Modemerken vinden de weg naar chatapplicatie Kik

Modemerken vinden de weg naar chatapplicatie Kik

Modemerken vinden de weg naar chatapplicatie Kik

Onder andere H&M, Sephora en Victoria’s Secret Pink maken sinds kort gebruik van de chatapplicatie Kik, dat zopas een 'fashion & beauty'-categorie in het leven heeft geroepen. De merken maken daarbij gebruik van chatbots.

 

Artificiële intelligentie

Op het platform kunnen gebruikers via de chatbots van de verschillende merken aanbevelingen krijgen of nieuwe collecties ontdekken. De merken maken daarbij gebruik van artificiële intelligentie om op de vragen van de gebruikers te antwoorden.

 

Volgens Jaclyn Ling, director of retail bij Kik, moeten de nieuwe chatbots de gebruikers het gevoel geven alsof ze in de winkel worden geholpen door een medewerker. Het is dan ook mogelijk om vrienden toe te voegen aan een gesprek met een bot. 

 

Op Kik zijn drie soorten bots te vinden: de 'branded bots' moeten merken helpen om beter in contact te komen met de gebruikers, terwijl de 'concierge bots' los staan van de merken en gebruikers zullen bijstaan tijdens het winkelen. De 'influencer bots' zijn dan weer bekende personen die zo rechtstreeks contact maken met hun fans en onder andere tutorials geven over bepaalde producten.

 

De twee bots kunnen ook met elkaar communiceren. Wanneer een gebruiker bijvoorbeeld contact heeft met een bot van H&M over een bepaald kledingstuk, dan kan een 'concierge bot' nog extra relevante informatie voorstellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.