MasterCard en PayPal denken aan samenwerking | RetailDetail

MasterCard en PayPal denken aan samenwerking

MasterCard en PayPal denken aan samenwerking
http://www.shutterstock.com/nl/pic-270739580/

MasterCard en PayPal zijn aan het praten over een mogelijke samenwerking. Eerder wist PayPal al een overeenkomst te sluiten met Visa. Veel kredietkaartmaatschappijen zijn nochtans niet zo blij met PayPal, dat met een deel van hun omzet is gaan lopen.

 

Wrevel oplossen

MasterCard en Visa hebben al langer problemen met PayPal, omdat heel wat klanten van de betaaldienst hun gewone rekening koppelen aan PayPal. Daardoor worden er een pak minder betalingen gedaan met de kredietkaart.

 

“PayPal werkt er momenteel aan om enkele van onze bedenkingen aan te pakken”, zegt Ajaypal Singh Banga, CEO bij MasterCard. “Dat is een goede zaak voor PayPal en voor de sector, want op het einde van de dag is het goed voor ons allemaal als we onze klanten eenvoudige betaalmanieren kunnen aanbieden.”

 

De deal met Visa houdt alvast in dat PayPal niet langer zijn klanten zal aanmoedigen om hun gewone bankkaart, in plaats van hun kredietkaart, te koppelen aan de dienst. In ruil krijgt PayPal toegang tot de contactloze betaalpunten van Visa in de Verenigde Staten en een commissie op basis van het aantal betalingen van PayPal die het de richting van Visa uitstuurt. Binnenkort wordt dus waarschijnlijk een gelijkaardige overeenkomst gesloten met MasterCard.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Back to top