Net-A-Porter verkleint jaarverlies

Net-A-Porter verkleint jaarverlies

De Britse luxe onlineretailer Net-A-Porter heeft 4 miljoen pond (ca. 4,8 miljoen euro) minder verlies geleden in zijn voorbije boekjaar dan een jaar eerder. Zowel de omzet als de winstmarge ging er op vooruit, maar de groep ondervindt wel meer en meer concurrentie.

In de rode cijfers

Net-A-Porter, eigendom van de Zwitserse luxegroep Richemont, beëindigde zijn boekjaar 2012-2013 (afgesloten op 31 maart 2013) met een verlies van 23,2 miljoen pond of omgerekend 28 miljoen euro. Een jaar eerder ging de inmiddels veertien jaar oude e-etailer 27 miljoen pond (bijna 32,5 miljoen euro) onder nul. Doordat het bedrijf erin slaagde meer kleding te verkopen aan volle prijs steeg de omzet 18% naar op 434 miljoen pond (of 522 miljoen euro) en de winstmarge van 41,2% naar 45,6%.

 

Wel voelt Net-A-Porter de hete adem van de concurrentie in de nek: niet alleen vanwege traditionele moderetailers die aan een serieuze inhaalbeweging bezig zijn op het internet, maar ook van andere onlinespelers uit het luxewereldje. "De groep countert dit concurrentierisico door geregeld nieuwe designers toe te voegen en zowel de technologie als de online ervaring nog te verbeteren", klinkt het in Londen.

 

Net-A-Porter, dat naar eigen zeggen 2,5 miljoen bezoekers per maand trekt, opende de voorbije jaren kantoren in New York, Sjanghai en Hongkong en ook een derde distributiecentrum (in Hongkong). In maart kwam er ook een webshop in het Frans, het Duits en het Chinees.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top