Michelin koopt reserveringssite BookaTable | RetailDetail

Michelin koopt reserveringssite BookaTable

Michelin koopt reserveringssite BookaTable

Michelin, uitgever van de beroemdste restaurantgids ter wereld, koopt voor een niet nader genoemd bedrag BookaTable, het Europese nummer één in het online reserveren van restaurants. Michelin wil ook op die markt een leidinggevende rol spelen.

Samen goed voor 34 miljoen couverts in 2015

Het Britse BookaTable, de handelsnaam van Livebookings Holdings Limited, is met meer dan 15.000 aangesloten restaurants in 2015 Europees marktleider in het online reserveren van restaurants.

 

"Samen zijn de websites Michelin Restaurants en BookaTable goed voor de reservering van meer dan 34 miljoen couverts in 2015", zegt Claire Dorland-Clauzel, lid van het directiecomité en bevoegd voor onder meer de wegenkaarten en de gidsen van Michelin. "De site Michelin Restaurants, enkel actief in Frankrijk en Duitsland, werd het voorbije jaar meer dan 28 miljoen keer bezocht maar kreeg slechts weinig reservaties. Als we niet dringend het leiderschap op de markt van het online reserveren van restaurants namen, zou iemand anders ermee aan de haal gaan." Hoeveel Michelin voor BookaTable op tafel legt, is niet bekend.

 

PR van goudwaarde

Michelin en BookaTable zijn geen onbekenden voor elkaar: in maart 2013 sloot de Franse banden- en mobiliteitsspecialist al een meerjarig partnership af met BookaTable. Daardoor kon het de oplossingen van BookaTable al integreren in haar eigen website en mobiele applicaties.

 

In 2015 was de afdeling wegenkaarten en gidsen van Michelin goed voor een omzet van 60 miljoen euro, hetzij nog geen 2% van de totale groepsomzet bij 's werelds grootste bandenfabrikant. Maar die kaarten en gidsen zijn voor de naambekendheid van Michelin wel van goudwaarde, net als de website ViaMichelin: die berekende vorig jaar meer dan 800 miljoen trajecten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Back to top