Michelin koopt reserveringssite BookaTable | RetailDetail

Michelin koopt reserveringssite BookaTable

Michelin koopt reserveringssite BookaTable

Michelin, uitgever van de beroemdste restaurantgids ter wereld, koopt voor een niet nader genoemd bedrag BookaTable, het Europese nummer één in het online reserveren van restaurants. Michelin wil ook op die markt een leidinggevende rol spelen.

Samen goed voor 34 miljoen couverts in 2015

Het Britse BookaTable, de handelsnaam van Livebookings Holdings Limited, is met meer dan 15.000 aangesloten restaurants in 2015 Europees marktleider in het online reserveren van restaurants.

 

"Samen zijn de websites Michelin Restaurants en BookaTable goed voor de reservering van meer dan 34 miljoen couverts in 2015", zegt Claire Dorland-Clauzel, lid van het directiecomité en bevoegd voor onder meer de wegenkaarten en de gidsen van Michelin. "De site Michelin Restaurants, enkel actief in Frankrijk en Duitsland, werd het voorbije jaar meer dan 28 miljoen keer bezocht maar kreeg slechts weinig reservaties. Als we niet dringend het leiderschap op de markt van het online reserveren van restaurants namen, zou iemand anders ermee aan de haal gaan." Hoeveel Michelin voor BookaTable op tafel legt, is niet bekend.

 

PR van goudwaarde

Michelin en BookaTable zijn geen onbekenden voor elkaar: in maart 2013 sloot de Franse banden- en mobiliteitsspecialist al een meerjarig partnership af met BookaTable. Daardoor kon het de oplossingen van BookaTable al integreren in haar eigen website en mobiele applicaties.

 

In 2015 was de afdeling wegenkaarten en gidsen van Michelin goed voor een omzet van 60 miljoen euro, hetzij nog geen 2% van de totale groepsomzet bij 's werelds grootste bandenfabrikant. Maar die kaarten en gidsen zijn voor de naambekendheid van Michelin wel van goudwaarde, net als de website ViaMichelin: die berekende vorig jaar meer dan 800 miljoen trajecten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.