MasterCard en Buy Way lanceren digitale portefeuille

MasterCard en Buy Way lanceren digitale portefeuille

Buy Way, aanbieder van financiering op het verkooppunt, biedt vanaf vandaag als eerste in ons land de MasterPass aan, de digitale portefeuille van MasterCard waarin consumenten al hun betaal- en kredietkaarten kunnen onderbrengen.

'Open' portefeuille

MasterPass wil het zowel de webshops als de consument makkelijker maken. Die laatste moet niet langer bij elke aankoop zijn gedetailleerde betaal- en verzendinformatie invoeren, wat voor beide partijen leidt tot "snellere, eenvoudigere en veiligere betaalervaringen, een hoger consumentenvertrouwen en minder gedumpte online winkelmandjes", zegt Valerie Nowak, country manager MasterCard Belux.

 

 

De portefeuille is ook 'open', wat betekent dat klanten er naast MasterCards ook betaal-, krediet- en prepaidkaarten en zelfs getrouwheidskaarten in kunnen opslaan. In een tweede fase zullen ook alle coupons en kortingbonnen kunnen worden opgenomen in de portefeuille.

 

Nu al in acht landen

Voor de lancering ging MasterCard in zee met Buy Way Personal Finance, met meer dan 585.000 klanten nummer één in financiering op het verkooppunt. "We zijn ervan overtuigd dat de digitale portefeuille het comfort van onze klanten zal verbeteren en hen zal helpen bij elke online aankoop of betaling", zegt Ugo Setti van Buy Way. "Het is de allereerste keer dat consumenten hun volledige betaalportfolio gedigitaliseerd aangeboden krijgen." Al kan ook wie geen klant is van Buy Way een MasterPass-portefeuille aanmaken, via de website van MasterPass.

 

Met deze Belgische lancering breidt MasterPass zijn aanwezigheid in Europa uit tot acht landen: Tsjechië, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Polen, Roemenië en Rusland. Inmiddels aanvaarden zo'n 250.000 handelaars wereldwijd MasterPass. In België kunnen gebruikers al met hun digitale portefeuille betalen bij AS Adventure, De Persgroep, New Pharma, Fleurop, Farmaline en Connections Webshop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top