Marlies Dekkers opent nieuwe webshop in elf landen

Marlies Dekkers opent nieuwe webshop in elf landen

Marlies Dekkers opent in juni een vernieuwde webshop in elf landen. De nieuwe online winkel moet responsiever zijn en het lingeriemerk helpen zijn huidige 'kanaalconflict' op te lossen.

Bricks & clicks eindelijk verbinden

De retailer, die in augustus 2013 faillissement aanvroeg, wil "in één keer elf landenwebsites gaan lanceren voor een aantal regio’s in Europa en de Verenigde Staten." Dat schrijft Twinkle Magazine.

 

"Momenteel heeft het bedrijf te maken met een kanaalconflict. De huidige site is namelijk niet responsive en niet mobiel. Daarbij zijn er ook nog maar weinig mogelijkheden om de producten te verkopen. Marlies Dekkers wil in de nieuwe strategie de bricks & clicks zo goed mogelijk met elkaar verbinden", zegt Jaap Kooij, interimmanager bij Marlies Dekkers, woensdag tijdens eFashion in Pakhuis de Zwijger.

 

Verkoop traditionele retail stopt niet

Het merk levert ook aan andere retailers en wil daar niet mee stoppen, zegt Kooij. "We willen zowel B2C als B2B blijven verkopen. Tevens gaan we onze producten aanbieden via marktplaatsen als Amazon en eBay en werken samen met geselecteerde partijen om ons merk op andere sites onder controle te houden."

 

De lingerielijn richt zich volgens de manager in de nieuwe strategie op 'schaalbaarheid en flexibiliteit'. "We moeten op elk moment kunnen schalen met onze systemen, zodat we altijd bestand zijn tegen toekomstige veranderingen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top