ModCloth gaat reclame niet meer photoshoppen

ModCloth gaat reclame niet meer photoshoppen

De Amerikaanse online retailer ModCloth is de eerste retailer die een tekst heeft ondertekend, die de belofte inhoudt om modellen in advertenties niet meer te photoshoppen. Heroes Pledge for Advertisers hoopt dat er nog meer retailers zullen volgen.

Werken aan wet

De Heroes Pledge for Advertisers is een campagne van The Brave Girls Alliance, die ervoor pleit om foto's van modellen in advertenties niet meer te bewerken. In de Verenigde Staten wordt er momenteel ook al gewerkt aan wetgeving die er voor moet zorgen advertenties niet langer misleidend zijn.

 

ModCloth is nu de eerste retailer die zich achter de campagne zet door het ondertekenen van de Heroes Pledge. De online retailer gebruikt nu ook al vaker 'plus-size' modellen en het probeert zijn klanten in zoveel mogelijk beslissingen te betrekken. Zo kunnen designers ontwerpen indienen en de online community kan dan beslissen welke er uiteindelijk in de winkel zullen belanden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top