Nederlandse en Belgische tak Neckermann.com redden het niet | RetailDetail

Nederlandse en Belgische tak Neckermann.com redden het niet

Nederlandse en Belgische tak Neckermann.com redden het niet

De doorstart van de Nederlandse en Belgische tak van het postorderbedrijf Neckermann.com is geen succes geworden. Nauwelijks anderhalf jaar na de overname door het investeringsfonds Axivate werden Neckermann.com BV en Neckermann BV failliet verklaard.

Duitse tak ging in 2012 voor de bijl

De Duitse tak van Neckermann.com ging al in september 2012 voor de bijl. Het bedrijf overleefde de overstap van postorder- naar internetverkoop niet. Toen gingen 2.400 jobs verloren. De Nederlandse en Belgische tak stonden echter buiten dit faillissement: zij gingen in afgeslankte vorm voort onder de nieuwe eigenaar Axivate, die de bedoeling had om er meer een B2B-onderneming van te maken.

 

Toch is die doorstart uiteindelijk niet gelukt: de rechtbank in Breda heeft de Nederlandse en Belgische tak vandaag failliet verklaard.  De jongste maanden was de verkoop zwaar teruggevallen en finaal sloten de banken de kredietlijn af. Zowat tweehonderd banen, waarvan het overgrote deel op het hoofdkantoor in het Nederlandse Sint-Jansteen, gaan verloren.

 

Begin deze maand, toen geruchten over een wankele financiële toestand opdoken, vertelde directeur Andreas Ezinga nochtans nog dat er van een faillissement geen sprake was, al gaf hij wel toe dat de cijfers niet goed waren door de grote concurrentie op de online markt.

 

Neckermann.com was ooit een van de grootste e-commercebedrijven in de Benelux. De website bood consumenten in Nederland en België meer dan 150.000 artikelen aan in diverse productcategorieën, zoals mode, wonen, slapen, elektro, huishoudapparatuur, beauty, sport en vrije tijd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.