Mexx sluit zijn webshop in afwachting van betere

Mexx sluit zijn webshop in afwachting van betere

Modeketen Mexx heeft besloten om zijn webwinkel volledig te sluiten. Ze zijn niet tevreden met de resultaten van de huidig online winkel en gaan een volledig andere bouwen. Ondertussen moeten de klanten het dus wel zonder stellen.

Niet trots op webshop

"We zijn niet extreem trots op onze huidige webshop, dus ongeveer een jaar geleden lieten we een nieuwe online winkel bouwen. De verwachtingen waren hooggespannen, maar het was zo'n teleurstelling," zegt Julia Hansen, chief creative officer bij het modemerk aan Fashionunited.

 

"De vraag was: wat gaan we doen? We besloten: als iets niets toevoegt aan het merk Mexx, dan gaan we het gewoon niet doen. We gaan 'nee' zeggen tegen plannen die geen waarde toevoegen."

 

Wel nieuwe website

Tot het einde van deze maand kunnen er nog bestellingen gedaan worden en daarna is er nog een periode van twee weken waarin klanten hun kleding kunnen retourneren. Daarna is het onherroepelijk afgelopen met online winkelen bij Mexx.

 

Althans tijdelijk, want de moderetailer gaat onmiddellijk aan de slag met het bouwen van een webwinkel waar ze trots op kunnen zijn. "We komen liever over een tijdje terug met een platform waar het geweldig is om te winkelen, dan dat consumenten naar een webshop blijven gaan waar we allesbehalve trots op zijn."

 

Mexx lanceert dit weekend wel een nieuwe website, waar het de collecties van het merk nog kan tonen. Klanten die toch nog terecht komen op Mexx.com om kledij te kopen, zullen voorlopig doorgestuurd worden naar partnershops, waar de kledij van Mexx wel nog wordt verkocht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top