Neckermann.com Benelux maakt nieuwe doorstart | RetailDetail

Neckermann.com Benelux maakt nieuwe doorstart

Neckermann.com Benelux maakt nieuwe doorstart

Amper een dag nadat Neckermann.com Benelux de boeken moest neerleggen is er al nieuws over een doorstart. Eigenaar Axivate Capital gaat verder met Neckermann in een sterk afgeslankte vorm.

Veel banenverlies

Nog maar anderhalf jaar geleden maakten de Belgische en Nederlandse tak van Neckermann.com een doorstart onder leiding van investeringsfonds Axivate. Gisteren werd het bedrijf opnieuw failliet verklaard, maar er is dus al snel een akkoord gevonden omtrent een doorstart.

 

Neckermann.com zal daarbij verdergaan in een sterk afgeslankte vorm. Slechts vijftien van de huidige 200 werknemers zullen hun baan kunnen behouden. Zo worden de afdeling waar Neckermann bestellingen verwerkt en het callcenter gesloten en uitbesteed. Volgens directeur Andreas Ezinga waren die onderdelen van Neckermann immers te sterk verouderd.

 

Plaza-model

Voor zijn toekomst denkt Neckermann er ook aan om het Plaza-model te gebruiken, waarbij webshops hun spullen via het platform van Neckermann.com kunnen verkopen. Het gaat nu al samenwerken met externe leveranciers die wel nog verkopen in naam van Neckermann. "Alle wit- en bruingoed zal bijvoorbeeld worden geleverd door Scheer & Foppe, maar je bestelt en koopt een Neckermann-product," zegt Bas Rasker van Axivate aan Emerce.

 

Voor de consumenten verandert er momenteel weinig: zij kunnen gewoon bestellingen blijven plaatsen. "De naam Neckermann is reden dat we doorgaan, het is een ijzersterk merk waarmee we uiteindelijk Top 5 positie zouden kunnen bereiken. Dat zal natuurlijk wel wat tijd nodig hebben. De snelle doorstart is belangrijk, want we willen niet dat klanten de dupe worden. Daarom is achter de schermen al aan een nieuwe website gewerkt die vandaag live moet gaan", aldus Rasker.

 

Klanten die al een bestelling hadden lopen bij Neckermann.com moeten zich dan weer wel wenden tot de curator.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.