Neckermann stelt orderverwerking open voor andere retailers

Neckermann stelt orderverwerking open voor andere retailers

De Beneluxtak van online verkoper Neckermann gaat zijn orderverwerking nog meer openstellen voor andere webverkopers. De activiteit moet zorgen voor meer activiteit en werkgelegenheid bij het bedrijf.

E-fulfiment voor derden…

Neckermann verricht nu reeds een aantal taken voor WE Fashion, M&S Mode, Expresso, Bulls & Birds en YourTablet.nl. Het gaat om werkzaamheden die gaan van het opslaan en inpakken van producten tot callcenter-activiteiten, de uiteindelijke verzending en de verwerking van retouren. Neckermann zegt veel ervaring te hebben met retourzendingen, wat vooral in de modebranche belangrijk is.

 

Neckermann haalt aan te kunnen bogen op veertig jaar ervaring met verkopen via catalogus en online. Daarom wil het bedrijf zich nu richten tot een brede doelgroep retailers: van kleine tot grote artikelen en van kleding tot bruin- en witgoed.

 

… en een online marktplaats

Het concern uit Sint Jansteen wil zijn klanten ook de mogelijkheid geven om hun producten via Neckermann.com en de Axivate webwinkels te verkopen. Met het werken in onderaanneming hoopt Neckermann een kritisch volume te kunnen opbouwen, want de voorbije maanden slankte het bedrijf nog gevoelig af.

 

De problemen begonnen in de zomer van 2012 toen het Duitse moederbedrijf failliet ging. Vervolgens werd de Nederlandse tak overgenomen door het investeringsfonds Axivate Capital. Dat voerde tot dusver al twee reorganisaties door. In een eerste fase gingen 172 jobs van de 466 verloren en recentelijk kregen nog eens een vijftigtal mensen te horen dat ze niet langer in dienst moesten blijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top