My-wardrobe.com verkoopt domeinnaam aan Net-a-porter | RetailDetail

My-wardrobe.com verkoopt domeinnaam aan Net-a-porter

My-wardrobe.com verkoopt domeinnaam aan Net-a-porter

De Britse online retailer My-wardrobe.com heeft de handschoen gegooid. Wie naar de website surft zal doorverwezen worden naar de Net-a-porter groep, dat de domeinnaam heeft overgekocht.

Scheiding leidde tot ondergang

My-wardrobe.com werd in 2006 opgericht door Andrew en Sarah Curran. Het verkocht voornamelijk kledij van luxe merken en kende in zijn beginjaren een flinke groei. Toen het echtpaar in 2011 scheidde en daarop het bedrijf verliet, ging het echter snel slechter. Andrew Curran maakte nog even een comeback, maar in maart van dit jaar besloot hij opnieuw om op te stappen.

 

Omdat het bedrijf lange tijd verkeerde in moeilijke financiële papieren werd het vorig jaar nog verkocht aan Groth Capital Acquisitions. Dat heeft nu dus ook besloten geen toekomst meer te zien in My-wardrobe.com en het heeft het bedrijf daarom aan Net-a-porter verkocht. Het is nog niet geweten wat de plannen van Net-a-porter met de website zijn.

 

Klanten die nog een bestelling hadden geplaatst voor de sluiting, zullen gewoon hun pakjes nog krijgen. Ook retourneren is nog mogelijk. De fysieke winkel van de website in Londen zal nog tot het einde van januari 2015 geopend blijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.