Media-Saturn lijft Redcoon volledig in

Media-Saturn lijft Redcoon volledig in

De elektronicagroep Media-Saturn is voor de volle 100% eigenaar geworden van de webwinkel Redcoon. Het concern heeft nu ook de laatste 10% van de aandelen overgenomen van medeoprichter Reiner Heckel. De andere 90% kocht het al in 2011.

Redcoon sterkhouder voor Media-Saturn

Redcoon wordt steeds belangrijker voor Media-Saturn: in 2012 kon het concern voor 755 miljoen euro aan producten verkopen via het internet, waarvan 432 miljoen euro werd aangebracht via Redcoon. Dat was meer dan de 323 miljoen die werden gerealiseerd in de eigen webwinkels van Saturn en Media Markt.


De online omzet van de drie ketens was in 2012 goed voor 4% van het globale verkoopcijfer van Media-Saturn. Het bedrijf wil dit in 2013 minstens verdubbelen.


Oprichter trekt zich terug

Redcoon trekt elke dag zo’n 260.000 bezoekers naar zijn website. Het bedrijf, dat pas in 2003 ontstond, zegt dagelijks ook nog zo’n 2000 nieuwe klanten aan te trekken. Het is nu actief in België, Nederland, Duitsland, Denemarken, Polen, Oostenrijk, Frankrijk, Spanje, Italië en Portugal. Elke maand worden er 180.000 producten online verkocht.


Na de overdracht van de aandelen trekt medeoprichter Reiner Heckel zich terug uit de onderneming. Zijn taak als algemeen directeur wordt in afwachting van de aanstelling van een nieuwe topman overgenomen door Martin Wild, de vicepresident van Media-Saturn.


Tegelijk wordt de Nederlander Patrick van der Linden aangesteld als operationeel directeur. Hij oefent nu nog dezelfde functie uit bij Media Markt China. Heckel blijft wel ter beschikking van het bedrijf als adviseur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba onthult zijn hightech winkel van de toekomst

24/11/2017

De geautomatiseerde supermarkten van Amazon Go zijn er nog niet of Alibaba heeft er al een antwoord op klaar. Alibaba presenteert Tmall Supermart, een supermarkt boordevol technologie: van virtuele paskamers tot gezichtsherkenning.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Back to top