marks & Spencer kan de toevloed aan onlinebestellingen niet aan sinds het eind november in Groot-Brittannië uitpakte met een grote promocampagne voor zijn webshop. Door problemen in zijn nieuwe distributiecentrum zag de groep zich genoodzaakt zijn leveringstermijnen gevoelig te verlengen.

 

Normaal garandeert M&S.com in Groot-Brittannië levering binnen de 3 tot 5 dagen, maar nu stelt het concern een termijn van 10 dagen in het vooruitzicht. Heel even werd ook de 'Dag +1'-optie geschrapt, maar die is na klachten op sociale media intussen weer ingevoerd. Althans voor leveringen aan huis, want bestellingen afhalen in de winkels duurt wel nog twee tot drie dagen.

 

"Onze klant is altijd onze topprioriteit en precies daarom hebben we ons leveringstermijnen aangepast", klinkt het bij M&S. "De meeste bestellingen worden nu op tijd geleverd. En als we toch een leveringsdatum missen, zullen we alles doen om dat voor de klant goed te maken."

 

Kinderziektes in fonkelnieuw dc

Het nieuws komt op een bijzonder slecht moment voor M&S, dat van e-commerce net hét speerpunt had gemaakt van zijn revival. De groep nam daartoe in april van dit jaar een gloednieuw volautomatisch distributiecentrum van net geen 85.000 m² in gebruik in Castle Donington (in Centraal-Engeland). Het dc, van waaruit alle bestellingen van M&S.com worden beheerd, moest tegen de drukke kerstperiode volledig operationeel zijn.

 

"Het is de eerste Kerst en bij operaties van een dergelijke schaal heb je altijd wel een aantal uitdaging ter plaatse", zegt een woordvoerder van M&S. Al liep ook de opstart niet van een leien dakje, in die mate zelfs dat de omzet van M&S.com het eerste halfjaar (tot 27 september) met zo'n 6,3% was teruggelopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.