Modcloth laat eigen personeel swimwear showen

Modcloth laat eigen personeel swimwear showen

De Amerikaanse online moderetailer Modcloth gooit hoge ogen met de nieuwste campagne voor zijn swimwearlijn. Onder aanvoering van oprichtster Susan Koger showt het eigen personeel de nieuwste collectie.

Geen Photoshop, alles puur natuur

Onder het motto 'Waarom professionele modellen betalen als je eigen bedrijf genoeg vrouwen telt om een fotoshoot te organiseren?' vond Modcloth zijn eigen medewerksters bereid om de nieuwste lijn bikini's en badpakken voor te stellen.

 

Ook Susan Gregg Koger, die het retrolabel samen met haar toenmalig vriendje (en huidige echtgenoot) Eric Kroger oprichtte in 2002, zet haar beste beentje voor. En zoals altijd bij Modcloth komt er ook nu weer geen Photoshop aan te pas: het label tekende in augustus vorig jaar namelijk de "no photoshop pledge".

 

Op zoek naar tweede adem

Sinds de start in 2002 groeide Modcloth als kool. In 2010 werd het zelfs uitgeroepen tot snelst groeiende privé-retailer van Amerika. In 2013 benaderde de omzet van de online retailer de 100 miljoen dollar, maar in 2014 moest het bedrijf zo'n 120 van zijn 500 mensen ontslaan na tegenvallende resultaten. Sindsdien is de retailer op zoek naar een tweede adem.

 

Op 19 januari laatstleden zette mede-oprichter en CEO Eric Kroger een stap opzij en droeg hij de operationele leiding over aan Matthew Kaness, tot voor kort chief strategy officier bij Urban Outfitters.

Tags: