Nederlandse en Belgische tak Neckermann.com redden het niet

Nederlandse en Belgische tak Neckermann.com redden het niet

De doorstart van de Nederlandse en Belgische tak van het postorderbedrijf Neckermann.com is geen succes geworden. Nauwelijks anderhalf jaar na de overname door het investeringsfonds Axivate werden Neckermann.com BV en Neckermann BV failliet verklaard.

Duitse tak ging in 2012 voor de bijl

De Duitse tak van Neckermann.com ging al in september 2012 voor de bijl. Het bedrijf overleefde de overstap van postorder- naar internetverkoop niet. Toen gingen 2.400 jobs verloren. De Nederlandse en Belgische tak stonden echter buiten dit faillissement: zij gingen in afgeslankte vorm voort onder de nieuwe eigenaar Axivate, die de bedoeling had om er meer een B2B-onderneming van te maken.

 

Toch is die doorstart uiteindelijk niet gelukt: de rechtbank in Breda heeft de Nederlandse en Belgische tak vandaag failliet verklaard.  De jongste maanden was de verkoop zwaar teruggevallen en finaal sloten de banken de kredietlijn af. Zowat tweehonderd banen, waarvan het overgrote deel op het hoofdkantoor in het Nederlandse Sint-Jansteen, gaan verloren.

 

Begin deze maand, toen geruchten over een wankele financiële toestand opdoken, vertelde directeur Andreas Ezinga nochtans nog dat er van een faillissement geen sprake was, al gaf hij wel toe dat de cijfers niet goed waren door de grote concurrentie op de online markt.

 

Neckermann.com was ooit een van de grootste e-commercebedrijven in de Benelux. De website bood consumenten in Nederland en België meer dan 150.000 artikelen aan in diverse productcategorieën, zoals mode, wonen, slapen, elektro, huishoudapparatuur, beauty, sport en vrije tijd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Bol.com breidt Belgische verzendopties uit

02/08/2017

De Nederlandse webshop bol.com breidt in België zijn leveringsopties uit met de toevoeging van avondbezorging en het bezorgabonnement ‘Select’. 

Lidl bouwt nieuw distributiecentrum in Venlo

01/08/2017

Lidl gaat in Venlo een nieuw distributiecentrum openen, dat dienst moet doen om klanten van de webshop te bedienen. Het zou daarbij gaan over een internationaal project, dat dus niet uitgaat van Lidl Nederland.

Amazon zet eigen afhaalkluisjes bij consumenten thuis

31/07/2017

Amazon heeft The Hub voorgesteld, een eigen systeem van afhaalkluisjes die overal kunnen worden geplaatst. De kluisjes zijn er in verschillende maten en kunnen zowel in gebouwen als buiten gezet worden.

Winst Amazon krijgt flinke klap

28/07/2017

De winst van het Amerikaanse Amazon is in het tweede kwartaal fors teruggevallen. Hij was bovendien zelfs nog een stuk lager dan wat analisten verwacht hadden. De omzet steeg wel opnieuw met een kwart.

Back to top