myShopi verkozen tot "app van het jaar"

myShopi verkozen tot "app van het jaar"

De smartphone-applicatie myShopi, het elektronische boodschappenlijstje voor iPhone, Android en Windows Phone, kreeg tijdens de allereerste verkiezing van de "app van het jaar" meteen goud van de jury en brons van het publiek. Een mooie bekroning voor het jonge Belgische bedrijfje Agilys uit Waterloo.

96 Belgische 'apps'

De allereerste "app van het jaar"-awards zijn een initiatief van de website "The Mobile Revolution" en hebben tot doel de ontwikkeling van Belgische applicaties te ondersteunen. De bezoekers van de site en mensen uit het developerswereldje stelden een shortlist van 20 apps samen uit een totaal van 96 applicaties van Belgische bodem. 

 

Vorige week kwam de jury samen om die 20 applicaties grondig te evalueren en te vergelijken. Elke app werd beoordeeld op aspceten als gebruiksvriendelijkheid en toegevoegde waarde in het dagelijks leven. De winnaar van de Jury Award werd dus het elektronische boodschappenlijstje myShopi. De jury vond de applicatie, "waarmee je makkelijk een boodschappenlijstje samenstelt en deals op de kop tikt aan de kassa, bijzonder nuttig en toch ook origineel".

 

(update) "Wij zijn zeer verheugd met deze award", verklaart Philippe Van Ophem, medeoprichter van myShopi.  “Het bewijst dat we de juiste richting uitgaan met onze applicatie. We willen blijven innoveren, content toevoegen en steeds meer partnerships met de merken aangaan. De app werd in ons land reeds 86.000 keer gedownload, een toename met 11.000 downloads op 1 maand! De bijna 25.000 unieke gebruikers voegen in totaal elke maand 270.000 producten aan hun boodschappenlijstjes toe."

 

Twee retail-apps in top-5 'publieksprijs'

De Public Award ging naar de applicatie die gisterenavond, tijdens de prijsuitreiking in Kinepolis Leuven, de meeste stemmen achter zijn naam kreeg. Daar moest myShopi echter tevreden zijn met brons. Daarmee bleef myShopi een andere retail-app, de 'Collect & Go app' van Colruyt, voor. Goud was weggelegd voor de app van de krant De Standaard, die de 'Mobile Banking app' van KBC met één stem verschil achter zich liet. Op vijf staat de 'MyViking app' van gsm-aanbieder Mobile Vikings.

 

Dat liefst twee retailgebonden applicaties de top-5 halen, bewijst alvast dat het grote publiek wel degelijk pap lust van applicaties die het leven van de shoppers vergemakkelijken. Hoewel myShopi pas in maart vorig jaar werd gelanceerd, werd de applicatie inmiddels al bijna 750.000 keer gedownload.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top