Mastercard lanceert Belgische marktplaats voor Amerikaanse webshops | RetailDetail

Mastercard lanceert Belgische marktplaats voor Amerikaanse webshops

Mastercard lanceert Belgische marktplaats voor Amerikaanse webshops

Betaal- en technologiebedrijf MasterCard lanceert een "marktplaats" die de Belgische consument toegang geeft tot tientallen Amerikaanse webwinkels en die houders van een MasterCard trakteert op exclusieve promoties.

Intercontinentaal webshoppen...

"Hoewel grensoverschrijdend online winkelen in Europa een forse opmars kent, is het nog altijd zeer ingewikkeld op een ander continent iets online te kopen. De verzending naar Europa, de aankoop in een andere munteenheid, de douanekosten... Zelfs doorgewinterde fashionista's zouden voor minder de moed verliezen", verklaart MasterCard het opmerkelijke initiatief.

 

Dankzij de nieuwe marktplaats is het nu niet langer nodig om vrienden die naar New York reizen te vragen of ze zo vriendelijk willen zijn om dat truitje van Aeropostale of dat speelpakje van OshKosh B'gosh mee te brengen. Voortaan koopt de consument ze gewoon van thuis uit rechtstreeks in de States.

 

...op maat van de Belg

Het nieuwe 'MarketPlace'-platform geeft online toegang tot een hele rist webwinkels van grote namen als Bloomingdales, Saks Fifth Avenue, Aéropostale, OshKosh B'gosh, Shoes.com, True Religion, Gilt, Ylang/23, Tommy Bahama en vele andere.

 

Alle aangesloten webshops leveren in België (uiteraard!) en vermelden alle prijzen meteen in euro, inclusief taks- en douaneheffingen. Wie betaalt met MasterCard, geniet ook nog eens extra voordelen, zoals geen of lagere verzendingskosten, taksvrije aankopen of kortingen op welbepaalde producten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.