Net-a-porter lanceert sociaal luxenetwerk

Net-a-porter lanceert sociaal luxenetwerk

De online moderetailer Net-a-porter komt op de proppen met de mobiele applicatie The Net Set. Dat is een sociaal netwerk dat zich volledig richt op luxekleding. Gebruikers kunnen er trends volgen, producten aanbevelen en foto's posten.

Rechtstreeks contact met klant

Op de website kan behalve genetwerkt ook rechtstreeks gewinkeld worden: meer dan 350 luxemerken zullen via The Net Set hun producten verkopen en zullen op die manier ook direct in contact kunnen komen met hun klanten.


"De opkomst van sociale media en stijlblogs heeft aangetoond dat vrouwen over de hele wereld geïnspireerd worden door elkaars stijlen en garderobe", zegt Net-a-porter oprichter Natalie Massenet. "The Net Set moet voor mobiele toestellen zijn wat Net-a-porter in 2000 was voor desktops."


De applicatie van The Net Set zal vanaf 13 mei te downloaden zijn voor mobiele toestellen van Apple. Andere versies volgen in een later stadium. Net-a-porter heeft in maart overigens een overeenkomst gesloten met de Italiaanse online retailer Yoox Group. Beide bedrijven gaan binnenkort samen door het leven als Yoox Net-a-porter Group.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top