"Mobiele shopper hoeft geen reclame" | RetailDetail

"Mobiele shopper hoeft geen reclame"

"Mobiele shopper hoeft geen reclame"

Uit onderzoek van PriceWaterhouseCoopers (pwc) blijkt dat Amerikaanse mobiele shoppers geen fan zijn van promoties op hun smartphone. Meer dan de helft wil er zelfs helemaal geen mobiele aanbiedingen.

Vooral jongeren

56 procent van de Amerikaanse smartphonegebruikers zegt dat ze geen aanbiedingen hoeven op hun smartphone. Slechts tien procent wil dagelijkse aanbiedingen of promoties, 22 procent vindt één promotie per week nog door de beugel kunnen en 12 procent legt de lat op één per maand.

 

Opvallend is dat vooral de jongeren geen boodschap hebben aan ongevraagde aanbiedingen: van de 18-24-jarigen wil ongeveer vijftig procent er géén krijgen, bij 25-34-jarigen stijgt dat aantal zelfs tot 61 procent. Deze twee groepen zijn waarschijnlijk zo gewend geraakt aan 'content on demand' dat ze geen boodschap hebben aan ongevraagde reclame.

 

Inspelen op leefwereld

Als grootste irritaties bij mobiele commerciële boodschappen komt vooral opdringerigheid naar voor, denk daarbij maar aan te veel of niet relevante informatie of geen mogelijkheid om het ontvangen van boodschappen uit te schakelen.

 

Volgens pwc is het wel mogelijk om mobiele shoppers te verleiden met mobiele ads: 54 procent zegt wel interesse te hebben in boodschappen die inspelen op hun persoonlijke belangstelling, terwijl 25 procent ook reclame op basis van hun locatie kan appreciëren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop. Zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Back to top