Media-Saturn zet aanval op online concurrenten in | RetailDetail

Media-Saturn zet aanval op online concurrenten in

Media-Saturn zet aanval op online concurrenten in

Media-Saturn wil de komende jaren een hele reeks webshops openen en heeft daartoe een aparte divisie opgericht, Electronics Online Group. Het succesvolle Redcoon zal daarvan de kern én het te volgen voorbeeld vormen.

Gespecialiseerde webshops

Het Duitse elektronicaconcern wil de knowhow die het opbouwde in Redcoon, de 'pure player' die intussen meer dan de helft van de online-omzet van de hele groep genereert, benutten om een hele reeks andere webshops te openen, zowel via overnames als via de lancering van eigen nieuwe concepten.

 

Daartoe werd de Electronics Online Group opgericht: "Wij willen naast de online activiteiten van Media Markt en Saturn ook binnenbreken in de markt van de online pure players", zegt de Nederlandse CEO Pieter Haas. "Op basis van de inkoopkracht van de Media-Saturn Groep en de logistieke knowhow van Redcoon zien wij grote groeimogelijkheden voor een pure player als Redcoon, maar ook voor nieuwe online concepten en zelfs overnames."

 

De topman geeft zelf als voorbeeld de nakende opening van een webshop specifiek voor 'trendy wearables', zoals slimme horloges, interactieve fitnessarmbanden en andere soortgelijke snufjes.

 

Nieuwe topman voor Redcoon

Electronics Online Group zal worden aangestuurd door Martin Sinner, die op 1 november officieel aantreedt als CEO van Redcoon. Die post was vacant sinds mede-oprichter Reiner Heckel de laatste 10% van de aandelen in juni vorig jaar verkocht aan Media-Saturn.

 

De 47-jarige Martin Sinner is niet de eerste de beste: hij richtte in 2000 de Duitse prijsvergelijkingssite Idealo op, waarvan hij tot 2012 CEO was. Sinds 2007 is hij ook een van de drijvende krachten achter de Axel Springer Silicon Valley Teams, die start-ups in het digitale domein begeleiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.