myShopi doet het nu ook zonder smartphone

myShopi doet het nu ook zonder smartphone

Het succesvolle myShopi lanceerde zopas een internetvariant van zijn populaire app voor boodschappenlijstjes. Zo wil Agilys, het bedrijf boven de "Belgische app van het jaar 2012", nóg meer consumenten bereiken.

Toegang tot e-coupons verbeteren

Hoewel het aantal tablet- en smartphonegebruikers nog elke dag stijgt, kan de toegang tot e-coupons nog veel beter, vinden ze bij myShopi. "Ook consumenten zonder smartphone hebben interesse in een gebruiksvriendelijk boodschappenlijstje en interessante aanbiedingen", zegt medeoprichter Philippe Van Ophem.

 

Dus komt myShopi nu met een kortingwebsite: "Die webversie gebruikt het revolutionaire concept van de smartphoneversie: gedaan dus met bonnen uitknippen of aankoopbewijzen terugsturen via de post. Na de aankoop volstaat het een foto te nemen van het kasticket en die te uploaden op de site. myShopi stort het geld dan binnen de zeven dagen terug op de bankrekening van de consument."

 

In een eerste fase zullen alleen promoties en kortingen beschikbaar zijn op de website. Tegen het einde van het jaar kan de bezoeker er ook boodschappenlijstjes aanmaken en die synchroniseren met zijn smartphone of delen met andere gezinsleden, opties die nu al kunnen met de app.

 

Elke dag 4.000 nieuwe gebruikers

De myShopi-app voor smartphone, begin juni nog verkozen tot "Belgische app van het jaar 2012", heeft intussen de kaap van de 1.250.000 downloads overschreden.

 

"Maandelijks wordt de app zo'n 120.000 keer gedownload, dat is liefst vier keer meer dan een jaar geleden. Elke dag beginnen meer dan 4.000 nieuwe consumenten myShopi te gebruiken", zegt Philippe Van Ophem trots. De firma hoopt nu dat tempo nog fors op te voeren...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top