Net-a-Porter lanceert sportwinkel

Net-a-Porter lanceert sportwinkel

Modewebshop Net-a-Porter heeft bevestigd op 9 juli een online winkel te openen die zich volledig zal focussen op sportkledij. Daarbij wil het bedrijf vooral kledij aanbieden die ietwat anders is dan bij de normale sportwinkels.

Net-a-Sporter

De winkel zal de naam Net-a-Sporter dragen en van start gaan met producten van 37 merken in 11 sporten, gaande van tennis en lopen naar zwemmen en surfen. Later dit jaar moeten daar ook nog paardensport en skiën bijkomen.

 

"Om zeker te zijn dat Net-a-Sporter onderscheidend is, hebben we onze aankoop verbreed en gekozen voor merken die een uniek verschil hebben, terwijl we ook focussen op de technische aspecten, performance en fashion", zegt Candice Fragis van Net-a-Porter aan FashionUnited. "We zullen ook samenwerken met Lisa Marie Fernandez en Zimmermann om exclusieve collectie te creëren voor onze klanten."

 

"Het oorspronkelijke idee voor Net-a-Sporter kwam ongeveer zes maanden geleden. We hadden al enkele activewear merken, zoals Adidas by Stella McCartney, Lucas Hugh en Nike, en we wilden verder bouwen op ons aanbod en onze aankopen verbreden, om een hele categorie te kunnen wijden aan sport", zei Net-a-Porter topvrouw Alison Loehnis aan The Telegraph.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon denkt aan fysieke winkels in Duitsland

18/12/2017

De topman van de Duitse tak van Amazon heeft in een interview gezegd dat fysieke winkels van de online retailer in Duitsland enkel een kwestie van tijd zijn. Volgens hem is dat noodzakelijk, omdat de klant dat wil.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Back to top