Modemerk Essentiel lanceert eigen webshop | RetailDetail

Modemerk Essentiel lanceert eigen webshop

Modemerk Essentiel lanceert eigen webshop

Het Belgische modemerk Essentiel heeft een eigen webshop geopend. Het kledingmerk is vanaf nu online te vinden onder de domeinnaam Essentiel-Antwerp.com, om de Antwerpse roots van het modehuis niet te verloochenen maar het merk toch ook internationale allures te geven.

Grenzen overstijgen

Dat kondigt de keten van mode en accessoires aan met een ludiek tekenfilmpje, waarop een vrouw te zien is die op een zonnige zomerdag van aan de rand van haar zwembad een cocktailjurkje bestelt. Onder de kop “Groot nieuws” kondigt Essentiel dan ook aan dat klanten nu eindelijk kunnen shoppen waar en wanneer ze maar willen.

 

Het is echter niet alleen de bedoeling meer service te bieden aan de bestaande klanten. Volgens het ontwerpers- en oprichtersduo Esfandiar Eghtessadi en Inge Onsea zal Essentiel dankzij de webshop meer bekendheid krijgen in het buitenland en de Belgische grenzen kunnen overstijgen.


Exclusief t-shirt

Behalve de volledige dames- en herencollectie vinden consumenten in de webwinkel ook volop inspiratie. Zo vind je de 'favoriete silhouetten' van het Essentiel-team terug in de 'Looks We Love'-rubriek en tonen het merk dé items van het moment in de 'Hot Stuff'-tab. Speciaal voor de mannen is er 'His Wardrobe', "waar elke stijvolle man ontdekt hoe hij zijn favoriete Essentiel-items het best combineert". Opvallend is wel dat de integratie van sociale media later nog moet gebeuren.

 

Om de lancering van de webshop extra luister te geven, heeft het merk een uniek t-shirt ontworpen exclusief voor de eerste tweehonderd online klanten. De webshop zal leveren in de Benelux en Frankrijk, en voorziet gratis levering bij bestellingen boven de 120 euro.

 

{youtubejw}ci5XwJXBx1A{/youtubejw}

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.