Media-Saturn lijft Redcoon volledig in

Media-Saturn lijft Redcoon volledig in

De elektronicagroep Media-Saturn is voor de volle 100% eigenaar geworden van de webwinkel Redcoon. Het concern heeft nu ook de laatste 10% van de aandelen overgenomen van medeoprichter Reiner Heckel. De andere 90% kocht het al in 2011.

Redcoon sterkhouder voor Media-Saturn

Redcoon wordt steeds belangrijker voor Media-Saturn: in 2012 kon het concern voor 755 miljoen euro aan producten verkopen via het internet, waarvan 432 miljoen euro werd aangebracht via Redcoon. Dat was meer dan de 323 miljoen die werden gerealiseerd in de eigen webwinkels van Saturn en Media Markt.


De online omzet van de drie ketens was in 2012 goed voor 4% van het globale verkoopcijfer van Media-Saturn. Het bedrijf wil dit in 2013 minstens verdubbelen.


Oprichter trekt zich terug

Redcoon trekt elke dag zo’n 260.000 bezoekers naar zijn website. Het bedrijf, dat pas in 2003 ontstond, zegt dagelijks ook nog zo’n 2000 nieuwe klanten aan te trekken. Het is nu actief in België, Nederland, Duitsland, Denemarken, Polen, Oostenrijk, Frankrijk, Spanje, Italië en Portugal. Elke maand worden er 180.000 producten online verkocht.


Na de overdracht van de aandelen trekt medeoprichter Reiner Heckel zich terug uit de onderneming. Zijn taak als algemeen directeur wordt in afwachting van de aanstelling van een nieuwe topman overgenomen door Martin Wild, de vicepresident van Media-Saturn.


Tegelijk wordt de Nederlander Patrick van der Linden aangesteld als operationeel directeur. Hij oefent nu nog dezelfde functie uit bij Media Markt China. Heckel blijft wel ter beschikking van het bedrijf als adviseur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top