Net-a-porter lanceert sociaal luxenetwerk

Net-a-porter lanceert sociaal luxenetwerk

De online moderetailer Net-a-porter komt op de proppen met de mobiele applicatie The Net Set. Dat is een sociaal netwerk dat zich volledig richt op luxekleding. Gebruikers kunnen er trends volgen, producten aanbevelen en foto's posten.

Rechtstreeks contact met klant

Op de website kan behalve genetwerkt ook rechtstreeks gewinkeld worden: meer dan 350 luxemerken zullen via The Net Set hun producten verkopen en zullen op die manier ook direct in contact kunnen komen met hun klanten.


"De opkomst van sociale media en stijlblogs heeft aangetoond dat vrouwen over de hele wereld geïnspireerd worden door elkaars stijlen en garderobe", zegt Net-a-porter oprichter Natalie Massenet. "The Net Set moet voor mobiele toestellen zijn wat Net-a-porter in 2000 was voor desktops."


De applicatie van The Net Set zal vanaf 13 mei te downloaden zijn voor mobiele toestellen van Apple. Andere versies volgen in een later stadium. Net-a-porter heeft in maart overigens een overeenkomst gesloten met de Italiaanse online retailer Yoox Group. Beide bedrijven gaan binnenkort samen door het leven als Yoox Net-a-porter Group.

Tags: