MasterCard wil u laten betalen met uw autosleutels

MasterCard wil u laten betalen met uw autosleutels

Als het van MasterCard afhangt, zal op termijn elk object dat verbonden is met het internet gebruikt kunnen worden voor mobiele betalingen. Verre toekomstmuziek? De eerste producten zouden er begin 2016 al moeten zijn. Te beginnen in de VS, uiteraard.

Autosleutel, ring, polsbandje...

Terwijl betalen met smartphone langzaam maar zeker doorbreekt, wil MasterCard al een stap verder gaan. Het Amerikaanse betaalbedrijf wil betalingen via slimme wearables (horloges, juwelen, kleding en zelfs autosleutels) mogelijk maken. Die 'wearable devices' moeten dan wel zijn uitgerust met goed beveiligde communicatiechips. Daarvoor werkt het bedrijf samen met het Nederlandse chipbedrijf NXP en zijn Amerikaanse concurrent Qualcomm, zo maakte de Amerikaanse betaalspecialist bekend.

 

Verscheidene bekende fabrikanten zijn al volop aan het ontwerpen. Zo ontwikkelt autoreus GM een sleutelhanger, komt Ringly met een ring op de proppen en creëert Nymi een slimme polsband (foto) waardoor de eigenaar zijn MasterCard niet eens meer moet bovenhalen. Gewoon het 'slimme object' tegen de betaalterminal houden, en de betaling is zo geregeld.

 

De eerste producten zouden al begin 2016 in de winkel liggen, te beginnen in de Verenigde Staten, maar ze zouden vooralsnog enkel werken voor MasterCards die zijn uitgegeven door Capital One. Al maakt het betaalbedrijf zich sterk dat er de komende maanden nog wel meer Amerikaanse bankinstellingen aan boord zullen komen. Na de VS zou de rest van de wereld volgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba onthult zijn hightech winkel van de toekomst

24/11/2017

De geautomatiseerde supermarkten van Amazon Go zijn er nog niet of Alibaba heeft er al een antwoord op klaar. Alibaba presenteert Tmall Supermart, een supermarkt boordevol technologie: van virtuele paskamers tot gezichtsherkenning.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Back to top