Marks & Spencer wil flink groeien in buitenland

Marks & Spencer wil flink groeien in buitenland

Marks & Spencer heeft tijdens een presentatie in Parijs zijn plannen uit de doeken gedaan voor de toekomst van het bedrijf in markten buiten het Verenigd Koninkrijk. Verder groeien is daarbij de rode draad.

Uitbreiding flagshipstores

Marks & Spencer wil zich de komende jaren verder herpositioneren van een traditionele Britse retailer naar een internationale multichannel retailer. Daarbij wil het zowel zijn internationale aanwezigheid als de vergelijkbare omzet in het Verenigd Koninkrijk laten groeien. Internationaal wil het vooral groeien op de markten waar het al aanwezig is, namelijk Europa en Azië.

 

Om in West-Europa te groeien zal er gemikt worden op de uitbreiding van het aantal flagshipstores, alsook het verder uitbouwen van online opportuniteiten. De flagshipstore van Marks & Spencer in Den Haag wordt daarbij aanzien als de blauwdruk voor nieuwe vestigingen. Sinds de opening van die winkel in februari, kreeg hij al meer dan 350.000 klanten over de vloer.

 

40% extra winst

Tegen 2016/2017 wil M&S in West-Europa (exclusief Italië en Spanje) een omzet halen van ongeveer 250 miljoen pond (303 miljoen euro). Over de hele internationale markt wil M&S de omzet met een kwart zien groeien en de winst met 40 procent. Om dat te bereiken zullen er 250 nieuwe winkels komen, waarvan 60 procent via franchisenemers.

 

Marks & Spencer bekijkt ook de mogelijkheden om verse voeding in delen van Europa dagelijks te leveren aan de winkels. Daarbij wordt vooral gekeken naar België, Nederland en Noord-Frankrijk. Winkels in andere landen in West-Europa zouden dan een dagje extra moeten wachten

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Directie Neckermann.com aangehouden op verdenking van witwaspraktijken

05/12/2017

De Nederlandse opsporingsdienst FIOD is gisteren ingevallen bij webwinkel Neckermann.com en moederbedrijf Readen. De directie is aangehouden, wellicht op verdenking van witwaspraktijken.

 

Coolblue opent nieuw Belgisch hoofdkantoor

01/12/2017

Het nieuws was een tijdje geleden al gelekt, maar nu is het officieel: Coolblue heeft in Berchem een nieuw Belgisch hoofdkantoor geopend. De Nederlandse online retailer neemt er zijn intrek in het kantorencomplex Post X.

Mobiele opmars in de Verenigde Staten tijdens Black Friday en Cyber Monday

29/11/2017

Tijdens het voorbije weekend met Black Friday en Cyber Monday is er in de Verenigde Staten sprake geweest van een flinke opmars in verkopen via mobiele toestellen. Toch blijft de gemiddelde verkoopwaarde op mobiel flink achter.

Back to top