Modemerk Essentiel lanceert eigen webshop

Modemerk Essentiel lanceert eigen webshop

Het Belgische modemerk Essentiel heeft een eigen webshop geopend. Het kledingmerk is vanaf nu online te vinden onder de domeinnaam Essentiel-Antwerp.com, om de Antwerpse roots van het modehuis niet te verloochenen maar het merk toch ook internationale allures te geven.

Grenzen overstijgen

Dat kondigt de keten van mode en accessoires aan met een ludiek tekenfilmpje, waarop een vrouw te zien is die op een zonnige zomerdag van aan de rand van haar zwembad een cocktailjurkje bestelt. Onder de kop “Groot nieuws” kondigt Essentiel dan ook aan dat klanten nu eindelijk kunnen shoppen waar en wanneer ze maar willen.

 

Het is echter niet alleen de bedoeling meer service te bieden aan de bestaande klanten. Volgens het ontwerpers- en oprichtersduo Esfandiar Eghtessadi en Inge Onsea zal Essentiel dankzij de webshop meer bekendheid krijgen in het buitenland en de Belgische grenzen kunnen overstijgen.


Exclusief t-shirt

Behalve de volledige dames- en herencollectie vinden consumenten in de webwinkel ook volop inspiratie. Zo vind je de 'favoriete silhouetten' van het Essentiel-team terug in de 'Looks We Love'-rubriek en tonen het merk dé items van het moment in de 'Hot Stuff'-tab. Speciaal voor de mannen is er 'His Wardrobe', "waar elke stijvolle man ontdekt hoe hij zijn favoriete Essentiel-items het best combineert". Opvallend is wel dat de integratie van sociale media later nog moet gebeuren.

 

Om de lancering van de webshop extra luister te geven, heeft het merk een uniek t-shirt ontworpen exclusief voor de eerste tweehonderd online klanten. De webshop zal leveren in de Benelux en Frankrijk, en voorziet gratis levering bij bestellingen boven de 120 euro.

 

{youtubejw}ci5XwJXBx1A{/youtubejw}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top