Marks & Spencer moet leveringstermijnen webshop verlengen

Marks & Spencer moet leveringstermijnen webshop verlengen

De Britse moderetailer Marks & Spencer ziet zich door problemen in zijn nieuwe distributiecentrum verplicht om de leveringstermijnen van zijn webshop gevoelig te verlengen.

Bijna dubbel zo lang wachten

Marks & Spencer kan de toevloed aan onlinebestellingen niet aan sinds het eind november in Groot-Brittannië uitpakte met een grote promocampagne voor zijn webshop. Door problemen in zijn nieuwe distributiecentrum zag de groep zich genoodzaakt zijn leveringstermijnen gevoelig te verlengen.

 

Normaal garandeert M&S.com in Groot-Brittannië levering binnen de 3 tot 5 dagen, maar nu stelt het concern een termijn van 10 dagen in het vooruitzicht. Heel even werd ook de 'Dag +1'-optie geschrapt, maar die is na klachten op sociale media intussen weer ingevoerd. Althans voor leveringen aan huis, want bestellingen afhalen in de winkels duurt wel nog twee tot drie dagen.

 

"Onze klant is altijd onze topprioriteit en precies daarom hebben we ons leveringstermijnen aangepast", klinkt het bij M&S. "De meeste bestellingen worden nu op tijd geleverd. En als we toch een leveringsdatum missen, zullen we alles doen om dat voor de klant goed te maken."

 

Kinderziektes in fonkelnieuw dc

Het nieuws komt op een bijzonder slecht moment voor M&S, dat van e-commerce net hét speerpunt had gemaakt van zijn revival. De groep nam daartoe in april van dit jaar een gloednieuw volautomatisch distributiecentrum van net geen 85.000 m² in gebruik in Castle Donington (in Centraal-Engeland). Het dc, van waaruit alle bestellingen van M&S.com worden beheerd, moest tegen de drukke kerstperiode volledig operationeel zijn.

 

"Het is de eerste Kerst en bij operaties van een dergelijke schaal heb je altijd wel een aantal uitdaging ter plaatse", zegt een woordvoerder van M&S. Al liep ook de opstart niet van een leien dakje, in die mate zelfs dat de omzet van M&S.com het eerste halfjaar (tot 27 september) met zo'n 6,3% was teruggelopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top