"Mobiele shopper hoeft geen reclame"

"Mobiele shopper hoeft geen reclame"

Uit onderzoek van PriceWaterhouseCoopers (pwc) blijkt dat Amerikaanse mobiele shoppers geen fan zijn van promoties op hun smartphone. Meer dan de helft wil er zelfs helemaal geen mobiele aanbiedingen.

Vooral jongeren

56 procent van de Amerikaanse smartphonegebruikers zegt dat ze geen aanbiedingen hoeven op hun smartphone. Slechts tien procent wil dagelijkse aanbiedingen of promoties, 22 procent vindt één promotie per week nog door de beugel kunnen en 12 procent legt de lat op één per maand.

 

Opvallend is dat vooral de jongeren geen boodschap hebben aan ongevraagde aanbiedingen: van de 18-24-jarigen wil ongeveer vijftig procent er géén krijgen, bij 25-34-jarigen stijgt dat aantal zelfs tot 61 procent. Deze twee groepen zijn waarschijnlijk zo gewend geraakt aan 'content on demand' dat ze geen boodschap hebben aan ongevraagde reclame.

 

Inspelen op leefwereld

Als grootste irritaties bij mobiele commerciële boodschappen komt vooral opdringerigheid naar voor, denk daarbij maar aan te veel of niet relevante informatie of geen mogelijkheid om het ontvangen van boodschappen uit te schakelen.

 

Volgens pwc is het wel mogelijk om mobiele shoppers te verleiden met mobiele ads: 54 procent zegt wel interesse te hebben in boodschappen die inspelen op hun persoonlijke belangstelling, terwijl 25 procent ook reclame op basis van hun locatie kan appreciëren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top