Mexx sluit zijn webshop in afwachting van betere

Mexx sluit zijn webshop in afwachting van betere

Modeketen Mexx heeft besloten om zijn webwinkel volledig te sluiten. Ze zijn niet tevreden met de resultaten van de huidig online winkel en gaan een volledig andere bouwen. Ondertussen moeten de klanten het dus wel zonder stellen.

Niet trots op webshop

"We zijn niet extreem trots op onze huidige webshop, dus ongeveer een jaar geleden lieten we een nieuwe online winkel bouwen. De verwachtingen waren hooggespannen, maar het was zo'n teleurstelling," zegt Julia Hansen, chief creative officer bij het modemerk aan Fashionunited.

 

"De vraag was: wat gaan we doen? We besloten: als iets niets toevoegt aan het merk Mexx, dan gaan we het gewoon niet doen. We gaan 'nee' zeggen tegen plannen die geen waarde toevoegen."

 

Wel nieuwe website

Tot het einde van deze maand kunnen er nog bestellingen gedaan worden en daarna is er nog een periode van twee weken waarin klanten hun kleding kunnen retourneren. Daarna is het onherroepelijk afgelopen met online winkelen bij Mexx.

 

Althans tijdelijk, want de moderetailer gaat onmiddellijk aan de slag met het bouwen van een webwinkel waar ze trots op kunnen zijn. "We komen liever over een tijdje terug met een platform waar het geweldig is om te winkelen, dan dat consumenten naar een webshop blijven gaan waar we allesbehalve trots op zijn."

 

Mexx lanceert dit weekend wel een nieuwe website, waar het de collecties van het merk nog kan tonen. Klanten die toch nog terecht komen op Mexx.com om kledij te kopen, zullen voorlopig doorgestuurd worden naar partnershops, waar de kledij van Mexx wel nog wordt verkocht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top