Net-a-porter lanceert sociaal luxenetwerk | RetailDetail

Net-a-porter lanceert sociaal luxenetwerk

Net-a-porter lanceert sociaal luxenetwerk

De online moderetailer Net-a-porter komt op de proppen met de mobiele applicatie The Net Set. Dat is een sociaal netwerk dat zich volledig richt op luxekleding. Gebruikers kunnen er trends volgen, producten aanbevelen en foto's posten.

Rechtstreeks contact met klant

Op de website kan behalve genetwerkt ook rechtstreeks gewinkeld worden: meer dan 350 luxemerken zullen via The Net Set hun producten verkopen en zullen op die manier ook direct in contact kunnen komen met hun klanten.


"De opkomst van sociale media en stijlblogs heeft aangetoond dat vrouwen over de hele wereld geïnspireerd worden door elkaars stijlen en garderobe", zegt Net-a-porter oprichter Natalie Massenet. "The Net Set moet voor mobiele toestellen zijn wat Net-a-porter in 2000 was voor desktops."


De applicatie van The Net Set zal vanaf 13 mei te downloaden zijn voor mobiele toestellen van Apple. Andere versies volgen in een later stadium. Net-a-porter heeft in maart overigens een overeenkomst gesloten met de Italiaanse online retailer Yoox Group. Beide bedrijven gaan binnenkort samen door het leven als Yoox Net-a-porter Group.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.