Modcloth laat eigen personeel swimwear showen | RetailDetail

Modcloth laat eigen personeel swimwear showen

Modcloth laat eigen personeel swimwear showen

De Amerikaanse online moderetailer Modcloth gooit hoge ogen met de nieuwste campagne voor zijn swimwearlijn. Onder aanvoering van oprichtster Susan Koger showt het eigen personeel de nieuwste collectie.

Geen Photoshop, alles puur natuur

Onder het motto 'Waarom professionele modellen betalen als je eigen bedrijf genoeg vrouwen telt om een fotoshoot te organiseren?' vond Modcloth zijn eigen medewerksters bereid om de nieuwste lijn bikini's en badpakken voor te stellen.

 

Ook Susan Gregg Koger, die het retrolabel samen met haar toenmalig vriendje (en huidige echtgenoot) Eric Kroger oprichtte in 2002, zet haar beste beentje voor. En zoals altijd bij Modcloth komt er ook nu weer geen Photoshop aan te pas: het label tekende in augustus vorig jaar namelijk de "no photoshop pledge".

 

Op zoek naar tweede adem

Sinds de start in 2002 groeide Modcloth als kool. In 2010 werd het zelfs uitgeroepen tot snelst groeiende privé-retailer van Amerika. In 2013 benaderde de omzet van de online retailer de 100 miljoen dollar, maar in 2014 moest het bedrijf zo'n 120 van zijn 500 mensen ontslaan na tegenvallende resultaten. Sindsdien is de retailer op zoek naar een tweede adem.

 

Op 19 januari laatstleden zette mede-oprichter en CEO Eric Kroger een stap opzij en droeg hij de operationele leiding over aan Matthew Kaness, tot voor kort chief strategy officier bij Urban Outfitters.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.