MasterCard en PayPal denken aan samenwerking

MasterCard en PayPal denken aan samenwerking
http://www.shutterstock.com/nl/pic-270739580/

MasterCard en PayPal zijn aan het praten over een mogelijke samenwerking. Eerder wist PayPal al een overeenkomst te sluiten met Visa. Veel kredietkaartmaatschappijen zijn nochtans niet zo blij met PayPal, dat met een deel van hun omzet is gaan lopen.

 

Wrevel oplossen

MasterCard en Visa hebben al langer problemen met PayPal, omdat heel wat klanten van de betaaldienst hun gewone rekening koppelen aan PayPal. Daardoor worden er een pak minder betalingen gedaan met de kredietkaart.

 

“PayPal werkt er momenteel aan om enkele van onze bedenkingen aan te pakken”, zegt Ajaypal Singh Banga, CEO bij MasterCard. “Dat is een goede zaak voor PayPal en voor de sector, want op het einde van de dag is het goed voor ons allemaal als we onze klanten eenvoudige betaalmanieren kunnen aanbieden.”

 

De deal met Visa houdt alvast in dat PayPal niet langer zijn klanten zal aanmoedigen om hun gewone bankkaart, in plaats van hun kredietkaart, te koppelen aan de dienst. In ruil krijgt PayPal toegang tot de contactloze betaalpunten van Visa in de Verenigde Staten en een commissie op basis van het aantal betalingen van PayPal die het de richting van Visa uitstuurt. Binnenkort wordt dus waarschijnlijk een gelijkaardige overeenkomst gesloten met MasterCard.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top