Mexx sluit zijn webshop in afwachting van betere | RetailDetail

Mexx sluit zijn webshop in afwachting van betere

Mexx sluit zijn webshop in afwachting van betere

Modeketen Mexx heeft besloten om zijn webwinkel volledig te sluiten. Ze zijn niet tevreden met de resultaten van de huidig online winkel en gaan een volledig andere bouwen. Ondertussen moeten de klanten het dus wel zonder stellen.

Niet trots op webshop

"We zijn niet extreem trots op onze huidige webshop, dus ongeveer een jaar geleden lieten we een nieuwe online winkel bouwen. De verwachtingen waren hooggespannen, maar het was zo'n teleurstelling," zegt Julia Hansen, chief creative officer bij het modemerk aan Fashionunited.

 

"De vraag was: wat gaan we doen? We besloten: als iets niets toevoegt aan het merk Mexx, dan gaan we het gewoon niet doen. We gaan 'nee' zeggen tegen plannen die geen waarde toevoegen."

 

Wel nieuwe website

Tot het einde van deze maand kunnen er nog bestellingen gedaan worden en daarna is er nog een periode van twee weken waarin klanten hun kleding kunnen retourneren. Daarna is het onherroepelijk afgelopen met online winkelen bij Mexx.

 

Althans tijdelijk, want de moderetailer gaat onmiddellijk aan de slag met het bouwen van een webwinkel waar ze trots op kunnen zijn. "We komen liever over een tijdje terug met een platform waar het geweldig is om te winkelen, dan dat consumenten naar een webshop blijven gaan waar we allesbehalve trots op zijn."

 

Mexx lanceert dit weekend wel een nieuwe website, waar het de collecties van het merk nog kan tonen. Klanten die toch nog terecht komen op Mexx.com om kledij te kopen, zullen voorlopig doorgestuurd worden naar partnershops, waar de kledij van Mexx wel nog wordt verkocht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.