MasterCard en Buy Way lanceren digitale portefeuille

MasterCard en Buy Way lanceren digitale portefeuille

Buy Way, aanbieder van financiering op het verkooppunt, biedt vanaf vandaag als eerste in ons land de MasterPass aan, de digitale portefeuille van MasterCard waarin consumenten al hun betaal- en kredietkaarten kunnen onderbrengen.

'Open' portefeuille

MasterPass wil het zowel de webshops als de consument makkelijker maken. Die laatste moet niet langer bij elke aankoop zijn gedetailleerde betaal- en verzendinformatie invoeren, wat voor beide partijen leidt tot "snellere, eenvoudigere en veiligere betaalervaringen, een hoger consumentenvertrouwen en minder gedumpte online winkelmandjes", zegt Valerie Nowak, country manager MasterCard Belux.

 

 

De portefeuille is ook 'open', wat betekent dat klanten er naast MasterCards ook betaal-, krediet- en prepaidkaarten en zelfs getrouwheidskaarten in kunnen opslaan. In een tweede fase zullen ook alle coupons en kortingbonnen kunnen worden opgenomen in de portefeuille.

 

Nu al in acht landen

Voor de lancering ging MasterCard in zee met Buy Way Personal Finance, met meer dan 585.000 klanten nummer één in financiering op het verkooppunt. "We zijn ervan overtuigd dat de digitale portefeuille het comfort van onze klanten zal verbeteren en hen zal helpen bij elke online aankoop of betaling", zegt Ugo Setti van Buy Way. "Het is de allereerste keer dat consumenten hun volledige betaalportfolio gedigitaliseerd aangeboden krijgen." Al kan ook wie geen klant is van Buy Way een MasterPass-portefeuille aanmaken, via de website van MasterPass.

 

Met deze Belgische lancering breidt MasterPass zijn aanwezigheid in Europa uit tot acht landen: Tsjechië, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Polen, Roemenië en Rusland. Inmiddels aanvaarden zo'n 250.000 handelaars wereldwijd MasterPass. In België kunnen gebruikers al met hun digitale portefeuille betalen bij AS Adventure, De Persgroep, New Pharma, Fleurop, Farmaline en Connections Webshop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top