myShopi verkozen tot "app van het jaar" | RetailDetail

myShopi verkozen tot "app van het jaar"

myShopi verkozen tot "app van het jaar"

De smartphone-applicatie myShopi, het elektronische boodschappenlijstje voor iPhone, Android en Windows Phone, kreeg tijdens de allereerste verkiezing van de "app van het jaar" meteen goud van de jury en brons van het publiek. Een mooie bekroning voor het jonge Belgische bedrijfje Agilys uit Waterloo.

96 Belgische 'apps'

De allereerste "app van het jaar"-awards zijn een initiatief van de website "The Mobile Revolution" en hebben tot doel de ontwikkeling van Belgische applicaties te ondersteunen. De bezoekers van de site en mensen uit het developerswereldje stelden een shortlist van 20 apps samen uit een totaal van 96 applicaties van Belgische bodem. 

 

Vorige week kwam de jury samen om die 20 applicaties grondig te evalueren en te vergelijken. Elke app werd beoordeeld op aspceten als gebruiksvriendelijkheid en toegevoegde waarde in het dagelijks leven. De winnaar van de Jury Award werd dus het elektronische boodschappenlijstje myShopi. De jury vond de applicatie, "waarmee je makkelijk een boodschappenlijstje samenstelt en deals op de kop tikt aan de kassa, bijzonder nuttig en toch ook origineel".

 

(update) "Wij zijn zeer verheugd met deze award", verklaart Philippe Van Ophem, medeoprichter van myShopi.  “Het bewijst dat we de juiste richting uitgaan met onze applicatie. We willen blijven innoveren, content toevoegen en steeds meer partnerships met de merken aangaan. De app werd in ons land reeds 86.000 keer gedownload, een toename met 11.000 downloads op 1 maand! De bijna 25.000 unieke gebruikers voegen in totaal elke maand 270.000 producten aan hun boodschappenlijstjes toe."

 

Twee retail-apps in top-5 'publieksprijs'

De Public Award ging naar de applicatie die gisterenavond, tijdens de prijsuitreiking in Kinepolis Leuven, de meeste stemmen achter zijn naam kreeg. Daar moest myShopi echter tevreden zijn met brons. Daarmee bleef myShopi een andere retail-app, de 'Collect & Go app' van Colruyt, voor. Goud was weggelegd voor de app van de krant De Standaard, die de 'Mobile Banking app' van KBC met één stem verschil achter zich liet. Op vijf staat de 'MyViking app' van gsm-aanbieder Mobile Vikings.

 

Dat liefst twee retailgebonden applicaties de top-5 halen, bewijst alvast dat het grote publiek wel degelijk pap lust van applicaties die het leven van de shoppers vergemakkelijken. Hoewel myShopi pas in maart vorig jaar werd gelanceerd, werd de applicatie inmiddels al bijna 750.000 keer gedownload.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Back to top