Metro opent webshop op Alibaba | RetailDetail

Metro opent webshop op Alibaba

Metro opent webshop op Alibaba

Het Duitse Metro gaat een winkel openen op het online platform Tmall, onderdeel van Alibaba, om zijn producten ook online aan de Chinese consument te verkopen. Offline heeft Metro al tachtig winkels in China.

Eerst klein aanbod

Op de webwinkel zal Metro huismerken onder de naam Metro Cash & Carry verkopen, naast een assortiment van Duitse producenten. In een eerste fase biedt het bedrijf een honderdtal producten aan, waaronder koffie, chocolade en cosmetica. In de toekomst moet het aanbod nog verder worden uitgebreid.

 

Daarnaast zullen Alibaba en Metro nog bekijken hoe ze in de toekomst nog meer kunnen samenwerken op vlak van onder andere de distributieketen en data-analyse.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top