Modcloth laat eigen personeel swimwear showen | RetailDetail

Modcloth laat eigen personeel swimwear showen

Modcloth laat eigen personeel swimwear showen

De Amerikaanse online moderetailer Modcloth gooit hoge ogen met de nieuwste campagne voor zijn swimwearlijn. Onder aanvoering van oprichtster Susan Koger showt het eigen personeel de nieuwste collectie.

Geen Photoshop, alles puur natuur

Onder het motto 'Waarom professionele modellen betalen als je eigen bedrijf genoeg vrouwen telt om een fotoshoot te organiseren?' vond Modcloth zijn eigen medewerksters bereid om de nieuwste lijn bikini's en badpakken voor te stellen.

 

Ook Susan Gregg Koger, die het retrolabel samen met haar toenmalig vriendje (en huidige echtgenoot) Eric Kroger oprichtte in 2002, zet haar beste beentje voor. En zoals altijd bij Modcloth komt er ook nu weer geen Photoshop aan te pas: het label tekende in augustus vorig jaar namelijk de "no photoshop pledge".

 

Op zoek naar tweede adem

Sinds de start in 2002 groeide Modcloth als kool. In 2010 werd het zelfs uitgeroepen tot snelst groeiende privé-retailer van Amerika. In 2013 benaderde de omzet van de online retailer de 100 miljoen dollar, maar in 2014 moest het bedrijf zo'n 120 van zijn 500 mensen ontslaan na tegenvallende resultaten. Sindsdien is de retailer op zoek naar een tweede adem.

 

Op 19 januari laatstleden zette mede-oprichter en CEO Eric Kroger een stap opzij en droeg hij de operationele leiding over aan Matthew Kaness, tot voor kort chief strategy officier bij Urban Outfitters.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Back to top