Marlene ten Ham secretaris-generaal van Ecommerce Europe

Marlene ten Ham secretaris-generaal van Ecommerce Europe

Ecommerce Europe, de belangenorganisatie van de Europese webwinkels, heeft de Nederlandse Marlene ten Ham benoemd tot secretaris-generaal van de organisatie. Zij zal het Brusselse team gaan leiden.

Tien jaar ervaring met lobbyen

Ten Ham heeft al tien jaar ervaring met lobbyen op Europees niveau en adviseerde tal van klanten-bedrijven bij het vormgeven van hun Europese lobby-activiteiten. De 31-jarige Nederlandse was al een jaar 'manager' bij Ecommerce Europe, waar ze de organisatie op een professionele leest schoeide om haar impact op de Europese besluitvorming te vergroten.

 

"Ik zie het als mijn missie om samen met de leden van Ecommerce Europe het potentieel van de grensoverschrijdende e-commerce te ontsluiten, door te werken aan een Europa dat beter past bij de online bedrijven."

 

"Dubbelcijferige groei bestendigen"

Volgens de nieuwbakken secretaris-generaal mag de "digitale eengemaakte markt dan al hoog op de politieke agenda staan", er blijven nog altijd tal van "bestaande politieke belemmeringen" die dringend moeten sneuvelen.

 

Ook ziet ze nog veel werk om de bestaande wetgeving te verbeteren: "Ik kijk er echt naar uit om samen met onze leden de dubbelcijferige groei te bestendigen die de sector momenteel beleeft."

 

François Momboisse, president van Ecommerce Europe, is "blij dat Marlene nu het gezicht zal worden van de Europese e-commerce" en gelooft rotsvast dat ze "de belangen van de sector bij de Europese beleidsmakers goed zal behartigen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top