Net-a-porter lanceert sociaal luxenetwerk

Net-a-porter lanceert sociaal luxenetwerk

De online moderetailer Net-a-porter komt op de proppen met de mobiele applicatie The Net Set. Dat is een sociaal netwerk dat zich volledig richt op luxekleding. Gebruikers kunnen er trends volgen, producten aanbevelen en foto's posten.

Rechtstreeks contact met klant

Op de website kan behalve genetwerkt ook rechtstreeks gewinkeld worden: meer dan 350 luxemerken zullen via The Net Set hun producten verkopen en zullen op die manier ook direct in contact kunnen komen met hun klanten.


"De opkomst van sociale media en stijlblogs heeft aangetoond dat vrouwen over de hele wereld geïnspireerd worden door elkaars stijlen en garderobe", zegt Net-a-porter oprichter Natalie Massenet. "The Net Set moet voor mobiele toestellen zijn wat Net-a-porter in 2000 was voor desktops."


De applicatie van The Net Set zal vanaf 13 mei te downloaden zijn voor mobiele toestellen van Apple. Andere versies volgen in een later stadium. Net-a-porter heeft in maart overigens een overeenkomst gesloten met de Italiaanse online retailer Yoox Group. Beide bedrijven gaan binnenkort samen door het leven als Yoox Net-a-porter Group.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top