Melijoe.com haalt 9 miljoen euro op om wereldleider te worden

Melijoe.com haalt 9 miljoen euro op om wereldleider te worden

Melijoe.com, een buitenbeentje op de onlinemarkt van de multimerkenmode voor kinderen, heeft zijn kapitaal zopas versterkt met 9 miljoen euro. Die zijn nodig om de ambitieuze doelstelling - wereldleider worden in online kindermode - waar te maken.

Een webshop 'als een magazine'

"Melijoe werkt als een magazine waarin je de grootste merken op het vlak van kindermode kan vinden en dat bestellingen binnen de 24 tot 48 uur wereldwijd levert", zegt Nathalie Christen-Genty, die Melijoe.com in 2007 opstartte. "We richten ons op een cliënteel dat bestaat uit mama's die houden van mode voor zichzelf en voor hun kinderen."

 

Intussen is de atypische webshop, die vanuit Parijs wordt beheerd, beschikbaar in zes talen (nog niet in het Nederlands) en komt al ruim de helft van de omzet van buiten Frankrijk. De ambities van Christen-Genty reiken echter verder: ze ambieert niets minder dan de nummer 1-positie in de wereld van de online kindermode, en wel tegen 2017!

 

Met kapitaalinbreng van Gimv

Om die ambitie waar te maken, heeft het internetbedrijf zopas 9 miljoen euro opgehaald in een kapitaalronde geleid door investeringsfonds Gimv, en waar ook de historische aandeelhouder van Melijoe.com, CM-CIC Capital Privé, aan heeft deelgenomen.

 

"Melijoe is meer dan een e-commercewebsite", zegt Gert Kerkstoel, partner bij Gimv. "Het wordt door zijn leveranciers - kindermodemerken in het hogere prijssegment - erkend als dé multimerkensite die hun imago het beste weerspiegelt en wordt qua inhoud wereldwijd als een voorbeeld gezien."

 

"Melijoe profileert zich een strategische partner voor merken die hun strategie voortdurend herzien om te kunnen tegemoetkomen aan de multichannel-realiteit wereldwijd", vervolgt Kerkstoel. "De aanpassing van distributiekanalen aan de nieuwe koopgewoontes van de consumenten is zeker nog niet ten einde en de kindermode is een perfect voorbeeld van die evolutie. We willen Melijoe voluit steunen in haar plannen om wereldleider te worden in de sector."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top