MasterCard en Buy Way lanceren digitale portefeuille

MasterCard en Buy Way lanceren digitale portefeuille

Buy Way, aanbieder van financiering op het verkooppunt, biedt vanaf vandaag als eerste in ons land de MasterPass aan, de digitale portefeuille van MasterCard waarin consumenten al hun betaal- en kredietkaarten kunnen onderbrengen.

'Open' portefeuille

MasterPass wil het zowel de webshops als de consument makkelijker maken. Die laatste moet niet langer bij elke aankoop zijn gedetailleerde betaal- en verzendinformatie invoeren, wat voor beide partijen leidt tot "snellere, eenvoudigere en veiligere betaalervaringen, een hoger consumentenvertrouwen en minder gedumpte online winkelmandjes", zegt Valerie Nowak, country manager MasterCard Belux.

 

 

De portefeuille is ook 'open', wat betekent dat klanten er naast MasterCards ook betaal-, krediet- en prepaidkaarten en zelfs getrouwheidskaarten in kunnen opslaan. In een tweede fase zullen ook alle coupons en kortingbonnen kunnen worden opgenomen in de portefeuille.

 

Nu al in acht landen

Voor de lancering ging MasterCard in zee met Buy Way Personal Finance, met meer dan 585.000 klanten nummer één in financiering op het verkooppunt. "We zijn ervan overtuigd dat de digitale portefeuille het comfort van onze klanten zal verbeteren en hen zal helpen bij elke online aankoop of betaling", zegt Ugo Setti van Buy Way. "Het is de allereerste keer dat consumenten hun volledige betaalportfolio gedigitaliseerd aangeboden krijgen." Al kan ook wie geen klant is van Buy Way een MasterPass-portefeuille aanmaken, via de website van MasterPass.

 

Met deze Belgische lancering breidt MasterPass zijn aanwezigheid in Europa uit tot acht landen: Tsjechië, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Polen, Roemenië en Rusland. Inmiddels aanvaarden zo'n 250.000 handelaars wereldwijd MasterPass. In België kunnen gebruikers al met hun digitale portefeuille betalen bij AS Adventure, De Persgroep, New Pharma, Fleurop, Farmaline en Connections Webshop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top