ModCloth gaat reclame niet meer photoshoppen

ModCloth gaat reclame niet meer photoshoppen

De Amerikaanse online retailer ModCloth is de eerste retailer die een tekst heeft ondertekend, die de belofte inhoudt om modellen in advertenties niet meer te photoshoppen. Heroes Pledge for Advertisers hoopt dat er nog meer retailers zullen volgen.

Werken aan wet

De Heroes Pledge for Advertisers is een campagne van The Brave Girls Alliance, die ervoor pleit om foto's van modellen in advertenties niet meer te bewerken. In de Verenigde Staten wordt er momenteel ook al gewerkt aan wetgeving die er voor moet zorgen advertenties niet langer misleidend zijn.

 

ModCloth is nu de eerste retailer die zich achter de campagne zet door het ondertekenen van de Heroes Pledge. De online retailer gebruikt nu ook al vaker 'plus-size' modellen en het probeert zijn klanten in zoveel mogelijk beslissingen te betrekken. Zo kunnen designers ontwerpen indienen en de online community kan dan beslissen welke er uiteindelijk in de winkel zullen belanden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top