Marks & Spencer wil flink groeien in buitenland | RetailDetail

Marks & Spencer wil flink groeien in buitenland

Marks & Spencer wil flink groeien in buitenland

Marks & Spencer heeft tijdens een presentatie in Parijs zijn plannen uit de doeken gedaan voor de toekomst van het bedrijf in markten buiten het Verenigd Koninkrijk. Verder groeien is daarbij de rode draad.

Uitbreiding flagshipstores

Marks & Spencer wil zich de komende jaren verder herpositioneren van een traditionele Britse retailer naar een internationale multichannel retailer. Daarbij wil het zowel zijn internationale aanwezigheid als de vergelijkbare omzet in het Verenigd Koninkrijk laten groeien. Internationaal wil het vooral groeien op de markten waar het al aanwezig is, namelijk Europa en Azië.

 

Om in West-Europa te groeien zal er gemikt worden op de uitbreiding van het aantal flagshipstores, alsook het verder uitbouwen van online opportuniteiten. De flagshipstore van Marks & Spencer in Den Haag wordt daarbij aanzien als de blauwdruk voor nieuwe vestigingen. Sinds de opening van die winkel in februari, kreeg hij al meer dan 350.000 klanten over de vloer.

 

40% extra winst

Tegen 2016/2017 wil M&S in West-Europa (exclusief Italië en Spanje) een omzet halen van ongeveer 250 miljoen pond (303 miljoen euro). Over de hele internationale markt wil M&S de omzet met een kwart zien groeien en de winst met 40 procent. Om dat te bereiken zullen er 250 nieuwe winkels komen, waarvan 60 procent via franchisenemers.

 

Marks & Spencer bekijkt ook de mogelijkheden om verse voeding in delen van Europa dagelijks te leveren aan de winkels. Daarbij wordt vooral gekeken naar België, Nederland en Noord-Frankrijk. Winkels in andere landen in West-Europa zouden dan een dagje extra moeten wachten

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.