myShopi verkozen tot "app van het jaar" | RetailDetail

myShopi verkozen tot "app van het jaar"

myShopi verkozen tot "app van het jaar"

De smartphone-applicatie myShopi, het elektronische boodschappenlijstje voor iPhone, Android en Windows Phone, kreeg tijdens de allereerste verkiezing van de "app van het jaar" meteen goud van de jury en brons van het publiek. Een mooie bekroning voor het jonge Belgische bedrijfje Agilys uit Waterloo.

96 Belgische 'apps'

De allereerste "app van het jaar"-awards zijn een initiatief van de website "The Mobile Revolution" en hebben tot doel de ontwikkeling van Belgische applicaties te ondersteunen. De bezoekers van de site en mensen uit het developerswereldje stelden een shortlist van 20 apps samen uit een totaal van 96 applicaties van Belgische bodem. 

 

Vorige week kwam de jury samen om die 20 applicaties grondig te evalueren en te vergelijken. Elke app werd beoordeeld op aspceten als gebruiksvriendelijkheid en toegevoegde waarde in het dagelijks leven. De winnaar van de Jury Award werd dus het elektronische boodschappenlijstje myShopi. De jury vond de applicatie, "waarmee je makkelijk een boodschappenlijstje samenstelt en deals op de kop tikt aan de kassa, bijzonder nuttig en toch ook origineel".

 

(update) "Wij zijn zeer verheugd met deze award", verklaart Philippe Van Ophem, medeoprichter van myShopi.  “Het bewijst dat we de juiste richting uitgaan met onze applicatie. We willen blijven innoveren, content toevoegen en steeds meer partnerships met de merken aangaan. De app werd in ons land reeds 86.000 keer gedownload, een toename met 11.000 downloads op 1 maand! De bijna 25.000 unieke gebruikers voegen in totaal elke maand 270.000 producten aan hun boodschappenlijstjes toe."

 

Twee retail-apps in top-5 'publieksprijs'

De Public Award ging naar de applicatie die gisterenavond, tijdens de prijsuitreiking in Kinepolis Leuven, de meeste stemmen achter zijn naam kreeg. Daar moest myShopi echter tevreden zijn met brons. Daarmee bleef myShopi een andere retail-app, de 'Collect & Go app' van Colruyt, voor. Goud was weggelegd voor de app van de krant De Standaard, die de 'Mobile Banking app' van KBC met één stem verschil achter zich liet. Op vijf staat de 'MyViking app' van gsm-aanbieder Mobile Vikings.

 

Dat liefst twee retailgebonden applicaties de top-5 halen, bewijst alvast dat het grote publiek wel degelijk pap lust van applicaties die het leven van de shoppers vergemakkelijken. Hoewel myShopi pas in maart vorig jaar werd gelanceerd, werd de applicatie inmiddels al bijna 750.000 keer gedownload.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.