Marks & Spencer wil flink groeien in buitenland

Marks & Spencer wil flink groeien in buitenland

Marks & Spencer heeft tijdens een presentatie in Parijs zijn plannen uit de doeken gedaan voor de toekomst van het bedrijf in markten buiten het Verenigd Koninkrijk. Verder groeien is daarbij de rode draad.

Uitbreiding flagshipstores

Marks & Spencer wil zich de komende jaren verder herpositioneren van een traditionele Britse retailer naar een internationale multichannel retailer. Daarbij wil het zowel zijn internationale aanwezigheid als de vergelijkbare omzet in het Verenigd Koninkrijk laten groeien. Internationaal wil het vooral groeien op de markten waar het al aanwezig is, namelijk Europa en Azië.

 

Om in West-Europa te groeien zal er gemikt worden op de uitbreiding van het aantal flagshipstores, alsook het verder uitbouwen van online opportuniteiten. De flagshipstore van Marks & Spencer in Den Haag wordt daarbij aanzien als de blauwdruk voor nieuwe vestigingen. Sinds de opening van die winkel in februari, kreeg hij al meer dan 350.000 klanten over de vloer.

 

40% extra winst

Tegen 2016/2017 wil M&S in West-Europa (exclusief Italië en Spanje) een omzet halen van ongeveer 250 miljoen pond (303 miljoen euro). Over de hele internationale markt wil M&S de omzet met een kwart zien groeien en de winst met 40 procent. Om dat te bereiken zullen er 250 nieuwe winkels komen, waarvan 60 procent via franchisenemers.

 

Marks & Spencer bekijkt ook de mogelijkheden om verse voeding in delen van Europa dagelijks te leveren aan de winkels. Daarbij wordt vooral gekeken naar België, Nederland en Noord-Frankrijk. Winkels in andere landen in West-Europa zouden dan een dagje extra moeten wachten

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Back to top