Melijoe.com haalt 9 miljoen euro op om wereldleider te worden

Melijoe.com haalt 9 miljoen euro op om wereldleider te worden

Melijoe.com, een buitenbeentje op de onlinemarkt van de multimerkenmode voor kinderen, heeft zijn kapitaal zopas versterkt met 9 miljoen euro. Die zijn nodig om de ambitieuze doelstelling - wereldleider worden in online kindermode - waar te maken.

Een webshop 'als een magazine'

"Melijoe werkt als een magazine waarin je de grootste merken op het vlak van kindermode kan vinden en dat bestellingen binnen de 24 tot 48 uur wereldwijd levert", zegt Nathalie Christen-Genty, die Melijoe.com in 2007 opstartte. "We richten ons op een cliënteel dat bestaat uit mama's die houden van mode voor zichzelf en voor hun kinderen."

 

Intussen is de atypische webshop, die vanuit Parijs wordt beheerd, beschikbaar in zes talen (nog niet in het Nederlands) en komt al ruim de helft van de omzet van buiten Frankrijk. De ambities van Christen-Genty reiken echter verder: ze ambieert niets minder dan de nummer 1-positie in de wereld van de online kindermode, en wel tegen 2017!

 

Met kapitaalinbreng van Gimv

Om die ambitie waar te maken, heeft het internetbedrijf zopas 9 miljoen euro opgehaald in een kapitaalronde geleid door investeringsfonds Gimv, en waar ook de historische aandeelhouder van Melijoe.com, CM-CIC Capital Privé, aan heeft deelgenomen.

 

"Melijoe is meer dan een e-commercewebsite", zegt Gert Kerkstoel, partner bij Gimv. "Het wordt door zijn leveranciers - kindermodemerken in het hogere prijssegment - erkend als dé multimerkensite die hun imago het beste weerspiegelt en wordt qua inhoud wereldwijd als een voorbeeld gezien."

 

"Melijoe profileert zich een strategische partner voor merken die hun strategie voortdurend herzien om te kunnen tegemoetkomen aan de multichannel-realiteit wereldwijd", vervolgt Kerkstoel. "De aanpassing van distributiekanalen aan de nieuwe koopgewoontes van de consumenten is zeker nog niet ten einde en de kindermode is een perfect voorbeeld van die evolutie. We willen Melijoe voluit steunen in haar plannen om wereldleider te worden in de sector."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top