Melijoe.com haalt 9 miljoen euro op om wereldleider te worden

Melijoe.com haalt 9 miljoen euro op om wereldleider te worden

Melijoe.com, een buitenbeentje op de onlinemarkt van de multimerkenmode voor kinderen, heeft zijn kapitaal zopas versterkt met 9 miljoen euro. Die zijn nodig om de ambitieuze doelstelling - wereldleider worden in online kindermode - waar te maken.

Een webshop 'als een magazine'

"Melijoe werkt als een magazine waarin je de grootste merken op het vlak van kindermode kan vinden en dat bestellingen binnen de 24 tot 48 uur wereldwijd levert", zegt Nathalie Christen-Genty, die Melijoe.com in 2007 opstartte. "We richten ons op een cliënteel dat bestaat uit mama's die houden van mode voor zichzelf en voor hun kinderen."

 

Intussen is de atypische webshop, die vanuit Parijs wordt beheerd, beschikbaar in zes talen (nog niet in het Nederlands) en komt al ruim de helft van de omzet van buiten Frankrijk. De ambities van Christen-Genty reiken echter verder: ze ambieert niets minder dan de nummer 1-positie in de wereld van de online kindermode, en wel tegen 2017!

 

Met kapitaalinbreng van Gimv

Om die ambitie waar te maken, heeft het internetbedrijf zopas 9 miljoen euro opgehaald in een kapitaalronde geleid door investeringsfonds Gimv, en waar ook de historische aandeelhouder van Melijoe.com, CM-CIC Capital Privé, aan heeft deelgenomen.

 

"Melijoe is meer dan een e-commercewebsite", zegt Gert Kerkstoel, partner bij Gimv. "Het wordt door zijn leveranciers - kindermodemerken in het hogere prijssegment - erkend als dé multimerkensite die hun imago het beste weerspiegelt en wordt qua inhoud wereldwijd als een voorbeeld gezien."

 

"Melijoe profileert zich een strategische partner voor merken die hun strategie voortdurend herzien om te kunnen tegemoetkomen aan de multichannel-realiteit wereldwijd", vervolgt Kerkstoel. "De aanpassing van distributiekanalen aan de nieuwe koopgewoontes van de consumenten is zeker nog niet ten einde en de kindermode is een perfect voorbeeld van die evolutie. We willen Melijoe voluit steunen in haar plannen om wereldleider te worden in de sector."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top