Media-Saturn zet aanval op online concurrenten in

Media-Saturn zet aanval op online concurrenten in

Media-Saturn wil de komende jaren een hele reeks webshops openen en heeft daartoe een aparte divisie opgericht, Electronics Online Group. Het succesvolle Redcoon zal daarvan de kern én het te volgen voorbeeld vormen.

Gespecialiseerde webshops

Het Duitse elektronicaconcern wil de knowhow die het opbouwde in Redcoon, de 'pure player' die intussen meer dan de helft van de online-omzet van de hele groep genereert, benutten om een hele reeks andere webshops te openen, zowel via overnames als via de lancering van eigen nieuwe concepten.

 

Daartoe werd de Electronics Online Group opgericht: "Wij willen naast de online activiteiten van Media Markt en Saturn ook binnenbreken in de markt van de online pure players", zegt de Nederlandse CEO Pieter Haas. "Op basis van de inkoopkracht van de Media-Saturn Groep en de logistieke knowhow van Redcoon zien wij grote groeimogelijkheden voor een pure player als Redcoon, maar ook voor nieuwe online concepten en zelfs overnames."

 

De topman geeft zelf als voorbeeld de nakende opening van een webshop specifiek voor 'trendy wearables', zoals slimme horloges, interactieve fitnessarmbanden en andere soortgelijke snufjes.

 

Nieuwe topman voor Redcoon

Electronics Online Group zal worden aangestuurd door Martin Sinner, die op 1 november officieel aantreedt als CEO van Redcoon. Die post was vacant sinds mede-oprichter Reiner Heckel de laatste 10% van de aandelen in juni vorig jaar verkocht aan Media-Saturn.

 

De 47-jarige Martin Sinner is niet de eerste de beste: hij richtte in 2000 de Duitse prijsvergelijkingssite Idealo op, waarvan hij tot 2012 CEO was. Sinds 2007 is hij ook een van de drijvende krachten achter de Axel Springer Silicon Valley Teams, die start-ups in het digitale domein begeleiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top