"Mobiele shopper hoeft geen reclame" | RetailDetail

"Mobiele shopper hoeft geen reclame"

"Mobiele shopper hoeft geen reclame"

Uit onderzoek van PriceWaterhouseCoopers (pwc) blijkt dat Amerikaanse mobiele shoppers geen fan zijn van promoties op hun smartphone. Meer dan de helft wil er zelfs helemaal geen mobiele aanbiedingen.

Vooral jongeren

56 procent van de Amerikaanse smartphonegebruikers zegt dat ze geen aanbiedingen hoeven op hun smartphone. Slechts tien procent wil dagelijkse aanbiedingen of promoties, 22 procent vindt één promotie per week nog door de beugel kunnen en 12 procent legt de lat op één per maand.

 

Opvallend is dat vooral de jongeren geen boodschap hebben aan ongevraagde aanbiedingen: van de 18-24-jarigen wil ongeveer vijftig procent er géén krijgen, bij 25-34-jarigen stijgt dat aantal zelfs tot 61 procent. Deze twee groepen zijn waarschijnlijk zo gewend geraakt aan 'content on demand' dat ze geen boodschap hebben aan ongevraagde reclame.

 

Inspelen op leefwereld

Als grootste irritaties bij mobiele commerciële boodschappen komt vooral opdringerigheid naar voor, denk daarbij maar aan te veel of niet relevante informatie of geen mogelijkheid om het ontvangen van boodschappen uit te schakelen.

 

Volgens pwc is het wel mogelijk om mobiele shoppers te verleiden met mobiele ads: 54 procent zegt wel interesse te hebben in boodschappen die inspelen op hun persoonlijke belangstelling, terwijl 25 procent ook reclame op basis van hun locatie kan appreciëren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.