Marks & Spencer opent Belgische webwinkel

Marks & Spencer opent Belgische webwinkel

De Britse moderetailer Marks & Spencer opent op 19 november zijn Belgische webwinkel. Die gaat naast mode voor mannen, vrouwen en kinderen ook lingerie en een selectie van huishoudartikelen aanbieden. In totaal gaat het om zo'n 15.000 referenties.

Forse verbetering voor Belgische klanten

De Belgische webshop wordt een forse verbetering voor trouwe klanten: wie er koopt, krijgt zijn bestelling drie à vijf dagen later thuisbezorgd. Die dienstverlening kost 4,95 euro. Tot nu toe moesten Belgische klanten op de internationale website www.marksandspencer.com zijn. Een thuislevering kostte daar 7,5 pond (9,3 euro) en de leveringstermijn bedroeg een tiental dagen. Consumenten die zich voor de lancering al inschrijven op een nieuwsbrief krijgen als lokkertje een kortingbon van 20% voor hun eerste digitale aankoop.

 

Marks & Spencer, opgericht in 1884, is de grootste kledingretailer in het Verenigd Koninkrijk. Tot 2001 had de keten ook fysieke winkels in ons land, maar die werden gesloten onder het bewind van de Belgische bedrijfsleider Luc Vandevelde, toen het concern in financiële moeilijkheden kwam.

 

De jongste jaren is Marks & Spencer weer aan een internationale expansie begonnen. De keten heeft nu 390 winkels in 44 markten in Europa, Azië en het Midden Oosten. Er komen wekelijks twintig miljoen mensen over de vloer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top