Melijoe.com haalt 9 miljoen euro op om wereldleider te worden | RetailDetail

Melijoe.com haalt 9 miljoen euro op om wereldleider te worden

Melijoe.com haalt 9 miljoen euro op om wereldleider te worden

Melijoe.com, een buitenbeentje op de onlinemarkt van de multimerkenmode voor kinderen, heeft zijn kapitaal zopas versterkt met 9 miljoen euro. Die zijn nodig om de ambitieuze doelstelling - wereldleider worden in online kindermode - waar te maken.

Een webshop 'als een magazine'

"Melijoe werkt als een magazine waarin je de grootste merken op het vlak van kindermode kan vinden en dat bestellingen binnen de 24 tot 48 uur wereldwijd levert", zegt Nathalie Christen-Genty, die Melijoe.com in 2007 opstartte. "We richten ons op een cliënteel dat bestaat uit mama's die houden van mode voor zichzelf en voor hun kinderen."

 

Intussen is de atypische webshop, die vanuit Parijs wordt beheerd, beschikbaar in zes talen (nog niet in het Nederlands) en komt al ruim de helft van de omzet van buiten Frankrijk. De ambities van Christen-Genty reiken echter verder: ze ambieert niets minder dan de nummer 1-positie in de wereld van de online kindermode, en wel tegen 2017!

 

Met kapitaalinbreng van Gimv

Om die ambitie waar te maken, heeft het internetbedrijf zopas 9 miljoen euro opgehaald in een kapitaalronde geleid door investeringsfonds Gimv, en waar ook de historische aandeelhouder van Melijoe.com, CM-CIC Capital Privé, aan heeft deelgenomen.

 

"Melijoe is meer dan een e-commercewebsite", zegt Gert Kerkstoel, partner bij Gimv. "Het wordt door zijn leveranciers - kindermodemerken in het hogere prijssegment - erkend als dé multimerkensite die hun imago het beste weerspiegelt en wordt qua inhoud wereldwijd als een voorbeeld gezien."

 

"Melijoe profileert zich een strategische partner voor merken die hun strategie voortdurend herzien om te kunnen tegemoetkomen aan de multichannel-realiteit wereldwijd", vervolgt Kerkstoel. "De aanpassing van distributiekanalen aan de nieuwe koopgewoontes van de consumenten is zeker nog niet ten einde en de kindermode is een perfect voorbeeld van die evolutie. We willen Melijoe voluit steunen in haar plannen om wereldleider te worden in de sector."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.