MasterCard en Buy Way lanceren digitale portefeuille | RetailDetail

MasterCard en Buy Way lanceren digitale portefeuille

MasterCard en Buy Way lanceren digitale portefeuille

Buy Way, aanbieder van financiering op het verkooppunt, biedt vanaf vandaag als eerste in ons land de MasterPass aan, de digitale portefeuille van MasterCard waarin consumenten al hun betaal- en kredietkaarten kunnen onderbrengen.

'Open' portefeuille

MasterPass wil het zowel de webshops als de consument makkelijker maken. Die laatste moet niet langer bij elke aankoop zijn gedetailleerde betaal- en verzendinformatie invoeren, wat voor beide partijen leidt tot "snellere, eenvoudigere en veiligere betaalervaringen, een hoger consumentenvertrouwen en minder gedumpte online winkelmandjes", zegt Valerie Nowak, country manager MasterCard Belux.

 

 

De portefeuille is ook 'open', wat betekent dat klanten er naast MasterCards ook betaal-, krediet- en prepaidkaarten en zelfs getrouwheidskaarten in kunnen opslaan. In een tweede fase zullen ook alle coupons en kortingbonnen kunnen worden opgenomen in de portefeuille.

 

Nu al in acht landen

Voor de lancering ging MasterCard in zee met Buy Way Personal Finance, met meer dan 585.000 klanten nummer één in financiering op het verkooppunt. "We zijn ervan overtuigd dat de digitale portefeuille het comfort van onze klanten zal verbeteren en hen zal helpen bij elke online aankoop of betaling", zegt Ugo Setti van Buy Way. "Het is de allereerste keer dat consumenten hun volledige betaalportfolio gedigitaliseerd aangeboden krijgen." Al kan ook wie geen klant is van Buy Way een MasterPass-portefeuille aanmaken, via de website van MasterPass.

 

Met deze Belgische lancering breidt MasterPass zijn aanwezigheid in Europa uit tot acht landen: Tsjechië, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Polen, Roemenië en Rusland. Inmiddels aanvaarden zo'n 250.000 handelaars wereldwijd MasterPass. In België kunnen gebruikers al met hun digitale portefeuille betalen bij AS Adventure, De Persgroep, New Pharma, Fleurop, Farmaline en Connections Webshop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.