Mogelijk kleinere beursgang voor Zalando

Mogelijk kleinere beursgang voor Zalando

De beursgang van online retailer Zalando zou wel eens kleiner kunnen zijn dan eerst gedacht: mogelijk zou het slechts gaan om een bedrag tussen 380 en 570 miljoen euro. De beursgang zou gepland staan voor oktober.

Nog niets beslist

"Ik denk niet dat het een transactie van groter dan 1 miljard euro zal zijn", reageert een bron bij Reuters op geruchten die de ronde doen over een zogezegde miljardenbeursgang van Zalando. "Maar er zijn nog geen definitieve beslissingen genomen." Volgens de bron zou Zalando een aandeel van 10 tot 15 procent naar de beurs willen brengen.

 

Oorspronkelijk werd er gesproken over een bedrag dat boven een miljard euro zou liggen, waarmee Zalando de grootste technologische beursgang in Europa zou zijn sinds het Duitse T-Online in 2000. Die beursgang zou gepland staan voor oktober en zou desgevallend officieel bekendgemaakt worden in september. Zalando wordt voor de beursgang bijgestaan door de banken Credit Suisse, Morgan Stanley en Goldman Sachs.

 

Aandelen onder druk

Het Zweedse Kinnevik zei eerder dat zijn aandeel van 36 procent in Zalando een waarde had van ongeveer 12,14 miljard Zweedse kroon (1,33 miljard euro). Volgens die waardering zou een aandeel van 10 tot 15 procent 380 tot 570 miljoen euro waard zijn.

 

Volgens Reuters kan Zalando moeilijk aandeelhouders vinden die hun aandelen willen verkopen op de beursgang en staan de aandelen van technologiebedrijven onder druk op de beurzen, wat een kleinere beursgang mee zou verantwoorden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top