Mobiel steeds belangrijker voor kerstshopping | RetailDetail

Mobiel steeds belangrijker voor kerstshopping

Mobiel steeds belangrijker voor kerstshopping

Uit een rapport van promotieplatform Tiendeo blijkt dat mobiele apparaten steeds belangrijker worden tijdens het kerstshoppen. Steeds meer consumenten gebruiken een mobiel apparaat om te vergelijken of te shoppen.

Smartphone ook belangrijk in de winkel

85 procent van de consumenten zou dit jaar hun kerstaankopen minstens gedeeltelijk online doen. Daarbij wordt het aandeel van mobiele toestellen steeds groter. In december 2014 bezocht 56 procent van de bezoekers Tiendeo nog via pc of laptop. Dit jaar zal 66 procent via een mobiel apparaat komen. Het aantal bezoekers dat dit jaar Tiendeo bezocht via een mobiel apparaat is met 54 procent gegroeid. Bij pc of laptop was de groei slechts 20 procent.


Ook in de winkels worden mobiele apparaten steeds meer gebruikt. 50 procent van de consumenten die hun smartphone bovenhalen tijdens het winkelen doet dat om de prijzen te vergelijken. 47 procent doet dat om toegang te krijgen tot coupons of andere aanbiedingen.


Bezoekers van Tiendeo waren vooral op zoek naar de beste prijzen bij supermarkten. 32 procent van de bezoekers was op zoek naar folders van supermarkten. De meest gezochte producten vallen dan weer in de categorie elektronica, namelijk 45 procent van de zoekopdrachten. Op de tweede plaats is kersteten te vinden met 23 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.