myShopi doet het nu ook zonder smartphone | RetailDetail

myShopi doet het nu ook zonder smartphone

myShopi doet het nu ook zonder smartphone

Het succesvolle myShopi lanceerde zopas een internetvariant van zijn populaire app voor boodschappenlijstjes. Zo wil Agilys, het bedrijf boven de "Belgische app van het jaar 2012", nóg meer consumenten bereiken.

Toegang tot e-coupons verbeteren

Hoewel het aantal tablet- en smartphonegebruikers nog elke dag stijgt, kan de toegang tot e-coupons nog veel beter, vinden ze bij myShopi. "Ook consumenten zonder smartphone hebben interesse in een gebruiksvriendelijk boodschappenlijstje en interessante aanbiedingen", zegt medeoprichter Philippe Van Ophem.

 

Dus komt myShopi nu met een kortingwebsite: "Die webversie gebruikt het revolutionaire concept van de smartphoneversie: gedaan dus met bonnen uitknippen of aankoopbewijzen terugsturen via de post. Na de aankoop volstaat het een foto te nemen van het kasticket en die te uploaden op de site. myShopi stort het geld dan binnen de zeven dagen terug op de bankrekening van de consument."

 

In een eerste fase zullen alleen promoties en kortingen beschikbaar zijn op de website. Tegen het einde van het jaar kan de bezoeker er ook boodschappenlijstjes aanmaken en die synchroniseren met zijn smartphone of delen met andere gezinsleden, opties die nu al kunnen met de app.

 

Elke dag 4.000 nieuwe gebruikers

De myShopi-app voor smartphone, begin juni nog verkozen tot "Belgische app van het jaar 2012", heeft intussen de kaap van de 1.250.000 downloads overschreden.

 

"Maandelijks wordt de app zo'n 120.000 keer gedownload, dat is liefst vier keer meer dan een jaar geleden. Elke dag beginnen meer dan 4.000 nieuwe consumenten myShopi te gebruiken", zegt Philippe Van Ophem trots. De firma hoopt nu dat tempo nog fors op te voeren...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.