Mijntuin.org groeit en bloeit

Mijntuin.org groeit en bloeit

In 2010 ging Mijntuin.org online, een platform dat ontstond tussen enthousiaste internetgebruikers met een passie voor tuinieren. Na twee jaar hebben reeds 8000 Belgen en Nederlanders een digitale tuin aangemaakt in de virtuele schepping van TrendsCo uit Deinze.

Sociale interactie als hobbyversterker

Het basisprincipe is als volgt: een tuinliefhebber registreert zich via een online formulier of gebruikt zijn Facebook-, Twitter- of Google-account om een digitale tuin aan te maken. Daarna kan hij in de enorme plantendatabase die planten uitzoeken die ook in zijn eigen echte tuin aangeplant zijn. Vanaf dat moment krijgt hij op gepaste tijdstippen die informatie die nodig is om de planten in zijn eigen tuin op het juiste moment perfect te verzorgen.

 

Het speciale aan Mijntuin.org is de sociale interactie tussen tuinliefhebbers, die van elkaar kunnen leren en elkaar kunnen  inspireren. Vooral beginnende tuiniers vinden zo toegang tot een uitgebreide 'helpdesk' van ervaren hobbygenoten.

 

De site groeit en bloeit

Het succes van de tuinsite heeft de ontwikkelaars ertoe aangezet om over de grenzen heen te kijken en een Engelstalige site op te starten, MyGarden.org. Deze site mikt op de Britse markt, zowat de bakermat van het tuinieren.

 

Onlangs startte Mijntuin.org ook een samenwerking op met tuinwinkelketen AVEVE. Alle planten in de buitenafdelingen van de AVEVE-winkels worden vanaf eind april voorzien van een QR-code, waarmee de klant alle informatie over de betreffende plant kan verkrijgen. Mijntuin.org zal een jaar lang de data van het systeem invoeren en onderhouden. Blijkt deze nieuwe toepassing succesvol, dan zullen op termijn alle producten van AVEVE worden uitgerust met een QR-code.

 

Verder is de site zopas uitgebreid met een overzicht van Belgische tuinaannemers, dat binnenkort ook wordt uitgebreid naar Nederland. Voorlopig is het overzicht beperkt tot het zoeken van tuinaannemers op regio, naam en specialiteit, maar al gauw zouden een reeks van diensten voor tuinaannemers, tuinarchitecten en hoveniers moeten volgen.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top