"Mobiele shopper hoeft geen reclame"

"Mobiele shopper hoeft geen reclame"

Uit onderzoek van PriceWaterhouseCoopers (pwc) blijkt dat Amerikaanse mobiele shoppers geen fan zijn van promoties op hun smartphone. Meer dan de helft wil er zelfs helemaal geen mobiele aanbiedingen.

Vooral jongeren

56 procent van de Amerikaanse smartphonegebruikers zegt dat ze geen aanbiedingen hoeven op hun smartphone. Slechts tien procent wil dagelijkse aanbiedingen of promoties, 22 procent vindt één promotie per week nog door de beugel kunnen en 12 procent legt de lat op één per maand.

 

Opvallend is dat vooral de jongeren geen boodschap hebben aan ongevraagde aanbiedingen: van de 18-24-jarigen wil ongeveer vijftig procent er géén krijgen, bij 25-34-jarigen stijgt dat aantal zelfs tot 61 procent. Deze twee groepen zijn waarschijnlijk zo gewend geraakt aan 'content on demand' dat ze geen boodschap hebben aan ongevraagde reclame.

 

Inspelen op leefwereld

Als grootste irritaties bij mobiele commerciële boodschappen komt vooral opdringerigheid naar voor, denk daarbij maar aan te veel of niet relevante informatie of geen mogelijkheid om het ontvangen van boodschappen uit te schakelen.

 

Volgens pwc is het wel mogelijk om mobiele shoppers te verleiden met mobiele ads: 54 procent zegt wel interesse te hebben in boodschappen die inspelen op hun persoonlijke belangstelling, terwijl 25 procent ook reclame op basis van hun locatie kan appreciëren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Back to top