"Mobiele shopper hoeft geen reclame" | RetailDetail

"Mobiele shopper hoeft geen reclame"

"Mobiele shopper hoeft geen reclame"

Uit onderzoek van PriceWaterhouseCoopers (pwc) blijkt dat Amerikaanse mobiele shoppers geen fan zijn van promoties op hun smartphone. Meer dan de helft wil er zelfs helemaal geen mobiele aanbiedingen.

Vooral jongeren

56 procent van de Amerikaanse smartphonegebruikers zegt dat ze geen aanbiedingen hoeven op hun smartphone. Slechts tien procent wil dagelijkse aanbiedingen of promoties, 22 procent vindt één promotie per week nog door de beugel kunnen en 12 procent legt de lat op één per maand.

 

Opvallend is dat vooral de jongeren geen boodschap hebben aan ongevraagde aanbiedingen: van de 18-24-jarigen wil ongeveer vijftig procent er géén krijgen, bij 25-34-jarigen stijgt dat aantal zelfs tot 61 procent. Deze twee groepen zijn waarschijnlijk zo gewend geraakt aan 'content on demand' dat ze geen boodschap hebben aan ongevraagde reclame.

 

Inspelen op leefwereld

Als grootste irritaties bij mobiele commerciële boodschappen komt vooral opdringerigheid naar voor, denk daarbij maar aan te veel of niet relevante informatie of geen mogelijkheid om het ontvangen van boodschappen uit te schakelen.

 

Volgens pwc is het wel mogelijk om mobiele shoppers te verleiden met mobiele ads: 54 procent zegt wel interesse te hebben in boodschappen die inspelen op hun persoonlijke belangstelling, terwijl 25 procent ook reclame op basis van hun locatie kan appreciëren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.