Marks & Spencer wil flink groeien in buitenland | RetailDetail

Marks & Spencer wil flink groeien in buitenland

Marks & Spencer wil flink groeien in buitenland

Marks & Spencer heeft tijdens een presentatie in Parijs zijn plannen uit de doeken gedaan voor de toekomst van het bedrijf in markten buiten het Verenigd Koninkrijk. Verder groeien is daarbij de rode draad.

Uitbreiding flagshipstores

Marks & Spencer wil zich de komende jaren verder herpositioneren van een traditionele Britse retailer naar een internationale multichannel retailer. Daarbij wil het zowel zijn internationale aanwezigheid als de vergelijkbare omzet in het Verenigd Koninkrijk laten groeien. Internationaal wil het vooral groeien op de markten waar het al aanwezig is, namelijk Europa en Azië.

 

Om in West-Europa te groeien zal er gemikt worden op de uitbreiding van het aantal flagshipstores, alsook het verder uitbouwen van online opportuniteiten. De flagshipstore van Marks & Spencer in Den Haag wordt daarbij aanzien als de blauwdruk voor nieuwe vestigingen. Sinds de opening van die winkel in februari, kreeg hij al meer dan 350.000 klanten over de vloer.

 

40% extra winst

Tegen 2016/2017 wil M&S in West-Europa (exclusief Italië en Spanje) een omzet halen van ongeveer 250 miljoen pond (303 miljoen euro). Over de hele internationale markt wil M&S de omzet met een kwart zien groeien en de winst met 40 procent. Om dat te bereiken zullen er 250 nieuwe winkels komen, waarvan 60 procent via franchisenemers.

 

Marks & Spencer bekijkt ook de mogelijkheden om verse voeding in delen van Europa dagelijks te leveren aan de winkels. Daarbij wordt vooral gekeken naar België, Nederland en Noord-Frankrijk. Winkels in andere landen in West-Europa zouden dan een dagje extra moeten wachten

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Back to top