Nederlandse en Belgische tak Neckermann.com redden het niet

Nederlandse en Belgische tak Neckermann.com redden het niet

De doorstart van de Nederlandse en Belgische tak van het postorderbedrijf Neckermann.com is geen succes geworden. Nauwelijks anderhalf jaar na de overname door het investeringsfonds Axivate werden Neckermann.com BV en Neckermann BV failliet verklaard.

Duitse tak ging in 2012 voor de bijl

De Duitse tak van Neckermann.com ging al in september 2012 voor de bijl. Het bedrijf overleefde de overstap van postorder- naar internetverkoop niet. Toen gingen 2.400 jobs verloren. De Nederlandse en Belgische tak stonden echter buiten dit faillissement: zij gingen in afgeslankte vorm voort onder de nieuwe eigenaar Axivate, die de bedoeling had om er meer een B2B-onderneming van te maken.

 

Toch is die doorstart uiteindelijk niet gelukt: de rechtbank in Breda heeft de Nederlandse en Belgische tak vandaag failliet verklaard.  De jongste maanden was de verkoop zwaar teruggevallen en finaal sloten de banken de kredietlijn af. Zowat tweehonderd banen, waarvan het overgrote deel op het hoofdkantoor in het Nederlandse Sint-Jansteen, gaan verloren.

 

Begin deze maand, toen geruchten over een wankele financiële toestand opdoken, vertelde directeur Andreas Ezinga nochtans nog dat er van een faillissement geen sprake was, al gaf hij wel toe dat de cijfers niet goed waren door de grote concurrentie op de online markt.

 

Neckermann.com was ooit een van de grootste e-commercebedrijven in de Benelux. De website bood consumenten in Nederland en België meer dan 150.000 artikelen aan in diverse productcategorieën, zoals mode, wonen, slapen, elektro, huishoudapparatuur, beauty, sport en vrije tijd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top