Media-Saturn zet aanval op online concurrenten in

Media-Saturn zet aanval op online concurrenten in

Media-Saturn wil de komende jaren een hele reeks webshops openen en heeft daartoe een aparte divisie opgericht, Electronics Online Group. Het succesvolle Redcoon zal daarvan de kern én het te volgen voorbeeld vormen.

Gespecialiseerde webshops

Het Duitse elektronicaconcern wil de knowhow die het opbouwde in Redcoon, de 'pure player' die intussen meer dan de helft van de online-omzet van de hele groep genereert, benutten om een hele reeks andere webshops te openen, zowel via overnames als via de lancering van eigen nieuwe concepten.

 

Daartoe werd de Electronics Online Group opgericht: "Wij willen naast de online activiteiten van Media Markt en Saturn ook binnenbreken in de markt van de online pure players", zegt de Nederlandse CEO Pieter Haas. "Op basis van de inkoopkracht van de Media-Saturn Groep en de logistieke knowhow van Redcoon zien wij grote groeimogelijkheden voor een pure player als Redcoon, maar ook voor nieuwe online concepten en zelfs overnames."

 

De topman geeft zelf als voorbeeld de nakende opening van een webshop specifiek voor 'trendy wearables', zoals slimme horloges, interactieve fitnessarmbanden en andere soortgelijke snufjes.

 

Nieuwe topman voor Redcoon

Electronics Online Group zal worden aangestuurd door Martin Sinner, die op 1 november officieel aantreedt als CEO van Redcoon. Die post was vacant sinds mede-oprichter Reiner Heckel de laatste 10% van de aandelen in juni vorig jaar verkocht aan Media-Saturn.

 

De 47-jarige Martin Sinner is niet de eerste de beste: hij richtte in 2000 de Duitse prijsvergelijkingssite Idealo op, waarvan hij tot 2012 CEO was. Sinds 2007 is hij ook een van de drijvende krachten achter de Axel Springer Silicon Valley Teams, die start-ups in het digitale domein begeleiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top